AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Betyr dette at man er like attraktive? For hvis mannen ikke vil date deg videre etter første date, betyr det i de fleste tilfeller at mannen er for attraktiv for deg som kvinne? 🤔 Det var en mann her inne som skrev noe lignende som dette. Var det Claus mon tro? Og gjelder det samme dersom ei dame avviser en mann? Går dette for det meste på «attraktivitetsligaer», eller er dette med avvisninger veldig sammensatt? Anonymkode: ebc80...620
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Kanskje kan @ClausSaus gi et svar, for jeg mener å huske han har skrevet noe om dette temaet før. Hvis ikke får vi vel legge tråden død. Et litt sært tema kanskje 🫣 Ts Anonymkode: ebc80...620
ESFP Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Det handler ikke nødvendigvis om å være attraktiv. Drt kommer an på hva man ser etter og ønsker i en partner. Jeg har møtt menn som ser veldig flotte ut, men energien har vært helt feil. En mann som bare snakker om seg selv og ikke er noe nysgjerrig på hvem jeg er, klarer jeg ikke å bli interessert i uansett hvor attraktiv han er. En mann som på første date inntar offerrolle for alt han har vært gjennom i livet eller snakker stygt om mennesker i livet sitt, klarer jeg heller ikke å bli interessert i. Noen mennesker er kun opptatt av utseende og attraktivitet for å vise omverdenen at man er bra nok. Disse bør man styre unna om man ikke selv ser etter en partner som skal fungere som et fint smykke man kan vise omverdenen. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Jeg dater som regel 2-3 samtidig, og rangerer disse innbyrdes mtp hvem jeg ber på andre date, så ja det har med attraktivitet å gjøre. Mann(42) Anonymkode: 9cfb2...6fd
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg dater som regel 2-3 samtidig, og rangerer disse innbyrdes mtp hvem jeg ber på andre date, så ja det har med attraktivitet å gjøre. Mann(42) Anonymkode: 9cfb2...6fd TS her. Jeg dater seriøst. Har aldri datet flere enn en mann samtidig. Men trist å høre at de mennene jeg møtte på Tinder sikkert dater flere på en gang. Har møtt 5 menn fra Tinder. Ingen ville møte meg til date nr. 2. Anonymkode: ebc80...620
ESFP Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg dater som regel 2-3 samtidig, og rangerer disse innbyrdes mtp hvem jeg ber på andre date, så ja det har med attraktivitet å gjøre. Mann(42) Anonymkode: 9cfb2...6fd Hva er attraktivitet for deg? Stort sett utseende?
Rotemor Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 Tror du man finner partnere basert på utseende alene? Se deg rundt..
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #8 Skrevet 3. august 2023 Rotemor skrev (Akkurat nå): Tror du man finner partnere basert på utseende alene? Se deg rundt.. Attraktivitet er mye mer enn utseendet. Det kan være at noen blir dumpet fordi vi virker stille og sjenert på første date, men hen som dumper søker en utadvendt person med masse humor f.eks. Ts Anonymkode: ebc80...620
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 Det er jo sammensatt. Utseende spiller inn, men med mindre det er fullstendig blind date, eller man har catfishet med "for bra" bilder på Tinder, så har man jo allerede på en måte avgjort at useendet duger, eller at personen er på samme liga (eller over) om du vil. Så da er det jo mer personlighet, kjemi etc. som avgjør om det blir en neste date. For noen tror jeg hovedsaken er om den andre virker interessert i det hele tatt, i det minste i et ligg. Man går ikke på date for og finne seg en platonisk venn. Anonymkode: 49bb7...67b 1
Rosalilje84 Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS her. Jeg dater seriøst. Har aldri datet flere enn en mann samtidig. Men trist å høre at de mennene jeg møtte på Tinder sikkert dater flere på en gang. Har møtt 5 menn fra Tinder. Ingen ville møte meg til date nr. 2. Anonymkode: ebc80...620 Problemet med menn som dater flere på en gang, er at de ikke klarer å etablere relasjon til noen av disse, fordi de hele tiden sammenligner, leter etter noe bedre og ikke får all inn følelsesmessig for noen. 2
ESFP Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her. Jeg dater seriøst. Har aldri datet flere enn en mann samtidig. Men trist å høre at de mennene jeg møtte på Tinder sikkert dater flere på en gang. Har møtt 5 menn fra Tinder. Ingen ville møte meg til date nr. 2. Anonymkode: ebc80...620 Det går an å være seriøs og date flere samtidig. Det er veldig vondt å ikke bli valgt, gang på gang. Det du kan være litt obs på når det gjelder Tinder er at de fleste er der for å få oppmerksomhet, booste selvtillitt og fylle tiden sin, ikke for å finne en partner. Hvis du prøver å snu tankegangen din, kan det bli enklere for deg. Dating handler om å bli kjent med folk for å se om de kan passe til deg, det tar tid å bli kjent og det er ikke lurt å bruke all energi på en person fra første sekund. Du må ikke gå på date og håpe på å bli valgt, det er du som skal velge for deg selv. Hvis du håper på å bli valgt, kan det leses i kroppspråket ditt som desperasjon. Uansett vil du vil ikke ha en mann som ikke er interessert i å bli mer kjent med deg etter en date, så da var det lile greit at de ikke ønsket en andre date. Da får du muligheten til p være ledig når drømmemannen kommer forbi. Tenk at du kanskje må møte 50 menn før du finner han du skal dele livet med. Da er du ferdig med fem og har 45 igjen. Se på hver date som en læringsmulighet. Hva kan du lære av forrige date? 2
Rotemor Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Attraktivitet er mye mer enn utseendet. Det kan være at noen blir dumpet fordi vi virker stille og sjenert på første date, men hen som dumper søker en utadvendt person med masse humor f.eks. Ts Anonymkode: ebc80... Hi er bare merkelig. Npr man velger å prøve en ny date så er det fordi det er en interesse tilstede, en nysgjerrighet. Ikke et terningkast på «attraktivitetsskalaen». Endret 3. august 2023 av Rotemor
Engel Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 Rotemor skrev (1 time siden): Hi er bare merkelig. Npr man velger å prøve en ny date så er det fordi det er en interesse tilstede, en nysgjerrighet. Ikke et terningkast på «attraktivitetsskalaen». Enig i denne. For å gå videre må det være en viss interesse for personen, en tro på at dette kan være en person som kan passe for deg. Å bruke ordet attraktivitet her blir altfor overfladisk mener jeg, selv om det helt sikkert finnes nok mennesker som sorterer kun på overfladiske ting som utseende og status også. 1
Ellah Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 Attraktivitet kommer an på øyet som ser også. Som du sier er attraktivitet mer enn bare utseende og det er jo forskjell på hva man finner attraktivt, både utseendemessig og hvilke kvaliteter man leter etter. Om man sier ja til en ny date vil det somregel si at man finner hverandre attraktive, på en eller annen måte. Hvem skal definere om man da er like attraktive? 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 ESFP skrev (3 timer siden): Det går an å være seriøs og date flere samtidig. Det er veldig vondt å ikke bli valgt, gang på gang. Det du kan være litt obs på når det gjelder Tinder er at de fleste er der for å få oppmerksomhet, booste selvtillitt og fylle tiden sin, ikke for å finne en partner. Hvis du prøver å snu tankegangen din, kan det bli enklere for deg. Dating handler om å bli kjent med folk for å se om de kan passe til deg, det tar tid å bli kjent og det er ikke lurt å bruke all energi på en person fra første sekund. Du må ikke gå på date og håpe på å bli valgt, det er du som skal velge for deg selv. Hvis du håper på å bli valgt, kan det leses i kroppspråket ditt som desperasjon. Uansett vil du vil ikke ha en mann som ikke er interessert i å bli mer kjent med deg etter en date, så da var det lile greit at de ikke ønsket en andre date. Da får du muligheten til p være ledig når drømmemannen kommer forbi. Tenk at du kanskje må møte 50 menn før du finner han du skal dele livet med. Da er du ferdig med fem og har 45 igjen. Se på hver date som en læringsmulighet. Hva kan du lære av forrige date? Takk for at du delte og jeg tar til meg dette med å snu tankegangen. Ts Anonymkode: ebc80...620
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): TS her. Jeg dater seriøst. Har aldri datet flere enn en mann samtidig. Men trist å høre at de mennene jeg møtte på Tinder sikkert dater flere på en gang. Har møtt 5 menn fra Tinder. Ingen ville møte meg til date nr. 2. Anonymkode: ebc80...620 Synes du er modig . Hadde gått i kjelleren av det der, jeg. Derfor bruker jeg ikke datingapper men satser på det virkelige liv. Ingen som liker meg der, heller. Har prøvd, da. Anonymkode: 8250e...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Synes du er modig . Hadde gått i kjelleren av det der, jeg. Derfor bruker jeg ikke datingapper men satser på det virkelige liv. Ingen som liker meg der, heller. Har prøvd, da. Anonymkode: 8250e...6aa Er du mann eller dame? Anonymkode: ebc80...620
ClausSaus Skrevet 3. august 2023 #18 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 23.10): Betyr dette at man er like attraktive? For hvis mannen ikke vil date deg videre etter første date, betyr det i de fleste tilfeller at mannen er for attraktiv for deg som kvinne? 🤔 Det var en mann her inne som skrev noe lignende som dette. Var det Claus mon tro? Og gjelder det samme dersom ei dame avviser en mann? Går dette for det meste på «attraktivitetsligaer», eller er dette med avvisninger veldig sammensatt? Anonymkode: ebc80...620 Det du henviser til er et statistisk fenomen. Og statistiske fenomener handler om trender og sammenhenger i store tall, ikke om hvert enkelt tifelle. Folk har en tendens til å ville ha "det beste de kan få" i en partner – dette gjelder både kvinner og menn. Og det følger av dette at du ikke kan regne med å få en partner som ikke anser deg som det beste h*n kan få. Men vurderingen er til en viss grad subjektiv, og derfor er ikke statistikken direkte overførbar til hvert enkelt tilfelle. Så nei, du kan ikke nødvendigvis anta at du i menns øyne generelt er like attraktiv som en mann er i kvinners øyne generelt, bare fordi dere begge er interesserte i hverandre. Men det du derimot kan anta er at hvis du sikter for høyt blir det vanskelig å komme i denne situasjonen. Det er der statistikken kicker inn. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #19 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): TS her. Jeg dater seriøst. Har aldri datet flere enn en mann samtidig. Men trist å høre at de mennene jeg møtte på Tinder sikkert dater flere på en gang. Har møtt 5 menn fra Tinder. Ingen ville møte meg til date nr. 2. Anonymkode: ebc80...620 Tar du det hver eneste mann på kg alltid så alvorlig? Anonymkode: 775bb...159
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #20 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tar du det hver eneste mann på kg alltid så alvorlig? Anonymkode: 775bb...159 Ja, flere av dem. Og jeg har tatt til meg mange gode råd fra @ClausSaus En del av det jeg har lest av han, virker å stemme i datingen jeg har erfart IRL. ts Anonymkode: ebc80...620 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå