AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Hei! Har kjent en fyr gjennom studier i litt over 1 mnd nå. Etter å ha tilbragt mye tid sammen (på skolen), begynte jeg å kjenne at jeg likte han mer og enda mer. Han virker som en ganske fin person, men samtidig litt sjenert til tider. Tonen oss i mellom var god. Får vite at han reiser noen mnd utenlands nå, og ble derfor litt usikker på om jeg burde si noe. Jeg valgte å gjøre det, og uttrykket interesse ovenfor han, sa litt hva jeg tenkte. For meg, oppfattet jeg det som om det var gjensidig, og han sa at vi måtte finne på noe når han var tilbake. Han sa også at det traff han litt hardt at jeg fortalte han dette rett før han skulle reise, og at han så absolutt hadde likt å bli kjent med meg utenom skolen. Etter å ha pratet litt, måtte jeg også nevne at jeg ikke var så interessert i å treffe andre, men at jeg heller ikke forventet noe tilbake. OG da sier han plutselig at han ikke er interessert og at vi bare er venner, noe som forsåvidt er greit det også. Lurer bare på hva som skjedde her, eller hvordan det var mulig å feiltolke signaler så kraftig? Noen erfaringer? Anonymkode: 9b394...478
exictence Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Har kjent en fyr gjennom studier i litt over 1 mnd nå. Etter å ha tilbragt mye tid sammen (på skolen), begynte jeg å kjenne at jeg likte han mer og enda mer. Han virker som en ganske fin person, men samtidig litt sjenert til tider. Tonen oss i mellom var god. Får vite at han reiser noen mnd utenlands nå, og ble derfor litt usikker på om jeg burde si noe. Jeg valgte å gjøre det, og uttrykket interesse ovenfor han, sa litt hva jeg tenkte. For meg, oppfattet jeg det som om det var gjensidig, og han sa at vi måtte finne på noe når han var tilbake. Han sa også at det traff han litt hardt at jeg fortalte han dette rett før han skulle reise, og at han så absolutt hadde likt å bli kjent med meg utenom skolen. Etter å ha pratet litt, måtte jeg også nevne at jeg ikke var så interessert i å treffe andre, men at jeg heller ikke forventet noe tilbake. OG da sier han plutselig at han ikke er interessert og at vi bare er venner, noe som forsåvidt er greit det også. Lurer bare på hva som skjedde her, eller hvordan det var mulig å feiltolke signaler så kraftig? Noen erfaringer? Anonymkode: 9b394...478 Selvfølgelig følte han seg smigret over at du likte ham. Han hadde likt å bli kjent med deg og, og han han ville nok sikkert bli mer kjent med deg. Dere har kjent hverandre 1 mnd som venner gjennom studiene, er jo ikke så lang tid. At han vil bli mer kjent med deg når han kommer hjem igjen, vil han nok, og følte nok at det kanskje kunne bli til noe mer. Men hvorfor sier du at du ikke vil treffe andre, men ikke forventer det tilbake? Hva er det for noe å si? Nei, selvfølgelig kan du ikke forvente eller kreve noe som helst. Dere er ikke kjærester enda. Dette hadde jeg ristet på hode av, hadde jeg vært i hans sted. Selv om du ikke vil treffe andre, behøver du da ikke si det? Det høres for needy ut. Det er bare ikke noe man gjør om man er forelsket, ikke noe man sier. Han ombestemte seg kanskje brått etter at du sa det der. Endret 3. august 2023 av exictence 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Du gikk veldig fort frem ved å plutselig si at du ikke ville treffe noen andre. Det passet seg ikke i den samtalen med den relasjonen dere har. Derfor trekte han seg unna. Har du lite erfaring med dating og sånt? Anonymkode: 64786...b18 9
Snoopy45 Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Når man møter noen og blir kjent med dem og det oppstår god kjemi, så tror jeg ikke det er sånn at følelser er helt svart/hvitt. I tillegg er det mange som forsøker å tilpasse responsen sin til den andre. En mulig forklaring er at han virkelig hadde lyst til å møte deg når du kommer tilbake for å bli bedre kjent med deg, også som mer enn en venn. Men når du sier at du ikke har tenkt å møte andre, så blir jo det et press for han selv om du sier at han ikke trenger å tenke sånn. En fin fyr som ikke vet om han er interessert, vil si at han ikke ser på deg på den måten for at du skal slippe å vente på han. Selv om han kanskje er interessert i mer enn vennskap på sikt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Ja, innser i ettertid at det ikke er alt jeg behøver å dele. Dessuten kan jo mye endre seg på disse mnd. Skulle ønske jeg kunne ta det tilbake. Har jeg ødelagt alle mine sjanser nå? Råd? Anonymkode: 9b394...478
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 exictence skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig følte han seg smigret over at du likte ham. Han hadde likt å bli kjent med deg og, og han han ville nok sikkert bli mer kjent med deg. Dere har kjent hverandre 1 mnd som venner gjennom studiene, er jo ikke så lang tid. At han vil bli mer kjent med deg når han kommer hjem igjen, vil han nok, og følte nok at det kanskje kunne bli til noe mer. Men hvorfor sier du at du ikke vil treffe andre, men ikke forventer det tilbake? Hva er det for noe å si? Nei, selvfølgelig kan du ikke forvente eller kreve noe som helst. Dere er ikke kjærester enda. Dette hadde jeg ristet på hode av, hadde jeg vært i hans sted. Selv om du ikke vil treffe andre, behøver du da ikke si det? Det høres for needy ut. Det er bare ikke noe man gjør om man er forelsket, ikke noe man sier. Han ombestemte seg kanskje brått etter at du sa det der. Ikke ordrett det jeg sa. Bare nevnte tidligere at jeg ikke ønsket å legge noe press på han i sammenheng med samtalen der jeg innrømmer at jeg likte han ganske godt, mente jeg at jeg ikke forventet at det skulle bli noe mer før han reiste. Men ja, ser jo nå at det virker helt høl i huet å si at jeg ikke var så gira på å treffe andre, selvom det er slik jeg følte det da jeg sa det. Er det noen mulighet for at interessen kan komme tilbake med tiden, eller har jeg bare ødelagt for meg selv? 😅 Anonymkode: 9b394...478
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 exictence skrev (14 minutter siden): Men hvorfor sier du at du ikke vil treffe andre, men ikke forventer det tilbake? Hva er det for noe å si? Nei, selvfølgelig kan du ikke forvente eller kreve noe som helst. Dere er ikke kjærester enda. Dette hadde jeg ristet på hode av, hadde jeg vært i hans sted. Selv om du ikke vil treffe andre, behøver du da ikke si det? Det høres for needy ut. Det er bare ikke noe man gjør om man er forelsket, ikke noe man sier. Han ombestemte seg kanskje brått etter at du sa det der. Hun sa det for innerst inne ønsket hun å høre det samme fra han, slik at han er bundet når han drar på reise.. Klassisk tilfelle av sosial kontroll, uten at hun selv er klar over at hun faktisk bedriver det. Anonymkode: 0a200...5aa 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #8 Skrevet 3. august 2023 Haha, ånei! Er det slik det blir oppfattet? Overhodet ikke intensjonen min. Jeg snakket utifra eget ståsted - at jeg ikke var så interessert i å se andre når det er han her jeg er interessert i. Han må gjøre hva han vil liksom. Men det er tydeligvis helt feil å si 😩 men kanskje jeg ble altfor gira, altfor tidlig da. Anonymkode: 9b394...478 1
exictence Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Haha, ånei! Er det slik det blir oppfattet? Overhodet ikke intensjonen min. Jeg snakket utifra eget ståsted - at jeg ikke var så interessert i å se andre når det er han her jeg er interessert i. Han må gjøre hva han vil liksom. Men det er tydeligvis helt feil å si 😩 men kanskje jeg ble altfor gira, altfor tidlig da. Anonymkode: 9b394...478 Men tenk deg godt om. Var det ikke sånn du egentlig håpet og tenkte som mange av svarene har tolket det som. Hvorfor ellers skulle du egentlig si det? Du følte det utifra eget ståsted. Men faktisk synes ikke jeg at man sier sånt i det hele tatt. Det er liksom noe man tar for gitt når man er kjærester. Hvorfor i det hele tatt si at han må gjøre som han vil? Selvfølgelig må han gjøre som han vil. Det høres bare rart at noen sier til noen at de må gjør som de vil (i sånne settinger). Det er en selvfølge at han må gjøre det han vil. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ikke ordrett det jeg sa. Bare nevnte tidligere at jeg ikke ønsket å legge noe press på han i sammenheng med samtalen der jeg innrømmer at jeg likte han ganske godt, mente jeg at jeg ikke forventet at det skulle bli noe mer før han reiste. Selvfølgelig ønsker du ikke å legge press på han. Igjen, hvorfor i det hele tatt informere om noe sånt? Du er jo sikkert en fin kjæreste, og da er jo det en selvfølge at du ikke vil legge press på han. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Men ja, ser jo nå at det virker helt høl i huet å si at jeg ikke var så gira på å treffe andre, selvom det er slik jeg følte det da jeg sa det. Er det noen mulighet for at interessen kan komme tilbake med tiden, eller har jeg bare ødelagt for meg selv? 😅 Anonymkode: 9b394...478 Jeg hadde nok stusset over deg, kanskje rygget litt bakover, og tenkt litt "hjelpes". Men ville nok følt meg smigret også. Nei, alt håp er ikke ute. Men hvis jeg var deg ville jeg ikke kontaktet ham på lang tid, kanskje skrevet eller ringt kort og ønsket ham god tur, vist interesse at det blir spennende, evt spurt om reisen. Hadde for all del ikke unnskyldt meg selv eller trakket mer i salaten angående sist. Det er noe som heter et eller annet: har du sagt/gjort en tabbe, så ikke ta det opp igjen, la det ligge i fred. Det blir som å røre i møkka å ta det opp igjen. Kanskje heller le av det en gang i fremtiden. Endret 3. august 2023 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 exictence skrev (3 minutter siden): Men tenk deg godt om. Var det ikke sånn du egentlig håpet og tenkte som mange av svarene har tolket det som. Hvorfor ellers skulle du egentlig si det? Du følte det utifra eget ståsted. Men faktisk synes ikke jeg at man sier sånt i det hele tatt. Det er liksom noe man tar for gitt når man er kjærester. Hvorfor i det hele tatt si at han må gjøre som han vil? Selvfølgelig må han gjøre som han vil. Det høres bare rart at noen sier til noen at de må gjør som de vil (i sånne settinger). Det er en selvfølge at han må gjøre det han vil. Selvfølgelig ønsker du ikke å legge press på han. Igjen, hvorfor i det hele tatt informere om noe sånt? Du er jo sikkert en fin kjæreste, og da er jo det en selvfølge at du ikke vil legge press på han. Jeg hadde nok stusset over deg, kanskje rygget litt bakover, og tenkt litt "hjelpes". Men ville nok følt meg smigret også. Nei, alt håp er ikke ute. Men hvis jeg var deg ville jeg ikke kontaktet ham på lang tid, kanskje skrevet eller ringt kort og ønsket ham god tur, vist interesse at det blir spennende, evt spurt om reisen. Hadde for all del ikke unnskyldt meg selv eller trakket mer i salaten angående sist. Det er noe som heter et eller annet: har du sagt/gjort en tabbe, så ikke ta det opp igjen, la det ligge i fred. Det blir som å røre i møkka å ta det opp igjen. Kanskje heller le av det en gang i fremtiden. Når jeg tenker meg om, så hadde jeg nok sikkert stusset litt over det samme om jeg hadde fått noe slikt. Jeg ble nok kanskje litt vel revet med.. dessverre. Vet du hva, du har helt rett i det du sier. Føler meg så jævlig dum nå, og er redd jeg bare har ødelagt alt, noe jeg mest sannsynligvis har gjort uansett 🥴 Tør virkelig ikke kontakte han mer etter dette Anonymkode: 9b394...478
exictence Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når jeg tenker meg om, så hadde jeg nok sikkert stusset litt over det samme om jeg hadde fått noe slikt. Jeg ble nok kanskje litt vel revet med.. dessverre. Vet du hva, du har helt rett i det du sier. Føler meg så jævlig dum nå, og er redd jeg bare har ødelagt alt, noe jeg mest sannsynligvis har gjort uansett 🥴 Tør virkelig ikke kontakte han mer etter dette Anonymkode: 9b394...478 Vi alle kan oppføre oss og si litt merkelige ting når vi er forelsket/betatt av noen. Uff, jg har sagt noen ganger så mye rart selv. Og jeg har hatt partnere som i starten har sagt mye rart i forfjamselse og nervøsitet. Vi vil gi et godt inntrykk, så gjør man kanskje det motsatte, ha, ha. Du ville nok også bare gi et godt inntrykk av deg selv, så ble ordene litt overveldende 😂 Bare til å le av. Bare glem det. Skriv til ham: Ønsker deg god tur. Så kontakter du han ikke mer, eller evt etter noen uker hvis ikke han gjør det. Endret 3. august 2023 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 Du må nok roe litt ned ja. Unge gutter (antar jeg?) liker ikke å bli bundet før de i det hele tatt er kjent med deg. Så du skulle latt det bli med interessen og ta opp tråden når han er tilbake. Og ps. siden unge gutter ikke liker å bli bundet, nyt det, ikke bind deg selv. Date flere på en gang, det er bare moro! Helt sant! Inntil det kommer en som begynner å ymte frempå til DEG at dere kanskje skal holde dere til hverandre. Han kan du satse på Hilsen ei som savner studietiden. Nyt den da, beste tiden i livet For plutselig er han der, og 15 år senere, godt gift og en haug med unger senere, skriver du på KG hvor gøy det var den gangen man kunne date flere samtidig og gud forby at noen skulle binde seg osv. Får se det som at de fikk igjen for den nølingen da, de andre, og hvorfor ikke ha det litt moro når man kan Anonymkode: 9411b...a3b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 Hahahahah, ja, helt sant det dere sier. Må jo banke meg litt selv opp for dette og le av meg selv. Gjør ikke den samme tabben igjen 😅 selvom jeg er gira og ting høres ut som en god ide i mitt eget hodet, betyr jo ikke at det vil bli godt mottatt hos den andre.. Synes dere jeg skal ta opp kontakten igjen når han er tilbake, eller la den ligge helt dø? Håper jo at jeg glemmer han innen den tid, men bare redd for at ting blusser opp igjen når han er tilbake. Men igjen, så er det sikkert bare jeg som tenker altfor mye til tider når det gjelder slike situasjoner. Som sagt, så kan jo mye skje ila den tiden. Anonymkode: 9b394...478 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! Har kjent en fyr gjennom studier i litt over 1 mnd nå. Etter å ha tilbragt mye tid sammen (på skolen), begynte jeg å kjenne at jeg likte han mer og enda mer. Han virker som en ganske fin person, men samtidig litt sjenert til tider. Tonen oss i mellom var god. Får vite at han reiser noen mnd utenlands nå, og ble derfor litt usikker på om jeg burde si noe. Jeg valgte å gjøre det, og uttrykket interesse ovenfor han, sa litt hva jeg tenkte. For meg, oppfattet jeg det som om det var gjensidig, og han sa at vi måtte finne på noe når han var tilbake. Han sa også at det traff han litt hardt at jeg fortalte han dette rett før han skulle reise, og at han så absolutt hadde likt å bli kjent med meg utenom skolen. Etter å ha pratet litt, måtte jeg også nevne at jeg ikke var så interessert i å treffe andre, men at jeg heller ikke forventet noe tilbake. OG da sier han plutselig at han ikke er interessert og at vi bare er venner, noe som forsåvidt er greit det også. Lurer bare på hva som skjedde her, eller hvordan det var mulig å feiltolke signaler så kraftig? Noen erfaringer? Anonymkode: 9b394...478 Er du overvektig eller litt eldre student? hvis ikke? da er han kanskje homofil? Anonymkode: 51f24...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå