Gå til innhold

Hvilke hobbyer / interesser er attraktive?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange kvinner er opptatt av at menn må ha noe de "brenner for", dvs. hobbyer og interesser. Men det viser seg vel at det i tillegg må være de "rette" interessene.

Hva synes DU er positive og negative interesser? Som påvirker en manns attraktivitet?

Anonymkode: 364f7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakket med en kompis i går og måtte faktisk be ham om å ikke si for mye om hva jeg er interessert i når vi møter damer, og det er ingenting galt med mine interesser. Jeg har ikke nevnt et ord om interesser på Tinder, siden vi menn kan ha feil interesser. Har ikke giddet å legge inn interesser som stemmer sånn halvveis, eller som er løgn.

Tenk om vi menn holdt på på samme måten. Nei, du kan ikke strikke/sy, nei, du kan ikke tegne/male, nei du kan ikke lese bøker osv. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva synes DU er positive og negative interesser? Som påvirker en manns attraktivitet?

Anonymkode: 364f7...166

Det syntes jeg er utrolig vanskelig å svare på.

Jeg klarer ikke å se at det spiller noen som helst rolle for min del. Klarer ikke å se at en interesse øker attraktivitet.

Men må er jeg heller ikke opptatt av at en mann må «brenne» for noe.

Anonymkode: f15b4...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (42 minutter siden):

Tenk om vi menn holdt på på samme måten. Nei, du kan ikke strikke/sy, nei, du kan ikke tegne/male, nei du kan ikke lese bøker osv. 

For meg blir det absurd, og har ingen ting med attraksjon å gjøre.

Kunne ikke brydd meg mindre om hva dine interesser er for noe, i en «datesituasjon» når vi snakker attraksjon.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg mann, men klart interesser spiller en ganske viktig rolle. 

Hvis hun leser mye gjør det henne mer attraktiv. 

Hvis hun har sminke/shopping som interesse havner hun ganske fort i kategorien merket uaktuell. 

Anonymkode: 5cd54...235

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gaming kan være veldig negativt, om ikke dama gamer selv. Kan, fordi noen har et avslappet forhold til det og ikke lar det gå utover forhold, hus og hjem. Men har selv vært med en som etter hvert brukte helgene på å sitte svett og udusjet i møkkete joggebukse og game i timesvis og ikke gjøre en dritt hjemme, og det gidder jeg aldri mer. 

Anonymkode: 752c9...739

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge han har tid, eller tar seg tid, til å være sammen med den personen man skal ha et forhold til,  så kan han få lov til å ha akkurat de hobbyene han har lyst på.

Han må ta seg tid til å pleie forholdet, om han skal være i et forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg blir det absurd, og har ingen ting med attraksjon å gjøre.

Kunne ikke brydd meg mindre om hva dine interesser er for noe, i en «datesituasjon» når vi snakker attraksjon.

Men for mange kvinner teller det enormt mye hva mannen driver med på fritida. Den andre veien har det mindre å si, men ting som hest, politikk og veldig alternative greier kan få en del menn til å sveipe til venstre og.

Anonymkode: 86ec4...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes jo generelt det er spennende med en mann som brenner for noe og kan fortelle meg om det, ta meg med på det etc.

Det kunne jo vært fullstendig turnoff om han BARE gjorde dette, si at hver eneste ferie måtte være til et alpinsted eller noe, imens jeg hadde likt noe strand eller storby iblant. Eller gaming er jo blitt berømt for å være noe mange ikke liker, jeg gamer litt selv og synes det er gøy, men om han kommer hjem og setter seg foran PC og sitter der HELE dagen HVER dag så nei.

For å prøve å svare: å samle på dukker hadde nok gått litt i turnoff-båsen 😅

Men ellers kan du fint drive med noe jeg hater, kjør på med pantomime, sjonglering eller improteater så lenge jeg slipper å delta. Jeg liker jo godt å shoppe som en over her nevner som turnoff (jeg leser bøker også altså..), men jeg drar ikke en som hater det med på det, synes det er fint å drive med ting på egen hånd også.

Anonymkode: 544bc...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes løping, langrenn, friluftsliv, lesing, oppussing/snekring er attraktive hobbyer. Men det er jo selvfølgelig fordi jeg har disse hobbyene selv 😅

Er ikke så opptatt av data, musikk, festing og mote og reising, og biler/motorgreier så dette ville ikke appellert så til meg.

Anonymkode: 81a9c...5cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gaming kan være veldig negativt, om ikke dama gamer selv. Kan, fordi noen har et avslappet forhold til det og ikke lar det gå utover forhold, hus og hjem. Men har selv vært med en som etter hvert brukte helgene på å sitte svett og udusjet i møkkete joggebukse og game i timesvis og ikke gjøre en dritt hjemme, og det gidder jeg aldri mer. 

Anonymkode: 752c9...739

Men det mener jeg går utover hva man mener som «interesse». 

Dette er atferd man ser hos barn og ungdom, og man som voksen tar ansvar og regulerer.

Eksemplet ditt grenser til sykelig og er ikke normalen innen «interesser».

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (54 minutter siden):

Jeg snakket med en kompis i går og måtte faktisk be ham om å ikke si for mye om hva jeg er interessert i når vi møter damer, og det er ingenting galt med mine interesser. Jeg har ikke nevnt et ord om interesser på Tinder, siden vi menn kan ha feil interesser. Har ikke giddet å legge inn interesser som stemmer sånn halvveis, eller som er løgn.

Hvilke interesser er dette snakk om?

Og mener du at menn - deg selv inkludert - ikke bryr seg overhodet om hvorvidt dama har lesing som hovedhobby, eller sminke? Trening vs. fylla hver helg? Geocaching vs. influencer-opplegg på insta? 

Anonymkode: 646f2...4b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man ønsker vel en som har lignende interesser som seg selv eller som ikke spiser opp all fritid. 

Hadde en venninne hvor kjæresten jaktet. Han var borte hver helg hver høst. 

En annen venninne var sammen med en nerd. Ikke et problem at noen er nerd, men han samlet på masse effekter som skulle stilles ut i stuen. I tillegg hadde han humor basert på filmer som var nerdete. Vanskelig for andre å forstå. 

Selv syns jeg det er viktig å trives med hobby. Men vil ikke det er eneste samtaletema, dyrt eller krever veldig mye fritid/ferier. 

Anonymkode: 3bd1c...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men for mange kvinner teller det enormt mye hva mannen driver med på fritida. Den andre veien har det mindre å si, men ting som hest, politikk og veldig alternative greier kan få en del menn til å sveipe til venstre og.

Anonymkode: 86ec4...c76

Hest og politikk...? 

Jeg tror det største aberet ville vært om det var veldig tidkrevende, men da skulle det vært ganske ekstremt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å kunne spille musikk er sjelden en ulempe med mindre partneren øver hele døgnet; dette er noe annet enn hest eller passiv gaming ...

Anonymkode: b3b23...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

For meg er hobbyer jeg er interessert i selv veldig attraktivt. Uansett om det er noe jeg ikke driver med, er så godt som enhver hobby bedre enn ikke å interessere seg for noe. 

Derfor vil det for meg være attraktivt om en mann er opptatt av friluftsliv, og aller helst langrenn og turer av ulike slag. Interesse i litteratur og kunst er også pluss. Egentlig er alt av sunne interesser positivt, selv om det er noe jeg ikke bedriver selv, men ideelt sett liker vi noe av det samme.

Interesse for gaming, pengespill og det å måtte se alt av fotball eller annen tidkrevende sport trekker ned.

Anonymkode: e1943...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker jo godt å shoppe som en over her nevner som turnoff

Fair enough. Jeg synes det er litt trist at det å stadig kjøpe ting og opprettholde/forsterke forbrukssamfunnet vårt teller som en interesse :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det trenger ikke nødvendigvis være noe jeg selv liker, selv om det ville være et pluss. Som trening og turer i skog og mark. Da e jeg solgt.  Det viktigste er at det er en (relativt) sunn interesse og at det ikke har et veldig avhengighetspotensiale eller tar aaaaaaalt for mye tid. Jeg bryr meg filla om bil og motor eller fisking, men om det er lidenskapen, så skal man gi rom for det i et forhold. Så får man heller ha andre ting felles. 

Anonymkode: abb83...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er litt trist at det å stadig kjøpe ting og opprettholde/forsterke forbrukssamfunnet vårt teller som en interesse

Den måtte jo komme… du kjører kanskje aldri fossilbil, reiser aldri med fly eller gjør andre unødvendige ting som setter er dårlig for miljøet?

Anonymkode: a3357...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...