Gå til innhold

Kunne du datet en fyr som digger golf?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller blir det sett på som litt «gammelmannsaktig» ? (med fare for å støte noen). Eller er golf en typisk manne-sport? Hører sjeldent om damer som driver med golf. 

Anonymkode: 53873...bae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller blir det sett på som litt «gammelmannsaktig» ? (med fare for å støte noen). Eller er golf en typisk manne-sport? Hører sjeldent om damer som driver med golf. 

Du virker litt gammelmodig selv. Hilsen golfer k 39

Anonymkode: 66bfc...d39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Golf er kult! Nevøen min på 17 år spiller golf (og flere av hans venner) idolet deres er Viktor Hovland! Det er ingen pensjonist-sport lengere nei.

Anonymkode: fe5fb...7a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Golf er kult! Nevøen min på 17 år spiller golf (og flere av hans venner) idolet deres er Viktor Hovland! Det er ingen pensjonist-sport lengere nei.

Anonymkode: fe5fb...7a5

OK, skjønner. Men har inntrykk av at det var det før. Har heldigvis hørt om Tutta. Så har ikke levd kun under en stein 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men så er jeg ung da.

Golf, boccia, skotthyll og slikt forbinder jeg med eldre som ikke kan drive med friluftsliv, løping, sykling osv. lengre.

Anonymkode: fb206...f6b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Blant kvinner i Sverige er golf ganske stort. Jeg begynte å spille golf pga min eks, syns det er så gøy! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt 

Anonymkode: 254aa...75b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Golf, boccia, skotthyll og slikt forbinder jeg med eldre som ikke kan drive med friluftsliv, løping, sykling osv. lengre.

Er det derfor jeg har hatt det inntrykket? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Eh.. ja?

Anonymkode: 91b3d...50e

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Du må gjerne bære bagen min gjennom 18 hull i Drammen. Du kommer deg sikkert ikke gjennom, men jeg lover å ha med hjertestarter. 

Potit-Norge er vel ett av de få landene hvor disse fordommene lever. Ta gjerne en tur og se juniorgruppa i Asker i aksjon. Både jenter og gutter der og de er dritgode. 

Golf er ikke like intenst som å løpe maraton, men det kan man ikke si om å gå fjell /skogstur heller. Men golf er for mange toppidrett fordi det kombinerer fysikk, presisjon, motorikk og ikke minst psyke og fordi det konkurreres på høyt nivå. Samtidig er golf en sosial sport som har et poengsystem som jevner ut ferdighetsforskjeller når man spiller sosialt. Det er dermed veldig lett å komme inn i miljøet og bli en medspiller. 

Når det kommer til å date en som spiller golf (veldig mange damer spiller, forresten). Hvis han kan "keep his cool" gjennom en hel runde, selv med en del bomskudd, kan du anta han er like mentalt stabil som ambolt. (du må sikkert Google ambolt

Ulempen med golfere er at de bruker mye tid på det. 

M40 (spiller golf 🤣

Anonymkode: 3580d...913

• Liker 2
Skrevet

Skal en mann først være gira på en sport så er ikke golf den verste. Det er bedre en fotball i det minste.

• Liker 1
Skrevet

Ja, spiller golf selv så det hadde vært supert 😄 Men nå er jeg kvinne og snart 40, så 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det er fantastisk med menn som har fritidsinteresser annet enn å gå på treningssenter, se på fotball og gaming. Det er SÅ mange som ikke har "ekte" hobbyer. Jeg har selv mange hobbyer og hadde vært evig glad bare mannen hadde hatt 1, og hadde også vært glad for at det ikke var en syk ekstremsport som f.eks fridykking eller å stå på ski ned helt psykoe bratte fjell med livet som innsats (jeg driver med ekstremsport selv, men vil si at det er noen som er mer ekstrem enn andre da). Så JA til sunne hobbyer!

Anonymkode: 020b8...a1a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En hobby er helt fint det så lenge man ikke bruker all sin ledige tid på det. Golf er tidkrevende og det hadde vært fint å kunne bruke litt av fritiden sammen på noe annet enn golf også. 

Anonymkode: 96f9d...d82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må gjerne bære bagen min gjennom 18 hull i Drammen. Du kommer deg sikkert ikke gjennom, men jeg lover å ha med hjertestarter. 

Potit-Norge er vel ett av de få landene hvor disse fordommene lever. Ta gjerne en tur og se juniorgruppa i Asker i aksjon. Både jenter og gutter der og de er dritgode. 

Golf er ikke like intenst som å løpe maraton, men det kan man ikke si om å gå fjell /skogstur heller. Men golf er for mange toppidrett fordi det kombinerer fysikk, presisjon, motorikk og ikke minst psyke og fordi det konkurreres på høyt nivå. Samtidig er golf en sosial sport som har et poengsystem som jevner ut ferdighetsforskjeller når man spiller sosialt. Det er dermed veldig lett å komme inn i miljøet og bli en medspiller. 

Når det kommer til å date en som spiller golf (veldig mange damer spiller, forresten). Hvis han kan "keep his cool" gjennom en hel runde, selv med en del bomskudd, kan du anta han er like mentalt stabil som ambolt. (du må sikkert Google ambolt

M40 (spiller golf 🤣

Greit nok. Men jeg kjenner mange golfspillere som er i dårlig form, overvektige og usunne. De klarer fint å gå 18 hull, men godt trente er det siste jeg vil kalle dem. 

Anonymkode: e35d7...033

AnonymBruker
Skrevet

Om du vil ha en partner som heller tilbringer fem timer på golfbanen enn med deg flere ganger i uka...

Anonymkode: b1c92...cac

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sure. Hilsen kvinne29

Anonymkode: ceeed...2d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

M40 (spiller golf 🤣

Ulempe? Nei nei, det er lyx! 
Det er godt med de timene for seg selv 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Greit nok. Men jeg kjenner mange golfspillere som er i dårlig form, overvektige og usunne. De klarer fint å gå 18 hull, men godt trente er det siste jeg vil kalle dem. 

Anonymkode: e35d7...033

Du kjenner mange, ja?? 

Jeg kjenner fotballspillere som er usunne og overvektige. 

Jeg kjenner folk som går på treningsstudio som er usunne og overvektige. 

Kjenner folk som bare ser på TV som er usunne og overvektige.

Så hva va poenget ditt, igjen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

NEI

Anonymkode: ad91e...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...