Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er 7 mnd. Jeg husker såå liten fra nyfødt tiden og fram til 4-5 mnd. Husker ikke om jeg holdt han mye, hva vi gjor på, brukte mye tid på han. Husker ikke om jeg koste meg..

Er så vondt :( ser på bildene ofte, men husker lite..  

han var syk den første mnd. Lå på sykehuset. Fikk fødselsdepresjon. Så er sikkert pga det?
 men er det vanlig?? 

Anonymkode: b273a...648

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal stå mye, ikke noe i overskriften! 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ganske mye, enkelte dager kan jeg huske veldig detaljert. Spesielt de første to ukene hvor jeg og mannen min koste oss hjemme sammen. Men ettervært ble det jo mer til at dagene gled litt over i hverandre og ble ganske like. Men husker jeg nøt tiden og hadde det veldig koselig. 

Nå hadde ikke vi noen komplikasjoner eller fødselsdepresjon, så tror det kan definitivt påvirke minnet ditt. 

Anonymkode: ab0e6...db6

AnonymBruker
Skrevet

Lite. Jeg fikk fødselsdepresjon og skikkelig angst. Det var helt lammende. Så de 3 første mnd er som en tåke. 

Anonymkode: 86c13...557

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Baby er 7 mnd. Jeg husker såå liten fra nyfødt tiden og fram til 4-5 mnd. Husker ikke om jeg holdt han mye, hva vi gjor på, brukte mye tid på han. Husker ikke om jeg koste meg..

Er så vondt :( ser på bildene ofte, men husker lite..  

han var syk den første mnd. Lå på sykehuset. Fikk fødselsdepresjon. Så er sikkert pga det?
 men er det vanlig?? 

Jeg husker ikke så mye. Annet enn at vi var på helsestasjonen annenhver dag for å veie hen pga dårlig vektoppgang og masse stress med det. Jeg husker litt mer fra type 3 mnd

Anonymkode: cb265...253

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke mye. Hadde stort blodtap under fødsel, påfølgende blodmangel. Det som sitter er dessverre at omstillingen var stor for oss foreldre, far meldte seg totalt ut og jeg fikk fødselsdepresjon.

Har nesten ikke bilder, og kun 1 video fra de første ukene. Er så sårt 😕

Anonymkode: ea005...5f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker mye fra den første tiden. Husker det var en veldig rolig og koselig tid med masse nærhet, og jeg husker mange detaljer av at hun lå på brystet og sov mens jeg spiste osv.

Men jeg hadde ikke fødselsdepresjon og hadde en ukomplisert fødsel hvor jeg kom raskt i form. Har nok mye å si at du dessverre måtte opplevde fødselsdepresjon og fikk en veldig tøff start🤍

Anonymkode: 83858...c1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Husker ikke mye. Hadde stort blodtap under fødsel, påfølgende blodmangel. Det som sitter er dessverre at omstillingen var stor for oss foreldre, far meldte seg totalt ut og jeg fikk fødselsdepresjon.

Har nesten ikke bilder, og kun 1 video fra de første ukene. Er så sårt 😕

Anonymkode: ea005...5f7

Uff, det er så vondt! Jeg har ingen video fra den første uken. Ikke en gang da han ble født. Og han var såå ønsket, prøvd i mange år. Kommer ikke over det. Tenker på det hver dag :( 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg husker mye fra den første tiden. Husker det var en veldig rolig og koselig tid med masse nærhet, og jeg husker mange detaljer av at hun lå på brystet og sov mens jeg spiste osv.

Men jeg hadde ikke fødselsdepresjon og hadde en ukomplisert fødsel hvor jeg kom raskt i form. Har nok mye å si at du dessverre måtte opplevde fødselsdepresjon og fikk en veldig tøff start🤍

Anonymkode: 83858...c1e

Så heldig!! ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hadde koronabarsel, og husker lite fra selve babyen.

Husker mest følelsen av å være isolert, innestengt, kvelt, alene, og full av angst og uro for at de små tingene jeg gledet meg til skulle bli avlyst. Hadde en blid og fornøyd baby som ikke sov på dagtid, så var overveldende intenst og jeg hatet permisjonen. 

Anonymkode: a7826...35f

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på dette selv de siste dagene. Baby er 10mnd nå. Jeg føler at jeg ikke klarer å huske utseende helt, må se på bilder. Spesielt frem til 5-6mnd. Men jeg tror det har mye å si at etter 5-6mnd så forandrer babyer seg raskt. De vokser, får annerledes uttrykk osv. I tillegg syns jeg tiden frem til 6mnd var mer travel. Det gikk mye i å veksle på amming,  flasker, sterilisering, kunne bare være ute kort tid av gangen før nytt måltid osv. Så det skjedde nok mye i hodet mitt også. Hadde også mye besøk.

Anonymkode: 68cf6...084

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...