AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Jeg er helt ny i datingamet og dens verden. Jeg føler meg klar til å finne noen jeg kan dele livet med, men jeg må si at det jeg leser og hører om forhold i dag, gjør meg rett og slett pessimistisk og defensiv Det er utrolig mye snakk om utroskap, ikke bare her på KG men på Youtube etc. Du kan komme med det billige argumentet at "åååh internett er ikke virkeligheten". Men saken er, det internett rapporterer er ting som skjer utenfor skjermen i det virkelige liv. Vi er i en romantisk sett shitty tid, ærlig talt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg her, jeg har en drøss tanker og engstelser som svermer rundt. Mindfog deluxe. Jeg føler at hvis jeg skal inngå et forhold i dag, så burde jeg nesten forvente at partneren blir utro. Det er ikke spørsmål om, men NÅR det skjer. Og om det er slik, antar jeg at jeg burde holde tilbake min kjærlighet for dem(?) Være delvis robotisk og ikke så emosjonelt investert. Men det vil jo ikke føles godt, og vil by på sine egne problemer. Det ser ikke ut som det går ann å vinne eller gjør noe riktig lenger. Datingapper har fucket opp alt. Nå dømmer vi hverandre utfira noen stikkord og tekster i bio istedet for å analysere hverandres oppførsel og personlighet. Og når vi faktisk blir sammen etter å ha blitt virkelig kjent, så er det hele over når vi støter på litt motgang. Våre foreldre og de som kom før dem var mye flinkere i parforhold enn det vi er nå. De visste faktisk hva konseptet med kompromisser og samarbeid var. Jeg savner tiden før Tinder. Savner tiden før "red flags" og overfladisk valg av partner. Tiden da monogami faktisk var tolerert og folk kunne motstå sine "naturlige behov" for å se etter andre (utroskap) Jeg vet ikke hva annet jeg skal si nå. Men jeg kommer sikkert på flere ting med tiden, og basert på kommentarene jeg får. Kort sagt: jeg er pessimistisk og engstelig. Jeg har lyst til å finne noen, men jeg orker nesten ikke tanken av at jeg er den eneste som bryr meg og et ensidig forhold - M/K 30 år Anonymkode: e232f...bac 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Du høres deprimert ut. Anonymkode: fffff...17f 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Ikke tro at alt var rosenrødt før. Våre foreldres generasjon var hippier som var opptatt av rus og fri kjærlighet. Og før det holdt folk ut med utroskap fordi det var skam å skille seg. Vår tid er en flott tid, hvor mange er opptatt av å ikke lyve samtidig som de ikke ruser seg. Tinder kom etter at du ble voksen, hvis det stemmer at du er 30. Så hvorfor datet du ikke bokstavelig talt før Tinder? Det har jo ikke noe med dagens samfunn å gjøre men at du ikke fikk ut fingeren før nå. Anonymkode: fffff...17f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det stemmer at du er 30. Så hvorfor datet du ikke bokstavelig talt før Tinder? Anonymkode: fffff...17f Jeg følte aldri behovet for å erfare kjærlighet og intimitet før nå. Høyst personlig, ikke push meg Anonymkode: e232f...bac
Nowayback Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Min bestefar pulte ei på si en gang på 60 eller 70 tallet. Bestemor fant det aldri ut. Men tanten min fikk vite det og der jeg har hørt det fra.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 DelvisPresley skrev (3 minutter siden): Min bestefar pulte ei på si en gang på 60 eller 70 tallet. Bestemor fant det aldri ut. Men tanten min fikk vite det og der jeg har hørt det fra. Gamle dager var uansett tusen ganger bedre Anonymkode: e232f...bac 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg følte aldri behovet for å erfare kjærlighet og intimitet før nå. Høyst personlig, ikke push meg Anonymkode: e232f...bac Jeg er ikke interessert i årsakene til at du utsatte å date. Jeg bare påpeker at tingene du ramser opp som negative faktisk har kommet til mens du har vært voksen. Selve det du ser på som uskyldighetstida foregikk mens DU SELV VAR UNG. Tinder kom i 2012. Anonymkode: fffff...17f 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 Det kan tenkes at du sliter med tankekjør og at du har noen andre utfordringer i bunn som farger synet ditt på livet, mennesker, kjærlighet. Jeg kjenner meg selv, jeg er ikke utro. Jeg har ingen tro på at kjæresten min kommer til å være utro. Med hans merittliste innen forhold så skulle han absolutt ha vært utro tidligere om han har det i seg eller kunne vært tilbøyelig til det. Kun 1 av 4 tidligere samboere har vært utro. Av venner og bekjente er det kun menn som har vært utro, ikke damene. Og det er da helst snakk om noe tafsing/klining i fylla, eller sex via snap. Jeg har vært singel leeenge, og har ventet på at nettopp denne mannen skal dukke opp ❤️ Han som gir meg innvendig ro som det er mulig å stole på helt og holdent. Anonymkode: e1c3a...29c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Jeg lever et godt liv, så ikke misforstå. Men når det kommer til eksakt romanse og forhold, har jeg blitt meget nihilistisk (riktig ord?) Det verste er at jeg ikke liker å være slik heller. Det har nådd det punktet der jeg ser på pessimisme som det samme som å være ydmyk. Ydmyk pessimist. Altid forvent det verste, slik dating kulturen er blitt i dag Noen dager ser jeg på dating og forhold med håp, andre dager blir det som nå i kveld: melankolsk og håpløst Anonymkode: e232f...bac
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 Det beste er å hoppe i det. Men ta med hodet når du blir forelsket. Dvs snakk og bli kjent med verdiene og interessene til din utkårede. Lytt til magefølelsen, men skill mellom den og pessimismen. Det er viktig at dere er like på sentrale ting. Ellers blir det trøbbel for begge eller den ene. Dere er ment å være et team. Det innebærer kompromisser. Det er ment at dere skal elske hverandre. Det innebærer å anstrenge seg for hverandre med ord og handlinger. Det kan skje du møter den rette på første forsøk, men trolig ikke hvis du spør meg. Selv om hun/han føles ut som din perfekte, er det ikke sikkert at følelsene er gjensidige. Da må man akseptere og prøve pånytt med en annen. Vær ærlig, men kanskje ikke si alle detaljer om dine innerste tanker. Pessimismen din er litt tung. Og vær forsiktig med ordleggingen din så ikke daten tror at du tror at han/hun kommer til å være utro. Det kan like gjerne være du som kan være utro i fremtiden i daten sine øyne. Lykke til. Anonymkode: c1380...b63
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 Forbanna tull at ALLE er utro.Det stemmer IKKE.Ekte kjælighet er vanskelig å finne. Anonymkode: fa12f...f6a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er helt ny i datingamet og dens verden. Jeg føler meg klar til å finne noen jeg kan dele livet med, men jeg må si at det jeg leser og hører om forhold i dag, gjør meg rett og slett pessimistisk og defensiv Det er utrolig mye snakk om utroskap, ikke bare her på KG men på Youtube etc. Du kan komme med det billige argumentet at "åååh internett er ikke virkeligheten". Men saken er, det internett rapporterer er ting som skjer utenfor skjermen i det virkelige liv. Vi er i en romantisk sett shitty tid, ærlig talt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg her, jeg har en drøss tanker og engstelser som svermer rundt. Mindfog deluxe. Jeg føler at hvis jeg skal inngå et forhold i dag, så burde jeg nesten forvente at partneren blir utro. Det er ikke spørsmål om, men NÅR det skjer. Og om det er slik, antar jeg at jeg burde holde tilbake min kjærlighet for dem(?) Være delvis robotisk og ikke så emosjonelt investert. Men det vil jo ikke føles godt, og vil by på sine egne problemer. Det ser ikke ut som det går ann å vinne eller gjør noe riktig lenger. Datingapper har fucket opp alt. Nå dømmer vi hverandre utfira noen stikkord og tekster i bio istedet for å analysere hverandres oppførsel og personlighet. Og når vi faktisk blir sammen etter å ha blitt virkelig kjent, så er det hele over når vi støter på litt motgang. Våre foreldre og de som kom før dem var mye flinkere i parforhold enn det vi er nå. De visste faktisk hva konseptet med kompromisser og samarbeid var. Jeg savner tiden før Tinder. Savner tiden før "red flags" og overfladisk valg av partner. Tiden da monogami faktisk var tolerert og folk kunne motstå sine "naturlige behov" for å se etter andre (utroskap) Jeg vet ikke hva annet jeg skal si nå. Men jeg kommer sikkert på flere ting med tiden, og basert på kommentarene jeg får. Kort sagt: jeg er pessimistisk og engstelig. Jeg har lyst til å finne noen, men jeg orker nesten ikke tanken av at jeg er den eneste som bryr meg og et ensidig forhold - M/K 30 år Anonymkode: e232f...bac Lev livet som fri og frank. Ikke stol på noen hvertfall. Jeg stolte på min mann, i over 20 år. Det var det dummeste jeg har gjort for å si det sånn. Tror man har det mye bedre alene. Anonymkode: e9101...f18
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 Du kan ikke gå inn i et forhold med de holdningene, du kommer bare til å sabotere det med negativiteten din. Jobb med å få gode relasjoner ellers i livet, når du har mange redelige mennesker rundt deg så er det ingen grunn til at du skal fortsette å tenke at alle er utro. Hvis vennene dine ikke er utro, hvorfor skal alle andre være det? Anonymkode: 3c412...1bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 Jeg er faktisk enig med HI, jeg mener å se at samfunnet og datingkulturen, parforhold og selsualiteten har blir langt mer liberalistisk og fri. Heng med på krava, yt det du skal og må - hvis ikke er partneren utro og/eller ferdig med deg. Det har på en måte blitt en slags mal for hva som er greit og ikke, der det fort blir lovliggjort å finne noen ny, hvis ikke dagens partner innfrir. Klikk og sveip, god nok - ikke god nok. Skummel trend. Anonymkode: cf9f4...1ef
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 Og en ting - slutt å diagnostisere alt som ikke er etter malen. «Du er deprimert» kan ikke være svaret på alt som ikke passer inn. Typisk KG. Anonymkode: cf9f4...1ef
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og en ting - slutt å diagnostisere alt som ikke er etter malen. «Du er deprimert» kan ikke være svaret på alt som ikke passer inn. Typisk KG. Anonymkode: cf9f4...1ef Sier bare hva jeg hadde tenkt om ts hadde vist disse holdningene på date. "Orker jeg å date en som tenker så negativ?t " Anonymkode: fffff...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå