Gå til innhold

Hjelp, min mann snorker!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan man kan bli kvitt snorking.

Mannen min snorker noe grusomt, til tider så høyt at jeg flykter til gjesterommet for å få sove.

Han vil ikke ta operasjon da han har hørt at det kan føre med seg

endel bivirkninger.

Håper dere kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min Mann har gjennomgått to operasjoner, og vi har ikke lagt merke til noen bivirkninger. Tvert i mot har vi begge fått en bedre natt og et bedre liv. Og vi hadde prøvd alt av alternativer - det er ingen vei utenom. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det eneste som gir en fullgod løsning er operasjon.

Da må han først gå til sin fastlege og få rekvisisjon til en søvnspesialist, der blir det samtale og noen tester tror jeg, så vil man bli sendt på søvnsenter hvor man skal sove med sånn lapper på som måler hjertet (husker ikke hva det heter, er det ekg?) Ihvertfall kan de se hvor dyp søvnen er og om han har pustestans (endel steder kan man få apparatet med seg hjem, slik at man slipper å sove på et søvnsenter).

Så blir resultatene analysert og man blir operert, hvis legene kommer frem til at det vil løse problemet. Dette er en enkel operasjon som forgår med lokalbedøvelse hvor de tar vekk overflødig vev i munnhulen (tror jeg det heter).

Jeg vet at dette ikke var svaret du var ute etter, men det er et faktum at mange som snorker mye har dårligere søvnkvalitet enn andre (og dermed er trøttere om dagen) og at flere også har x antall pustestopper i løpet av natten, dette sliter etterhvert på hjertet (det kan begynne å vokse) så det lønner seg å få gjort noe med det.

Kanskje grunnen til at din mann er så negativ til operasjon er at han ikke vet nok om det? En venn av meg har foretatt operasjonen, både han selv og samboeren hans er veldig fornøyd med resultatet, det endelige resultatet ser man først ca 3 måneder etter operasjonen (men bedringen er merkbar etter kort tid).

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Mari

Min mann kjøpte en sånn munnnbøyle på nettet som han sover med om natten. Noiselezz heter den. Han snorker ikke lenger, bare ørlite granne når han har tatt noen drinker, men ikke slik som før. Han snorket helt forferdelig. Han brukte litt tid på å venne seg til bruken, men nå går det bra. Han skulle ta operasjon, men spesialisten mente han skulle prøve andre ting før han opererte. Han ble advart om mulige bivirkninger. Så inntil videre har han droppet operasjon så lenge bøylen fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke sikkert mannen din kan ta en operasjon uansett, det er ikke alltid det hjelper mot snorking. For å finne ut om han trenger det må han ha søvnregistrering. Da får man en sonde som går inn i nesa og ned i svelget, den registrerer hvor i svelget snorkingen kommer fra. I tillegg vil han få ei klemme på fingeren som måler surstoffmengeden i blodet, det vil si om han har pustestopp. I noen tilfeller er grunnen til snorkinga at tunga faller bak og tetter igjen svelget...da blir man anbefalt og kjøpe en skinne/bøyle som holder tunga på plass, men ikke operasjon fordi det ikke har noen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekten av en snorkeoperasjon varer heller ikke alltid evig. Min kamerat ble operert med laser for omlag to år siden og var fullstendig lydløs bortimot det neste året. Nå har imidlertid snorkingen vendt tilbake med minst samme støynivå som før han ble operert. Det skal visst være mulig å operere to til tre ganger men så er det også slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...