AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Kjøpte laks for noen dager siden som egentlig skulle dypfryses. Jeg glemte meg, men la den i fryseren nå. Kan jeg fortsatt bruke den senere, eller kan jeg bli matforgiftet? Står jo at sånt ikke bør fryses to ganger, er det på grunn av smak eller blir den bedervet?. Men den går ikke ut på dato enda. Flere som har gjort dette? Synd å kaste alt. Anonymkode: cfff8...f0e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Tvist skrev (7 minutter siden): Var den frossen da du kjøpte den? Ja. Men jeg glemte meg og la den i kjøleskapet da jeg drev å la annen mat inni der også. Anonymkode: cfff8...f0e
Tvist Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Du kan jo lukte på den. Om den virker grei, kan du steke den. Du skal ikke fryse den fra rå tilstand om den har vært frosset. Men om du steker den først kan du fryse igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 Tror ikke jeg tør å ta sjansen. Anonymkode: cfff8...f0e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 Jeg fryser ting flere ganger og har gjort det i 30 år. Aldri blitt syk. Anonymkode: 3a73a...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 Det går sikkert kjempefint Anonymkode: e05e8...e34 1
Brunhilde Skrevet 4. august 2023 #9 Skrevet 4. august 2023 Det er ikke farlig å fryse ting som har tint på nytt, men smak og konsistens kan forringes noe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå