Gå til innhold

Har du blitt eller forsøkt svindlet av svindlere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du blitt eller blitt forsøkt å bli svindlet av svindlere?

Jeg har to ganger blitt forsøkt svindlet, dvs jobben min. Litt skeptisk av natur og litt radar for ting som ikke gir mening, reddet begge gangene. 

Men jeg skjønner godt at andre gikk på limpinnen. Hadde det ikke vært for at jeg snuste litt rundt på det, og fikk opplysninger som bekreftet mine mistanker, kunne jeg fint latt meg lure grundig.  

De er sykt slepie. Begge gangene var en kvinne. Den ene nesten 70år gammel og den andre midt i 40årene

Anonymkode: 5a9b5...2d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hender at jeg får en og annen telefon, fra noen som påstår at dem kommer fra Microsoft. Så påstår de selvfølgelig at de har kommet farlige virus eller noe sånn på datamaskinen min, sånn at jeg burde logge inn på en eller annen nettside som de forteller om (eller laste ned ett eller annet dataprogram) som visstnok skal gjøre underverker mot all verdens data-problemer. :nisseblunk: 

0g all denne evinnelige søppel-eposten selvfølgelig. Du har en drøss med Bitcoins, er bare å logge inn en plass (eller laste ned et program, eller noe) for å få tilgang til alle disse Bitcoinene. Ganske merkelig i grunn, ettersom jeg ALDRI har holdt på med Bitcoins i det hele tatt. :tommelopp2: Eller alle de e-postene som påstår at det er en pakke på vei, eller man har fått igjen penger fra Skatteetaten. Det er bare å logge inn via en lenke i e-posten deres, og sikkert skrive inn personlige opplysninger, for å få tak i alle pengene. Tror dette er all svindelen jeg har fått noen gang, men jeg er heldigvis ikke så "tett i nøtta" at jeg faktisk tror på alt dette tøyset.  

Anonymkode: c48a0...596

AnonymBruker
Skrevet

Samme som over. Har fått en god del oppringinger fra "the computer maintenance department" med velkjent indisk aksent. Jeg jobber i IT-avdelingen i et norsk selskap, så jeg har aldri vært i nærheten av å gå på limpinnen...

Har også fått mail fra Skattetaten. "Trykk på denne lenken for å se din skatt". Eh...nei.

En fb-venn spurte plutselig på messenger om mitt telefonnummer, og det fikk han. Like etterpå fikk jeg en sms med en kode i, og på messenger han ba meg oppgi koden til han for han deltok i en konkurranse. Eh...nei. Koden var for gjennoppretting av passord på fb. Hadde jeg sendt koden til ham, hadde jeg mistet all tilgang til fb. Han hadde selvsagt blitt hacket selv, så det var jo ikke min venn jeg chattet med selv om det så slik ut.

Anonymkode: 290e7...19e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...