Gå til innhold

Kunne du datet en fyr som digger golf?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orket, ikke fordi jeg ser på det som en gubbesport men det er en veldig tidkrevende hobby. 
Kjenner flere som driver med det og de bruker gjerne 4-5 timer på banen. 
Det i seg selv hadde ikke gjort meg noe men det sendes utrolig mye golf på tv og det må man jo også se på. 

Anonymkode: 8845f...101

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eller blir det sett på som litt «gammelmannsaktig» ? (med fare for å støte noen). Eller er golf en typisk manne-sport? Hører sjeldent om damer som driver med golf. 

Anonymkode: 53873...bae

Hva slags type stein har du ligget under alle disse årene? 

Anonymkode: 48ae5...911

Skrevet

Jeg har spilt golf i 15 år, og ser masse kvinner som spiller golf, også unge folk, så nei, stemmer ikke det du skriver 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om du vil ha en partner som heller tilbringer fem timer på golfbanen enn med deg flere ganger i uka...

Anonymkode: b1c92...cac

Litt egentid er bare fint i et forhold. 
Men jeg ser det hadde vært problematisk om vi hadde små barn som hele tiden ble overlatt til meg for far skulle ut å kose seg på banen i 5 timer. 

Anonymkode: 8845f...101

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 8.17):

Du må gjerne bære bagen min gjennom 18 hull i Drammen. Du kommer deg sikkert ikke gjennom, men jeg lover å ha med hjertestarter. 

Potit-Norge er vel ett av de få landene hvor disse fordommene lever. Ta gjerne en tur og se juniorgruppa i Asker i aksjon. Både jenter og gutter der og de er dritgode. 

Golf er ikke like intenst som å løpe maraton, men det kan man ikke si om å gå fjell /skogstur heller. Men golf er for mange toppidrett fordi det kombinerer fysikk, presisjon, motorikk og ikke minst psyke og fordi det konkurreres på høyt nivå. Samtidig er golf en sosial sport som har et poengsystem som jevner ut ferdighetsforskjeller når man spiller sosialt. Det er dermed veldig lett å komme inn i miljøet og bli en medspiller. 

Når det kommer til å date en som spiller golf (veldig mange damer spiller, forresten). Hvis han kan "keep his cool" gjennom en hel runde, selv med en del bomskudd, kan du anta han er like mentalt stabil som ambolt. (du må sikkert Google ambolt

Ulempen med golfere er at de bruker mye tid på det. 

M40 (spiller golf 🤣

Anonymkode: 3580d...913

I følge GolfMonthly utgjør 18 hull ca. 8,5 km, og et sett med golfkøller og bag 11-13 kg. Er vel som å ta en tur på et lavterskel mål i bymarka, mye gjort på litt over timen, så nevneverdig mosjon er det i alle fall ikke.

Anonymkode: fb206...f6b

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

I følge GolfMonthly utgjør 18 hull ca. 8,5 km, og et sett med golfkøller og bag 11-13 kg. Er vel som å ta en tur på et lavterskel mål i bymarka, mye gjort på litt over timen, så nevneverdig mosjon er det i alle fall ikke.

Anonymkode: fb206...f6b

Man er ute i ca 4-5 timer med den bagen. Veldig få baner i Norge er flate. Enkelte baner er veldig kuperte. Bakker opp og ned. Det å gå den runden med en full golfbag på ryggen i så lang tid ligger god over hva vanlige fast food spisende netflixere takler. Men det i seg selv er ikke toppidrett. Det er kombinasjonen av det, finmotorikk, psyke og det å ha kondis nok til å være like skjerpet siste halvtimen som den første. 

Bare prøv... 

Poenget mitt var ikke å ha pissekonkurranse med beksumstøvel-eliten, men å poengtere at golfere kan være i veldig god form (ikke alle) og det er en sunn aktivitet. 

Anonymkode: 3580d...913

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg slipper å spille eller se på.

Anonymkode: 434ef...663

Skrevet

Nei, jeg misliker golf.  

Skrevet

Nei, men jeg kunne fint ha datet en dame som "digger" golf...  Hvorfor lurer du, TS?    

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Når jeg møtte kjæresten min synes jeg at det var tiltrekkende at han hadde en «passion» for noe. 

Spol frem 2 år, så er vel jeg nesten mer hekta på golf en han… Det er sjelden han spiller uten meg, men jeg kan fort vekk spille en runde eller to uten han…

Anonymkode: 77c65...f49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Golf er vel ikke det verste man kan "digge"? Jeg synes selv det er kjedelig, men så lenge han ikke bruker absolutt all tid på hobbyen er det vel greit? Bare fint å ha litt ulike interesser og holde på med ting hver for seg, det tror jeg bare er sunt. Hadde jeg blitt tvunget med hver gang hadde det vært verre. :) 

Anonymkode: 70848...bc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 23.40):

Eller blir det sett på som litt «gammelmannsaktig» ? (med fare for å støte noen). Eller er golf en typisk manne-sport? Hører sjeldent om damer som driver med golf. 

Anonymkode: 53873...bae

Det er en hobby. Ser ikke problemet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...