AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Litt usikker på hvor denne tråden passer inn - bare flytt den hvis det finnes et mer passende underforum. For et par måneder siden begynte kjæresten min å snakke om at han hadde sett to jenter stå ute ved veien, oftest lørdager, som regel fra ca 23-01, og at han synes det begynte å bli litt rart. For kontekst så bor vi i en relativt stor by, like ved en vei hvor det går en del trafikk inn og ut av byen. Herifra tar det ca 5 minutter å gå til sentrum, men ellers skjer det ingenting akkurat her - bare boliger og vei. Det er her jentene står. Nå har jeg et par ganger fått fulgt med selv, og det er noe som ikke stemmer. Jeg tror ikke jentene kan være særlig mye eldre enn 16. De kan stå i flere timer på fortauet ved denne veien, og de henvender seg veldig til bilistene - de prøver å få kontakt, poserer og er veldig "på utstilling". Noen ganger stopper mannlige bilister opp og prater med jentene, men de har ikke blitt med noen enda (som vi har fått med oss). Det er her jeg sliter litt med å forstå greia. På den ene siden har jeg vært tenåring selv, og jeg vet hvor lett det er å tro at dette er positiv oppmerksomhet og hvor viktig man kan synes det er med mannlig validering. Problemet er selvfølgelig at det er umulig å vite hvem man møter på. Og det er det som egentlig bekymrer meg mest, at de skal havne i en situasjon hvor de blir tvunget til noe. På den andre siden er oppførselen deres så snodig at jeg også har vært inne på tanken om at de har rotet seg inn i noe de ikke forstår, altså salg av seksuelle tjenester. Jeg har også lurt på om det kan være rus inne i bildet. Derfor ringte jeg politiet for å høre hva de tenkte første gang jeg så dette selv. Politiet tok det alvorlig og skulle sende en bil, men akkurat da forsvant jentene. Dette begynner å bli mange uker siden. Men sist helg var de her igjen. Etter en liten stund stoppet en bil med to menn i 30-årsalderen for å prate med dem. Jeg var kjempebekymret for at de skulle bli med i bilen (frivillig eller ufrivillig) og ringte politiet mens jeg fulgte med. Det så ut som om de utvekslet kontaktinformasjon. Bilen kjørte etter en liten stund, heldigvis ble jentene igjen. Politiet fikk tak i jentene og jeg sluttet å følge med. Jeg håpet jo at dette skulle føre til et eller annet, men den gang ei - for et par netter siden så jeg jentene igjen, men nå gikk de jo selvfølgelig bare forbi, og jeg mistenker at de har funnet et nytt sted å stå. Jeg vil også understreke at jeg ikke har gått ut for å prate med dem selv. Det hadde sannsynligvis bare ført til en ting - at de fant seg et nytt sted før politiet ble involvert, kanskje et sted hvor ingen bryr seg eller følger med. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, eller om jeg har gjort ting riktig til å begynne med. Derfor vil jeg gjerne ha innspill på hva dere ville gjort og hvordan dette eventuelt kan følges opp. Kanskje har noen også tanker om hva jentene egentlig holder på med. I tillegg lurer jeg på om noen vet hvordan politiet eventuelt følger opp en slik sak? Det er jo åpenbart et eller annet som ikke fungerer hjemme når to så unge jenter får være ute til langt på natt, men enda mer bekymringsverdig er det jo dersom politiet kjørte de hjem til foreldrene, og de bare et par dager etter er ute igjen midt på natten! Anonymkode: 72fe4...444 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Bra du følger med og prøver å få politiet involvert. Når jeg var tenåring hadde jeg en venninne som prostituerte seg. Hun begynte som 14 åring og brukte stå ved en vei og forsøke å få kontakt med voksne menn på samme måte som disse jentene her gjør. Eneste som stoppet henne var at politiet begynte å ute å lete etter henne og kjøre henne hjem. Anonymkode: b58e7...110 2 1
sommerkroppen Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 (endret) Du kan vel ikke gjøre så mye mer enn det du til nå har gjort? Ettersom de har stått der mange ganger, så har de garantert lykkes med oppdraget, hva det enn måtte være. Kan jo være prostitusjon, salg av narkotika, etc. Jeg hadde ikke blandet meg noe mer oppi det, du kan bli stående med drit du ikke har lyst til å handles med. Endret 3. august 2023 av sommerkroppen 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 Kanskje kommunen har ett eller annet som følger opp ungdom i faresonen? Her i Bergen har vi feks Utekontakten, som følger opp ungdom der de er. Sjekk om din kommune har noe tilsvarende. (politiet burde jo selvsagt ha kontaktet videre, men det skader jo ikke å prøve selv også) Takk for at du bryr deg❤️ Anonymkode: 304ee...596 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 Er nok noen jenter som tuller eller ustabile. Anonymkode: d017a...671
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 10.34): Litt usikker på hvor denne tråden passer inn - bare flytt den hvis det finnes et mer passende underforum. For et par måneder siden begynte kjæresten min å snakke om at han hadde sett to jenter stå ute ved veien, oftest lørdager, som regel fra ca 23-01, og at han synes det begynte å bli litt rart. For kontekst så bor vi i en relativt stor by, like ved en vei hvor det går en del trafikk inn og ut av byen. Herifra tar det ca 5 minutter å gå til sentrum, men ellers skjer det ingenting akkurat her - bare boliger og vei. Det er her jentene står. Nå har jeg et par ganger fått fulgt med selv, og det er noe som ikke stemmer. Jeg tror ikke jentene kan være særlig mye eldre enn 16. De kan stå i flere timer på fortauet ved denne veien, og de henvender seg veldig til bilistene - de prøver å få kontakt, poserer og er veldig "på utstilling". Noen ganger stopper mannlige bilister opp og prater med jentene, men de har ikke blitt med noen enda (som vi har fått med oss). Det er her jeg sliter litt med å forstå greia. På den ene siden har jeg vært tenåring selv, og jeg vet hvor lett det er å tro at dette er positiv oppmerksomhet og hvor viktig man kan synes det er med mannlig validering. Problemet er selvfølgelig at det er umulig å vite hvem man møter på. Og det er det som egentlig bekymrer meg mest, at de skal havne i en situasjon hvor de blir tvunget til noe. På den andre siden er oppførselen deres så snodig at jeg også har vært inne på tanken om at de har rotet seg inn i noe de ikke forstår, altså salg av seksuelle tjenester. Jeg har også lurt på om det kan være rus inne i bildet. Derfor ringte jeg politiet for å høre hva de tenkte første gang jeg så dette selv. Politiet tok det alvorlig og skulle sende en bil, men akkurat da forsvant jentene. Dette begynner å bli mange uker siden. Men sist helg var de her igjen. Etter en liten stund stoppet en bil med to menn i 30-årsalderen for å prate med dem. Jeg var kjempebekymret for at de skulle bli med i bilen (frivillig eller ufrivillig) og ringte politiet mens jeg fulgte med. Det så ut som om de utvekslet kontaktinformasjon. Bilen kjørte etter en liten stund, heldigvis ble jentene igjen. Politiet fikk tak i jentene og jeg sluttet å følge med. Jeg håpet jo at dette skulle føre til et eller annet, men den gang ei - for et par netter siden så jeg jentene igjen, men nå gikk de jo selvfølgelig bare forbi, og jeg mistenker at de har funnet et nytt sted å stå. Jeg vil også understreke at jeg ikke har gått ut for å prate med dem selv. Det hadde sannsynligvis bare ført til en ting - at de fant seg et nytt sted før politiet ble involvert, kanskje et sted hvor ingen bryr seg eller følger med. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, eller om jeg har gjort ting riktig til å begynne med. Derfor vil jeg gjerne ha innspill på hva dere ville gjort og hvordan dette eventuelt kan følges opp. Kanskje har noen også tanker om hva jentene egentlig holder på med. I tillegg lurer jeg på om noen vet hvordan politiet eventuelt følger opp en slik sak? Det er jo åpenbart et eller annet som ikke fungerer hjemme når to så unge jenter får være ute til langt på natt, men enda mer bekymringsverdig er det jo dersom politiet kjørte de hjem til foreldrene, og de bare et par dager etter er ute igjen midt på natten! Anonymkode: 72fe4...444 Kontakt bv! kontakt foreldrene! kontakt politiet igjen og igjen.. Anonymkode: b1e7f...a02
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 Takk for alle svar! AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 14.36): Bra du følger med og prøver å få politiet involvert. Når jeg var tenåring hadde jeg en venninne som prostituerte seg. Hun begynte som 14 åring og brukte stå ved en vei og forsøke å få kontakt med voksne menn på samme måte som disse jentene her gjør. Eneste som stoppet henne var at politiet begynte å ute å lete etter henne og kjøre henne hjem. Anonymkode: b58e7...110 Huff, 14 å gammel, de er jo bare barna! Fint å høre at det hjalp å involvere politiet, i alle fall. Vi får se om det fungerer i denne saken... sommerkroppen skrev (På 3.8.2023 den 15.25): Du kan vel ikke gjøre så mye mer enn det du til nå har gjort? Ettersom de har stått der mange ganger, så har de garantert lykkes med oppdraget, hva det enn måtte være. Kan jo være prostitusjon, salg av narkotika, etc. Jeg hadde ikke blandet meg noe mer oppi det, du kan bli stående med drit du ikke har lyst til å handles med. Ja huff, jeg veit ikke helt, blir bare så kvalm av å tenke på voksne menn som utnytter disse jentene. Kommer selvfølgelig til å ringe politiet hvis jeg ser de igjen, men ting blir jo enda mer komplisert hvis de er ofre for organisert kriminalitet. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kanskje kommunen har ett eller annet som følger opp ungdom i faresonen? Her i Bergen har vi feks Utekontakten, som følger opp ungdom der de er. Sjekk om din kommune har noe tilsvarende. (politiet burde jo selvsagt ha kontaktet videre, men det skader jo ikke å prøve selv også) Takk for at du bryr deg❤️ Anonymkode: 304ee...596 Åhh, tusen takk for godt tips ❤️ Vi har også utekontakten ser jeg nå, så det kan jeg prøve! AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kontakt bv! kontakt foreldrene! kontakt politiet igjen og igjen.. Anonymkode: b1e7f...a02 Bv og foreldre blir vanskelig dessverre - jeg vet jo ikke hvem de er, hvor de bor eller noe som helst egentlig, vet bare hvordan de ser ut. Men kommer til å fortsette å kontakte politiet såklart. Anonymkode: 72fe4...444
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå