Gå til innhold

Hva er egentlig galt med meg? Ikke depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker på hva som feiler meg. Nedstemt i mange år, tenker mye på å ta livet mitt. Har det i hovedsak veldig dårlig. Men de få gangene når jeg er med venner har jeg det bra. Da er jeg ikke deprimert. Psykologen min mener derfor jeg ikke er typisk deprimert. Men hva er galt da? Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 3ed94...d38

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har psykologen sagt noe om hva det kan være? 

Anonymkode: 18628...867

Skrevet

Har du vært hos lege og tatt blodprøver? hormoner vitaminer ect, mye som kan gi litt sånn apatisk følelse. Har du en jobb som suger energi og krever mye av deg uten at du tenker så mye over det? Er du en som vil gjøre alle til lags?  Har du familie som er negative?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har psykologen sagt noe om hva det kan være? 

Anonymkode: 18628...867

At det ikke er noe, jeg må bare være mer sosial. Men jeg har jo bare to venner og er alenemamma, det begrenser seg veldig.

-TS

AnonymBruker
Skrevet
Millinea skrev (4 minutter siden):

Har du vært hos lege og tatt blodprøver? hormoner vitaminer ect, mye som kan gi litt sånn apatisk følelse. Har du en jobb som suger energi og krever mye av deg uten at du tenker så mye over det? Er du en som vil gjøre alle til lags?  Har du familie som er negative?

Har tatt blodprøver, ingenting galt der. Har en rolig og fin kontorjobb. Jeg er i utgangspunktet en people pleaser, men nå har jeg ikke folk rundt meg. Annet enn sønnen min. 

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre som har vært suicidal og fått beskjed om at det ikke er depresjon?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen andre som har vært suicidal og fått beskjed om at det ikke er depresjon?

Du er kanskje ensom/trist/kjeder deg/føler håpløshet etc. Hva er grunnen til at du er suicidal? Hvorfor føler du det blir bedre om du blir borte? Spesielt når du har barn. Er ikke det en verdi som det er verdt å stå i? Hva føler du mangler, og hva føler du må bli gjort for at du skal føle deg bra? 

Anonymkode: d78f1...a54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er litt usikker på hva som feiler meg. Nedstemt i mange år, tenker mye på å ta livet mitt. Har det i hovedsak veldig dårlig. Men de få gangene når jeg er med venner har jeg det bra. Da er jeg ikke deprimert. Psykologen min mener derfor jeg ikke er typisk deprimert. Men hva er galt da? Noen som kjenner seg igjen?

Ensom?

Anonymkode: 5e8fb...ff1

AnonymBruker
Skrevet

Er det så viktig å vite hva det er når du vet hva som får deg til å føle deg bedre? 

Anonymkode: 54e55...e63

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ensom?

Anonymkode: 5e8fb...ff1

Mulig, men det får jeg jo ikke gjort noe med 😕 

-TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er det så viktig å vite hva det er når du vet hva som får deg til å føle deg bedre? 

Anonymkode: 54e55...e63

Sant, jeg håpet kanskje bare det var noe jeg kunne gjøre noe med. 

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Du får for lite stimuli og forlate sosialt. Engasjer deg i Lions eller annen veldedig virksomhet. Turgrupper via kommunen. Mener da det er endel familiegreier også man kan ta med barna på. Meld barnet på en fritidsaktivitet med mye foreldredeltagelse 

Anonymkode: 78447...29c

AnonymBruker
Skrevet

Dystymi? Er visst velding i vinden på forskningsfronten for tiden.

Anonymkode: 14c1a...733

AnonymBruker
Skrevet

Høyrest ut som om du har lav chi

Anonymkode: f136c...0eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du noe form for avlastning rundt deg?  Det å ha venner er gull, men du burde ha muligheten til å puste litt. Det er også barna lønnet med ❤️

Anonymkode: 9d2a8...85e

AnonymBruker
Skrevet

Autisme?

Anonymkode: 437d6...fcc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du får for lite stimuli og forlate sosialt. Engasjer deg i Lions eller annen veldedig virksomhet. Turgrupper via kommunen. Mener da det er endel familiegreier også man kan ta med barna på. Meld barnet på en fritidsaktivitet med mye foreldredeltagelse 

Anonymkode: 78447...29c

Han er dessverre bare tre år, og veldig tander når det gjelder inntrykk/mye folk/lyder. Barnehagen er stort sett nok for ham om dagen 😕 

-TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Autisme?

Anonymkode: 437d6...fcc

Nei, vi har vært gjennom det meste. Har ADHD, det er vel det eneste vi har kommet fram til. 

-TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du noe form for avlastning rundt deg?  Det å ha venner er gull, men du burde ha muligheten til å puste litt. Det er også barna lønnet med ❤️

Anonymkode: 9d2a8...85e

Nei, dessverre. En veldig opptatt mor er det eneste jeg har. 

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje mangler du inspirasjon? Kjeder du deg mye?
Hvor gamle er barna/barnet? Kan dere begynne på en aktivitet sammen som både stor og liten kan få noe ut av? 

Klatring, golf, tennis, orientering? 
DNT tror jeg har familieturer. 

Anonymkode: 6f3f0...763

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...