Gå til innhold

Pannekaker i romtemperatur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på tur med storfamilien og søsteren min mener at pannekaker kan oppbevares i romtemperatur. Det er snakk om pannekaker vi fikk til frokost på hotellet kl 09.00 i dag tidlig.

Kl 21.00 ga hun disse pannekakene til barna sine. De har da ligget 12 timer i romtemperatur. Prøvde å si ifra, men hun mener at dette ikke et noe problem?

Anonymkode: 6f7af...a39

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er neppe noe større problem enn å spise brødskiver.

Det er i hovedsak ris og pasta (og for så vidt også kjøtt/fisk, men det smaker gjerne dårlig slik at man ikke spiser det) som man skal være forsiktig med å spise etter mange timer i romtemperatur.

Skrevet

Hva skulle være problemet med det? Når vi lager pannekaker får vi alltid noen til overs og de kan ligge tildekket i romtemperatur opptil et døgn eller to før de har blitt spist opp. Jeg kan garantere at ingen har blitt syke av det her. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er på tur med storfamilien og søsteren min mener at pannekaker kan oppbevares i romtemperatur. Det er snakk om pannekaker vi fikk til frokost på hotellet kl 09.00 i dag tidlig.

Kl 21.00 ga hun disse pannekakene til barna sine. De har da ligget 12 timer i romtemperatur. Prøvde å si ifra, men hun mener at dette ikke et noe problem?

Det er da ikke noe problem?

Anonymkode: fbd78...fbc

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet... er ikke kylling som har lagt på benken eller ris... 

Når man leter etter problemer er det vel dette som skjer! Skjerp deg!

Anonymkode: 857e5...d1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønner ikke problemet... er ikke kylling som har lagt på benken eller ris... 

Når man leter etter problemer er det vel dette som skjer! Skjerp deg!

Anonymkode: 857e5...d1b

Pannekaker inneholder egg og melk som surner lett .

Anonymkode: 112b6...71c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pannekaker inneholder egg og melk som surner lett .

Anonymkode: 112b6...71c

Men de er stekt. Boller inneholder også egg og melk og kan jo oppbevares lenge i en pose og/eller på benken, i flere dager, faktisk. 

Anonymkode: 6185a...fcb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

De søster har mere kunnskap om mat og ernæring enn deg :) 

Anonymkode: ac7ed...300

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...