Sinnsity Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 (endret) Hei! Vi ble henvist til offentlig IVF pga mannlig faktor. Vi ble spontant gravid 3 mnd før behandlig oppstart og valgte å avvente med å si fra til sykehuset for å se an om alt går bra først. Det gikk desverre ikke, vi mista, så vi fortsatte i køen til ivf behandlingen (den måtte utsettes noe mnd pga syklus krøll etter MA). Så nå er det 4 uker til sprøyte start dvs at vi har en syklus igjen til å prøve selv. Men. Burde vi prøve selv? Hvis vi lykkes (som er kjempehurra seff) da må vi si til sykehuset med en gang og blir da slettet fra systemet? Og i tilfelle man mister igjen, er vi da ute av offentlig system? Må vi lism, søke alt på nytt? Eller "plukker" de oss opp der vi slapp? Eller er det da best å ikke prøve selv rett før oppstart og heller komme inn i systemet med behandling? Noen som har noe erfaring/tanker om det? Skal ringe sykehuset og spørre også, ville bare høre hvordan folk tenker Endret 3. august 2023 av Sinnsity
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Jeg hadde prøvd som normalt og ikke sagt noen ting før evt behandlingsoppstart Anonymkode: 5ea31...7ee 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Jeg mener det er 7 eller 9 måneder (husker ikke 100% nå) du kan «ligge i systemet» også får du brev at henvisningen slettes om de ikke hører fra deg. Vi gikk privat, parallelt med offentlig, men vi dro på den offentlige konsultasjonen for å komme i systemet og lot den ligge der mens vi prøvde privat pga ventetid i offentlige. Anonymkode: 3ce00...01f
Sinnsity Skrevet 3. august 2023 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener det er 7 eller 9 måneder (husker ikke 100% nå) du kan «ligge i systemet» også får du brev at henvisningen slettes om de ikke hører fra deg. Vi gikk privat, parallelt med offentlig, men vi dro på den offentlige konsultasjonen for å komme i systemet og lot den ligge der mens vi prøvde privat pga ventetid i offentlige. Anonymkode: 3ce00...01f Jaaaa, skjønner hva du mener. Men tror det e 8mnd man har for å starte behandlingen (fra førsamtalen). Vi e på 8mnd nu, så kan lism ikke utsette mer
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Ah, skjønner. Det står i henvisningsbrevet mitt: Sitat Dersom vi kan tilby dere behandling i form av assistert befruktning, gjør vi oppmerksom på at vårt tilbud er tidsbegrenset og må benyttes innen 7 måneder etter første tilbud om konsultasjon hos lege. Vi ønsker at våre ventelister til enhver til skal være oppdaterte slik at pasienter på ventelisten har et aktuelt behandlingsønske. Hvis dere ikke tar kontakt for å avtale behandlingsforsøk innen 7 måneder, blir deres henvisning avsluttet og dette gjelder som varsel. En tidsbegrenset utsettelse av behandling kan i noen tilfeller godkjennes etter individuell vurdering. Og i varsel senere: Sitat Da det ikke er avtalt behandling innen fristen, tolker vi det slik at dette ikke lenger er aktuelt og henvisningen er avsluttet. Hvis manglende tilbakemelding skyldes en misforståelse, ber vi deg kontakte sykepleier snarest på {tlf}. Det står også du må henvises på nytt senere. Du kan høre om dere kan utsette oppstart 1 mnd med en grunn? Personlig ville jeg ikke risikert plassen, hvis jeg først har hatt utfordringer. Tilbake i køen igjen, usikker på om det er verdt det for å prøve selv en syklus. Anonymkode: 3ce00...01f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 Jeg ville prøvd som vanlig.. Vi er blitt anbefalt av klinikken å prøve selc de syklusene vi ikke er i "behandling" - altså mellom innsett.. Men best svar får du nok om du bare spør klinikken hva de anbefaler for akkurat dere Anonymkode: 2c928...682
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg ville prøvd som vanlig.. Vi er blitt anbefalt av klinikken å prøve selc de syklusene vi ikke er i "behandling" - altså mellom innsett.. Men best svar får du nok om du bare spør klinikken hva de anbefaler for akkurat dere Anonymkode: 2c928...682 Gikk du offentlig? Siden du snakker om klinikk. Anonymkode: 3ce00...01f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Gikk du offentlig? Siden du snakker om klinikk. Anonymkode: 3ce00...01f Ja jeg går offentlig.. Anonymkode: 2c928...682
Sinnsity Skrevet 4. august 2023 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg ville prøvd som vanlig.. Vi er blitt anbefalt av klinikken å prøve selc de syklusene vi ikke er i "behandling" - altså mellom innsett.. Men best svar får du nok om du bare spør klinikken hva de anbefaler for akkurat dere Anonymkode: 2c928...682 He, ja, bare vabskelig å få tak i den klinikken, men venter at de ringer tilbake. Vi har lism ikke begynt behandlinga enda, føte blir om 3,5 uker. Tenker det er "tryggere" hvis man er mellom behandøingane...eller er man det. Ugh, vanskelig heeele opplegget ass
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #10 Skrevet 4. august 2023 Sinnsity skrev (14 minutter siden): He, ja, bare vabskelig å få tak i den klinikken, men venter at de ringer tilbake. Vi har lism ikke begynt behandlinga enda, føte blir om 3,5 uker. Tenker det er "tryggere" hvis man er mellom behandøingane...eller er man det. Ugh, vanskelig heeele opplegget ass Sånn ideelt sett så er det jo lite som er bedre enn at dere mot all formodning skulle klare å bli gravide på egenhånd. Har ikke klinikken åpnet for digital kommunikasjon via meld på HelseNorge? Hehe ja hele opplegget er litt vanskelig og mye å tenke over.. Hos oss er det kvinnelig faktor, så vi prøver mellom rundene på klinikken. Anonymkode: 2c928...682
Sinnsity Skrevet 4. august 2023 Forfatter #11 Skrevet 4. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånn ideelt sett så er det jo lite som er bedre enn at dere mot all formodning skulle klare å bli gravide på egenhånd. Har ikke klinikken åpnet for digital kommunikasjon via meld på HelseNorge? Hehe ja hele opplegget er litt vanskelig og mye å tenke over.. Hos oss er det kvinnelig faktor, så vi prøver mellom rundene på klinikken. Anonymkode: 2c928...682 ou jess, hvis det skjer naturlig så e det jo det man egentlig vil alle mest. men jeg har mista før. og e bare livredd hvis man få det til selv og mister så står man igjen alene og har mistet plassen sin og må søke og vente dritlenge på nytt. jeg bare tenker værste scenarios hele tiden skal skrive på helse norge, det var en god ide! Endret 4. august 2023 av Sinnsity
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #12 Skrevet 4. august 2023 Sinnsity skrev (2 minutter siden): ou jess, hvis det skjer naturlig så e det jo det man egentlig vil alle mest. men jeg har mista før. og e bare livredd hvis man få det til selv og mister så står man igjen alene og har mistet plassen sin og må søke og vente dritlenge på nytt. jeg bare tenker værste scenarios hele tiden skal skrive på helse norge, det var en god ide! Ja forstår det veldig godt.. Hør hva din klinikk anbefaler deg.. vi er jo alle ulike og tydeligvis er det store forskjeller også for hvor i landet man hører til på det meste innenfor IVF også.. Så man vet aldri.. Anonymkode: 2c928...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå