Gå til innhold

Hudpleie for menn - anbefaling av produkter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg er en mann på 36, som har forsøkt å ta huden min på alvor de siste årene. 

Jeg har brukt en del produkter en stund, men synes det er vanskelig å vite hva jeg skal bruke. Jeg mener å ha normal hud, om ikke litt tørr. Jeg er ikke spesielt plaget av uren hud. Jeg her også forstått at huden på menn ikke er helt som huden på kvinner, så kan kanskje ikke bruke de samme produktene💁

Jeg er rundt på nettbutikker og navigerer meg rundt i jungelen, men synes det er veldig vanskelig å vite hvilke produkter som faktisk fungerer. For en som er ganske ubesluttsom er det krevende å skulle velge mellom tusen ulike produkter der ute. Akkurat nå går jeg kun etter kundeanmeldelser. Det jeg er ute etter er typ anti-age, som kunne jobbe med de fine linjene rundt øyne og panne. Jeg ser nå på noe vitamin C - serum og retinolkremer. 

Alle forslag og anbefalinger tas imot med stor takk. 

Hilsen mentalt sliten fyr

Anonymkode: 74819...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg anbefaler koreansk hudpleie til alle, de er mye flinkere på hudpleie der borte og produktene inneholder mye mindre parfymer, allergener og irriterende ingredienser. Jeg handler alt mitt på sincere.no og utseende.no - bare sjekk ut de mest solgte/populære produktene, de er kjempebra. Noen merker jeg er svært glad i er bla Purito, Isntree, Cosrx, Klairs, The Inkey List, Cerave, Mad Hippie og Beauty of Joseon. Jeg kan anbefale spesifikke produkter også, men min erfaring er at det er svært individuelt - de produktene jeg bruker er jo spesifikt tilpasset min hudtype og mine hudproblemer. Men de merkene jeg nevnte har masse bra saker! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Miranda Bailey skrev (3 minutter siden):

jeg anbefaler koreansk hudpleie til alle, de er mye flinkere på hudpleie der borte og produktene inneholder mye mindre parfymer, allergener og irriterende ingredienser. Jeg handler alt mitt på sincere.no og utseende.no - bare sjekk ut de mest solgte/populære produktene, de er kjempebra. Noen merker jeg er svært glad i er bla Purito, Isntree, Cosrx, Klairs, The Inkey List, Cerave, Mad Hippie og Beauty of Joseon. Jeg kan anbefale spesifikke produkter også, men min erfaring er at det er svært individuelt - de produktene jeg bruker er jo spesifikt tilpasset min hudtype og mine hudproblemer. Men de merkene jeg nevnte har masse bra saker! 

Supert! Dette skal jeg sjekke ut. Tusen takk for svar😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor vil ikke de samme produktene som kvinner bruker også gjelde for menn? Det er vel stort sett bare lukt og innpakning som er forskjellig? Og på hudpleie har kanskje menn noen egne typiske problemområder knyttet til skjeggvekst. Men hvis du er mest bekymret for aldring og vil bruke f.eks. retinolserum og ansiktskrem med solfaktor, så kan vel det være samme produkt som kvinner bruker?

Anonymkode: 2d19b...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor vil ikke de samme produktene som kvinner bruker også gjelde for menn? Det er vel stort sett bare lukt og innpakning som er forskjellig? Og på hudpleie har kanskje menn noen egne typiske problemområder knyttet til skjeggvekst. Men hvis du er mest bekymret for aldring og vil bruke f.eks. retinolserum og ansiktskrem med solfaktor, så kan vel det være samme produkt som kvinner bruker?

Ja, det er godt mulig. 

Jeg bare leste et sted at huden vår er ulik. Når det er sagt er jeg ingen dermatolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det er godt mulig. 

Jeg bare leste et sted at huden vår er ulik. Når det er sagt er jeg ingen dermatolog. 

Ikke jeg heller. 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du har råd til det, så vil jeg anbefale å gå til en hudpleie for hudanalyse og anbefalinger. 

Noen tilbyr sånn Visia scanning eller konsultasjoner gratis, eller så koster det bare noen hundrelapper. Evt kan man booke time til en "vanlig" hudpleie og så mens man ligger der så spør man hudpleieren om tips. De ser jo huden din og kjenner godt til en lang rekke produkter. Du får også anbefaling om hvordan du bruker dem.

Advarsel: Selv om en konsultasjon kan være billig, så vil det koste deg tusener dersom du kjøper alle produktene de anbefaler hos hudpleier. Jeg mener det kan være en god investering som nybegynner da, dersom du har pengene. Selv gikk jeg gjennom årevis (og tusenvis av kroner) med ting som var feil for huden før jeg fant mine favoritter. 

Anonymkode: 50d9e...e3d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du har råd til det, så vil jeg anbefale å gå til en hudpleie for hudanalyse og anbefalinger. 

Noen tilbyr sånn Visia scanning eller konsultasjoner gratis, eller så koster det bare noen hundrelapper. Evt kan man booke time til en "vanlig" hudpleie og så mens man ligger der så spør man hudpleieren om tips. De ser jo huden din og kjenner godt til en lang rekke produkter. Du får også anbefaling om hvordan du bruker dem.

Advarsel: Selv om en konsultasjon kan være billig, så vil det koste deg tusener dersom du kjøper alle produktene de anbefaler hos hudpleier. Jeg mener det kan være en god investering som nybegynner da, dersom du har pengene. Selv gikk jeg gjennom årevis (og tusenvis av kroner) med ting som var feil for huden før jeg fant mine favoritter. 

Anonymkode: 50d9e...e3d

Takk for nyttig tips! 

Det tror jeg at jeg faktisk skal gjøre. Nå bare velger jeg produkter på måfå og anbefalinger uten og faktisk vite at det er det jeg trenger. 

De hundrelappene tror jeg er en god investering fremfor å kjøpe produkter til tusenvis av kr. som jeg ikke vet sikkert passer for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har surret rundt med mye forskjellig i alle år og ikke funnet noe bra. Etter tips her inne bruker jeg nå produkter fra CeraVe, og retinol og C-vitamin i serum. Aldri hatt bedre hud og aldri brukt mindre penger på hudpleie. Hudpleiere et flinke og har mange gode produkter, men dyrest er ikke nødvendigvis best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Mary Kay sine produkter og er superfornøyd. Det beste er at jeg slipper å stå i en butikk eller parfymeri og fortelle hva jeg trenger. Finn en konsulent (søk på nettsiden) i nærheten av der du bor, og hun kan gi deg en 1:1 konsultasjon hjemme hos deg eller hos seg. 

Når jeg er tom for noe, så sender jeg bare en sms, og kort tid etterpå kommer det på døra eller i postkassa. Passer meg utmerket.

Anonymkode: 75add...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dermalogica sine produkter er unisex. De har en anti-age serie som heter Age Smart som er veldig bra. Du kan få produktprøver blant annet på Vitusapotek.

Ellers har Beaute Pacifique mye bra, også en egen herreserie. Veldig gode og drøye produkter.

Anonymkode: cd489...32c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har surret rundt med mye forskjellig i alle år og ikke funnet noe bra. Etter tips her inne bruker jeg nå produkter fra CeraVe, og retinol og C-vitamin i serum. Aldri hatt bedre hud og aldri brukt mindre penger på hudpleie. Hudpleiere et flinke og har mange gode produkter, men dyrest er ikke nødvendigvis best.

Takk for tips! 

Jeg var på besøk hos hudpleier. 

Jeg nevnte at jeg hørt om retinol og C-vitamin, men hun anbefalte ikke retinol for meg da jeg har noe rødlig og sensitiv hud. 

Jeg kjøpte et produkt og fikk timen gratis, men dyre produkter ja. Hudkrem 700,-, og så var det et serum på typ 1300,-. Det blir litt over litt budsjett. 

Jeg så en video i ettertid på YouTube fra dermatolog, som nevnte at du egentlig ikke trenger produkter til mye over 300,-. Tankevekker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bruker Mary Kay sine produkter og er superfornøyd. Det beste er at jeg slipper å stå i en butikk eller parfymeri og fortelle hva jeg trenger. Finn en konsulent (søk på nettsiden) i nærheten av der du bor, og hun kan gi deg en 1:1 konsultasjon hjemme hos deg eller hos seg. 

Når jeg er tom for noe, så sender jeg bare en sms, og kort tid etterpå kommer det på døra eller i postkassa. Passer meg utmerket.

Anonymkode: 75add...306

Det høres ut som du har funnet deg en smart ordning. 

Jeg var faktisk på hudanalyse samme dag som jeg la ut innlegget. Da fikk jeg vite at jeg har kombinasjonshud (mest normalt), og sensitiv hud. 

Hun foreslo et opplegg med fuktighetskrem morgen og kveld. Samt solfaktor, rens, og et serum. 

Alle var selvfølgelig fra merket fra salongen, som forøvrig var ganske dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dermalogica sine produkter er unisex. De har en anti-age serie som heter Age Smart som er veldig bra. Du kan få produktprøver blant annet på Vitusapotek.

Ellers har Beaute Pacifique mye bra, også en egen herreserie. Veldig gode og drøye produkter.

Anonymkode: cd489...32c

Takk for tips! 

Dermalogica vet jeg er et godt merke. Jeg har faktisk bestilt ansiktrens fra de nå, og eksfoliator som jeg fikk beskjed om å bruke en gang i uka for optimalt resultat. 

Ellers visste jeg ikke om anti-age serien, eller det siste merket du nevnte. Dette skal jeg sjekke ut. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør ha produkter med følgende:

RetinAl som er litt mildere, men mer effektivt enn retinol.

C-vitamin (serum feks)

Niacinamide

Hylaronsyre

Dette er ingredienser for aldrende hud.

Hva du velger av produkter og steg, det må du kjenne på selv. Begynn alltid med ett og vent 1-2 uker før du innfører neste produkt.

Personlig liker jeg koreanske merker best (billig og effektivt!), men har ett og annet produkt fra vestlig merke i tillegg!

Og ren aloe vera gel som nattkrem 👌🏻

Anonymkode: cf008...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

M50, bruker et utvalg av COSRX-produkter som inneholder nettopp det som er anbefalt i innlegget over mitt. Har nå veldig fin og myk hud med lite rynker.

Disse er parfymefrie og unisex hele bunten.

Anonymkode: 65d9a...5a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Litt på siden av det du spør etter, men jeg har prøvd så utrolig mange forskjellige merker og type hudpleie produkter. I motsetning til deg har jeg slitt skikkelig med acne i voksen alder. 

I tillegg til tusenvis av kroner på ulik hudpleie, hudpleiesalonger og lege/ hudleger har jeg forsøkt alt legemiddelverket kan oppdrive lokalt og oralt (bortsett fra isotr.) samt kuttet periodevis alt i kosthold som kan trigge utbrudd uten effekt. Til slutt gikk jeg så lei at jeg bestemte å prøve det eneste jeg ikke hadde forsøkt tidlige - ikke gjøre noen ting.

Aldri har huden min vært bedre i voksen alder! Det tok litt tid før jeg så effekt, men nå går jeg ikke tilbake. Renser ikke lenger morgen og kveld. Vasker kun med vann i dusjen, smører på Avene cleanance hydra (billig!) og denne solkremen på dagtid: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/akne/la-roche-posay-la-roche-posayla-roche-posay-anthelios-anthelios-uvmune-ultralight-cream-spf50,5032875?gclid=EAIaIQobChMIsqaE25vGgAMVg6jVCh1SgAiYEAQYASABEgI7nPD_BwE som er den eneste jeg har forsøkt som ikke gir meg kviser OG er billig. 

Jeg bruker cc-cream fra lumene (som også er billig) og ikke gir utbrudd på dagtid, ellers ingen annen makeup på huden bortsett fra litt solpudder. 

Beklager å spore av tråden den, men tenkte kanskje det kunne være til nyttende noen andre som har grått sine salte tårer over kviser. Alle pengene jeg nå sparer på hudpleie har jeg benyttet til litt Botox og filler i linjene mellom nede og munn. Føler meg for første gang på mange år fornøyd med huden. 

Anonymkode: 13116...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

M50, bruker et utvalg av COSRX-produkter som inneholder nettopp det som er anbefalt i innlegget over mitt. Har nå veldig fin og myk hud med lite rynker.

Disse er parfymefrie og unisex hele bunten.

Anonymkode: 65d9a...5a6

Takk for tips! 

Dette merket skal jeg sjekke ut. 

Du ser altså tydelig forskjell før-etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Litt på siden av det du spør etter, men jeg har prøvd så utrolig mange forskjellige merker og type hudpleie produkter. I motsetning til deg har jeg slitt skikkelig med acne i voksen alder. 

I tillegg til tusenvis av kroner på ulik hudpleie, hudpleiesalonger og lege/ hudleger har jeg forsøkt alt legemiddelverket kan oppdrive lokalt og oralt (bortsett fra isotr.) samt kuttet periodevis alt i kosthold som kan trigge utbrudd uten effekt. Til slutt gikk jeg så lei at jeg bestemte å prøve det eneste jeg ikke hadde forsøkt tidlige - ikke gjøre noen ting.

Aldri har huden min vært bedre i voksen alder! Det tok litt tid før jeg så effekt, men nå går jeg ikke tilbake. Renser ikke lenger morgen og kveld. Vasker kun med vann i dusjen, smører på Avene cleanance hydra (billig!) og denne solkremen på dagtid: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/akne/la-roche-posay-la-roche-posayla-roche-posay-anthelios-anthelios-uvmune-ultralight-cream-spf50,5032875?gclid=EAIaIQobChMIsqaE25vGgAMVg6jVCh1SgAiYEAQYASABEgI7nPD_BwE som er den eneste jeg har forsøkt som ikke gir meg kviser OG er billig. 

Jeg bruker cc-cream fra lumene (som også er billig) og ikke gir utbrudd på dagtid, ellers ingen annen makeup på huden bortsett fra litt solpudder. 

Beklager å spore av tråden den, men tenkte kanskje det kunne være til nyttende noen andre som har grått sine salte tårer over kviser. Alle pengene jeg nå sparer på hudpleie har jeg benyttet til litt Botox og filler i linjene mellom nede og munn. Føler meg for første gang på mange år fornøyd med huden. 

Anonymkode: 13116...666

Takk for svar. 

Viktig med en motstemme til alle forslagene. Jeg kan forstå at det kan fort bli for mye av det gode. Det er vel en grunn til at hudpleie er en milliardindustri. Om noe funker umiddelbart vil du jo ikke fortsette å kjøpe det. 

Jeg så noen snutter på YouTube av dermatologer. Det var en vekker. De sa helt ærlig at du kunne holde det til billigmerker fra store kjeder (fordi disse blir testet grundig før de når butikkene), og at det du trenger egentlig ikke et stort met enn en  fuktighetskrem, solfaktor og rens. Disse var fra USA, men mente at du ikke trengte produkter til over 30 dollar (300), - 

Et tankekors. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 22.19):

Jeg så noen snutter på YouTube av dermatologer. Det var en vekker. De sa helt ærlig at du kunne holde det til billigmerker fra store kjeder (fordi disse blir testet grundig før de når butikkene), og at det du trenger egentlig ikke et stort met enn en  fuktighetskrem, solfaktor og rens.

Har du linker til noen av disse videoene?

M42 her, og lurer på om jeg skulle prøvd noe for huden også. Aner ikke hvilken hudtype jeg har, men så tipset om koreanske merker over 👍

Hatt flass i hodebunnen i alle år, og ingenting har virkelig funket mot det.

Anonymkode: 85714...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...