Gå til innhold

Ungen nekter å bruke truse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo. Seksåringen nekter å bruke truser. Hun sier de er plagsomme og glir opp i kjønnsdelene. Jeg har kjøpt både hipstere (er det det det heter?), vanlige truser og i forskjellige typer. Ingen er bra nok. 

Jeg tenkte det var pga hun brukte tights at det gikk opp, men hun nekter altså å bruke truse uansett hvilke klær hun har på seg. 

Jeg vil at hun skal bruke truse fordi det har noen ganger kommet merker i klærne. 

Men ungen nekter og idag synes det at hun ikke har truse gjennom buksa. Hun må derfor ha skjørt utenpå. 

Hva kan jeg si og gjøre? Hadde du latt det gå? Hun er seks år. 

Anonymkode: 78e2b...156

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Boxershorts?

Anonymkode: b1f77...f35

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

SELVFØLGELIG skal hun ha truse på seg. 

Dette er en av de tingene der hun ikke skal få bestemme. Det er uhygenisk å ikke bruke truse, det fører til at du må vaske alle bukser/shorts etter en dags bruk. 

Anonymkode: 046d5...d2c

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke vært aktuelt her. Uhygienisk og jeg vil helst ikke at andre skal se kjønnsorganer på barn! 

Ta henne med i butikken og finn noen fine/behagelige sammen 

Anonymkode: 2e10d...134

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si at hun kan velge mellom truse og bleie, men kommando kan hun glemme.

Anonymkode: 2cd6d...68a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Boxershorts for gutter da, kunne det fungert? Selv de trange variantene har jo annen søm og er «romseligere» i front.

Anonymkode: 10612...12a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig ikke noe man kan velge bort. Ingen går uten underbukser, noensinne, ferdig snakka. Hun kan ikke -spise frokost, -gå ut, -gjøre noe før hun har kledd på seg om morgen. Kjøp vanlige truser. Slutt med trange bukser/tights.

Anonymkode: 9e29d...097

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp truser en størrelse større enn hun vanligvis bruker. Ofte er strikken på undertøy veldig stramme.

Men bortsett fra det - dette er noe du som voksen bare må bestemme. Ta kampen.

Anonymkode: 43441...6a4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å tvinge barn til noe er en uting; hvis man tenker seg det omvendte, og en forelder som tvinger barnet til å kle av seg mot dets vilje, ville dette blitt sett på som et klart overgrep som kan føre til alvorlige traumer senere i livet, så det er uforståelig hvorfor det å kle seg ikke skulle være det; begge deler handler om det samme: Tvang.

Hvis et barn vil gå uten truse, så la det gjøre det - kommentarer fra jevnaldrende på skolen vil raskt føre til at barnet selv vil ta på seg undertøy, uten unødig press fra voksne bedrevitere.

Den frie barneoppdragelsen som mange i 68-generasjonen praktiserte, førte til normale, sunne barn som kunne lære av sine feil - i motsetning til dagens hjelpeløse unger.

Anonymkode: 7cd50...93e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke truse. Klarer det ikke. Går heller ikke i bukser, men i lange kjoler. Jeg føler meg ikke uhygienisk… 

Men er enig i at barnet skal bruke truse. Kjøp boxer/hipsters, gjerne et hakk for store slik de ikke er så ubehagelig. 
Det at hun vil gå truseløs kan hun gjøre når hun blir voksen.

Anonymkode: 13114...24e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Å tvinge barn til noe er en uting; hvis man tenker seg det omvendte, og en forelder som tvinger barnet til å kle av seg mot dets vilje, ville dette blitt sett på som et klart overgrep som kan føre til alvorlige traumer senere i livet, så det er uforståelig hvorfor det å kle seg ikke skulle være det; begge deler handler om det samme: Tvang.

Hvis et barn vil gå uten truse, så la det gjøre det - kommentarer fra jevnaldrende på skolen vil raskt føre til at barnet selv vil ta på seg undertøy, uten unødig press fra voksne bedrevitere.

Den frie barneoppdragelsen som mange i 68-generasjonen praktiserte, førte til normale, sunne barn som kunne lære av sine feil - i motsetning til dagens hjelpeløse unger.

Ja, du mener vel det er overgrep å tvinge barnet til å spise også. Amming = overgrep :klovn: Tror jeg tar en pause fra KG til ungdomsskolen starter opp igjen.

Anonymkode: b4830...d5b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det som er flott er jo at du er foreldre å bestemmer. Truse skal på ferdig snakket. 

Man får ikke traumer av å bli oppdratt. 

Anonymkode: d17ec...cc4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slik du snakker om der lager psyke barn. Det er vel alt  bevist at flere unge sliter. Det kommer av null konsekvenser og aldri nei. Man tvinger barn hvis barnet ikke vil. Eller skal barnet sitte i bilen uten sele også?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hallo. Seksåringen nekter å bruke truser. Hun sier de er plagsomme og glir opp i kjønnsdelene. Jeg har kjøpt både hipstere (er det det det heter?), vanlige truser og i forskjellige typer. Ingen er bra nok. 

Jeg tenkte det var pga hun brukte tights at det gikk opp, men hun nekter altså å bruke truse uansett hvilke klær hun har på seg. 

Jeg vil at hun skal bruke truse fordi det har noen ganger kommet merker i klærne. 

Men ungen nekter og idag synes det at hun ikke har truse gjennom buksa. Hun må derfor ha skjørt utenpå. 

Du får kjøpe inn en av hver av ulike truser til barn (ikke til jenter - til barn!), vaske dem og be henne prøve på. Så finner dere sammen noe som duger. Det er ikke rart barnet ikke vil gå i typiske «jentetruser». De er helt bort i natta ukomfortable.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som er flott er jo at du er foreldre å bestemmer. Truse skal på ferdig snakket. 

Man får ikke traumer av å bli oppdratt. 

Men barn, som voksne, har ulike kropper. Å bli tvunget til å bruke plagg som ikke passer egen kropp er ikke å bli «oppdratt», det er å ikke bli respektert. 

Og der harvi en gjenganger på kg. Voksne folk med alvorlige traumer fra egen barndom innrømmer offentlig at de formelig nyter å ikke respektere barns grenser, egenverdi og komfort. Og man er nesten fristet til å tenke at slike voksne rett og slett ikke er … ordentlig oppdratt. Er du ikke enig i at noen som ikke viser barn(!) normal respekt har elendig oppdragelse?

For, jo, du fikk traumer av din oppdragelse. Ta en runde og fiks dem heller enn å henge her.

Anonymkode: 686ae...78f

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet selv hvor innihe****e ubehagelige underbukser kan være når de strammer, og sier meg enig i at en størrelse (eller to) større kan hjelpe. I verste fall kan du kanskje klippe et lite snitt i strikken rundt lårene så de ikke strammer?

Anonymkode: 0cd77...89b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De jevnaldrende på skolen gjentar bare det mamma sier hjemme. Om du lar være å hjemme baksnakke barn og voksne så unnlater barnet ditt å gjenta det. For la oss være ærlige, hva? 100% av barn som mobber har lært denne adferden av mamma og pappa. Enten ved at foreldrene mobber andre, hverandre, eller barnet.

Anonymkode: 686ae...78f

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, du mener vel det er overgrep å tvinge barnet til å spise også. Amming = overgrep :klovn: Tror jeg tar en pause fra KG til ungdomsskolen starter opp igjen.

Anonymkode: b4830...d5b

Hvis man ønsker å skape et usunt forhold til mat og mulige spiseforstyrrelser senere i livet, er dette oppskriften.

Ta gjerne en pause fra KG til ungdomsskolen starter opp igjen om du ønsker det, og vil samtidig anbefale bøker om barneoppdragelse fra tiden da barna lekte dagen lang i utendørs barneparker og barnehager uten pedagogisk innblanding fra voksne - ikke få av disse barna som nå er i 40-50-årene, er å finne på KG, som normale mennesker som har kunnet klatre i trær, leke fritt i barndommen og få anledning til å lære av sine feil uten å bli pakket inn i bomull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er ikke bare uhygienisk og sosialt uakseptabelt , men lett for å få uvi og . Så lenge hun «bare « er seks år, er det fortsatt du som bestemmer 😊

Skrevet

Min gutt på snart 6 år har aldri hatt på seg en truse i hele sitt liv. Han får typ angstanfall av hele greia. Han går uten truse under buksa og det er jo forsåvidt greit. Vi har en avtale om at trusa skal på til skolestart. 

Skal sies at han har en diagnose. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...