Gå til innhold

Er mellom 33 og 35 grader i syden perfekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor en er, og hva en liker å gjøre. Det er helt grei temperatur til å sitte i skyggen med en bok eller lignende, men litt for varmt til å gå på golfbanen da blir jeg lett litt amper.

Anonymkode: 1c6a5...478

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Eller for varmt? 

Anonymkode: 186ac...ded

Seriøst??? FOR et spørsmål, det er jo helt individuelt. Jeg har en venninne som kan ligge å steke seg i timesvis på 33 grader, mens jeg storkoser meg når det er 15 grader og overskyet. 

Anonymkode: 2ddaa...489

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så i dagbladet i dag at det er meldt ny hetebølge i spania. Kan ikke garantere at det er riktig....

Men foundrer meg ikke..

Anonymkode: bce33...fdf

Det blir slått stort opp i media i Norge ja, men det er de samme farevarslene som har blitt sendt ut i årevis her på sørkysten hvor jeg bor. Temperaturen de melder nå er helt vanlig i juli og august her. I alle fall i de 15 årene jeg har bodd her. 

Anonymkode: 81799...ad8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Seriøst??? FOR et spørsmål, det er jo helt individuelt. Jeg har en venninne som kan ligge å steke seg i timesvis på 33 grader, mens jeg storkoser meg når det er 15 grader og overskyet. 

Anonymkode: 2ddaa...489

Jeg spør jo nettopp for å høre varierende svar. 

Anonymkode: 186ac...ded

AnonymBruker
Skrevet

For varmt.. Reiser til feks Hellas i mai /sept /okt, og ellers Barbados, holder ca 30 gr året rundt, 25-27 etter solnedgang 👌

Anonymkode: 82d42...be0

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på luftfuktigheten og aktivitetsnivået, men jeg foretrekker vanligvis 33 grader. Da er det varmt nok til at man slipper å fryse enten man skal uti eller opp fra vannet, samtidig som det ikke er så varmt at man ikke orker å traske litt rundt og være i aktivitet.

Anonymkode: 0cb03...0e4

AnonymBruker
Skrevet
On 8/3/2023 at 3:05 PM, AnonymBruker said:

Alt for varmt for meg. Jeg hater når tempen går over 23 grader. Så derfor reiser jeg heller ikke til "syden" ;)

Anonymkode: b90fb...c82

Samme her, 33 er minst 10 grader for varmt for meg. Det hender likevel en sjelden gang reiser til "syden"-destinasjoner, men da de hvor det er kulturopplevelser, historiske steder osv som lokker. Skal man være litt aktiv bør det ikke være for varmt. Men når det er sagt liker jeg enda mindre å sitte stille og steke i solen. 

Anonymkode: 32128...d97

AnonymBruker
Skrevet

33 til 35 grader i syden føles ikke like varmt ut som hvis det hadde vært samme temperatur i Norge. Jeg synes 20 - 35 grader går helt fint i Syden. Har faktisk også ligget på stranda og solet meg ved 15 grader, så tåler forskjellig temperatur ganske godt. 

Men vi kan ikke vite hva du vil tenke er for varmt,  du må nesten oppleve det selv, og ta lærdom av erfaringen.

God tur 🩷

Anonymkode: 403c2...188

AnonymBruker
Skrevet

Syden er for varmt for meg. Liker Danmark, og England. Inne på kontinentet, eller sentralt på kontinentet er det også ofte veldig varmt på sommeren. 

Anonymkode: 3ad46...847

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 16.44):

For varmt.. Reiser til feks Hellas i mai /sept /okt, og ellers Barbados, holder ca 30 gr året rundt, 25-27 etter solnedgang 👌

Anonymkode: 82d42...be0

Men altså det er jo stort sett under 30 grader i hellas i juni og juli. Så hvorfor i alle dager reise til Barbados i stedet hvor det da er varmere?

Anonymkode: 45ffe...475

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er for varmt. 28-30 grader er perfekt. 

Anonymkode: 65653...305

AnonymBruker
Skrevet

Det er for varmt for meg. Var på en liten gresk øy i begynnelsen av juli. Mot normalt ble jeg solbrent til tross for parasoll og skygge. Svetten rant da jeg var ute og gikk. Det verste av alt var at jeg ikke orket å være så aktiv som jeg pleier og fikk da se mindre av øya. 

Sov godt om natta da til tross for at jeg ikke hadde air condition. 

Foretrekker et sted mellom 25 til 32 grader på dagtid. 

Anonymkode: a93c5...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...