AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Hei! Har en nydelig Aussie gutt på 15 måneder. Har (ikke tenkt i hvert fall) å bruke han til utstilling, og etter det jeg forstår er det storparten som sjekker HD/AD på hundene sine som brukes på utstilling. Er usikker på om det er nødvendig eller ikke da? Vil jo selvfølgelig sjekke at alt er i orden med han, men var hos dyrlegen i går (som forøvrig sa at han så helt fin og frisk ut😄) kunne ikke gi oss prisestimat da han var ferievikar for vår faste dyrlege og tok kun vaksiner og helsesjekker. Han nevnte at dersom man er medlem i NKK må man kun betale egenandel eller lignende. Er ikke medlem i NKK, så hva ligger prisestimat på for ikke-medlemmer rundt omkring? Er lokal/privat veterinær, ikke kjede. Anonymkode: 1cf33...624
Svisle Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 HD/AD sjekkes ikke med tanke på utstilling, men som et bidrag til oppdretters og rasens oversikt over utbredelsen av dette. Dette en en helseundersøkelse som gjøres uavhengig av ditt medlemskap i NKK så prisen er lik for alle. Jeg har med dette som et krav til mine valpekjøpere i kontrakten at dette SKAL røntges for. 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Svisle skrev (1 minutt siden): HD/AD sjekkes ikke med tanke på utstilling, men som et bidrag til oppdretters og rasens oversikt over utbredelsen av dette. Dette en en helseundersøkelse som gjøres uavhengig av ditt medlemskap i NKK så prisen er lik for alle. Jeg har med dette som et krav til mine valpekjøpere i kontrakten at dette SKAL røntges for. Takk for svar, da blir det HD/AD sjekk på gutten 😊 Anonymkode: 1cf33...624 2 4
Svisle Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar, da blir det HD/AD sjekk på gutten 😊 Anonymkode: 1cf33...624 Supert! Da bidrar du til rasens statistikk og jeg er sikker på at oppdretteren din vil sette stor pris på at du gjør det. 5
Tabris Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Ja, absolutt. En ting er statistikk for rasen og nytting informasjon til oppdretter, en annen ting er forebyggende tiltak og behandling hvis hunden skulle vise seg å ha HD/AD. 3 1
Gliffy Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 Viktig å ta hensyn til det fra tidlig alder hvis hunden har HD eller AD så det er lurt å sjekke uansett ja 😊 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå