Gå til innhold

Hadde du ligget med noen som hadde ubetinget kjærlighet for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke det at jeg har funnet slik person enda, men bare tanken slo meg. At jeg hadde ligget med en uten å nøle dersom han elsket meg ubetinget og da mener jeg 100% genuint uten at jeg nødvendigvis var tiltrukket først.

Deres syn og meninger om slikt?

Anonymkode: 501c2...f2a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ville ligge med en ukjent så lenge han elsket deg ubetinget? Hvordan kan en fremmed elske deg? 

Anonymkode: 8b006...061

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig ubetinget kjærlighet tror jeg ikke eksisterer og alle forhold hvor det visste seg at vi likte hverandre var veldig mye betinget og handlet mest om egoisme. Tok den slutt, ja da tok forholdet slutt

spørsmålet om jeg hadde ligget med en som virkelig elsket meg? Hvis over tid jeg fikk følelser tilbake så ja uten tvil. 

Anonymkode: 1d6c3...c27

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg fikk bevis hvor at den personen virkelig elsket meg så ja, hadde nok det. Nå har jeg ligget med menn for mye mindre så for meg personlig er det en grunn til å ha samleie ja.

Anonymkode: 01a12...eb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om noen som bare var interesserte ved en tilfeldig treff, nei. Om noen var bare kåte og oversetter det til kjærlighet nei. Hvis noen over tid og handling beviser noe slikt så skal jeg være ærlig og si ja.

Anonymkode: 1cd74...56e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjærligheten bør være gjensidig. Ellers hadde jeg følt det veldig overfladisk fra min side, det at han er så ubetinget gla i meg, og jeg ikke liker han på den måten tilbake er ikke grunn for og ha sex. 

Anonymkode: ce8c4...177

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper at når den dagen kommer at noen har ubetinget kjærlighet for deg, så føler du det samme. Men må si at det er ingen garanti for at vi føler den tiltrekkningen å den er kjip.

Å du må også tenke på hvordan det føles for vedkommende å ligge med deg, om ikke følelser annet enn tenning er gjensidig. Kan bli rimelig hjerteknust å få nærhet av den de elsker, for å så vite at det ikke er gjensidig. 

Anonymkode: adcd0...ece

AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å skjønne spørsmålet, men som regel er jeg som må være tiltrukket av personen før jeg ligger med han, er ikke sikkert han elsker meg uendelig, det handlet mest hva jeg ser for meg der og da.

Anonymkode: 6c111...c52

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en god forutsetning for å få det fint :)

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg tror at vi alle kunne ønske at kjærligheten er ubetinget,  men i parforhold så er det nok ofte ikke slik. Men det beste er jo ubetinget kjærlighet. 

Endret av Eloise12345
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen ukjente som elsker deg ubetinget? Også vil han ha sex med deg?

Anonymkode: bbfa4...add

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, kjærligheten bør være gjensidig. Ellers hadde jeg følt det veldig overfladisk fra min side, det at han er så ubetinget gla i meg, og jeg ikke liker han på den måten tilbake er ikke grunn for og ha sex. 

Anonymkode: ce8c4...177

Nja, ikke helt enig der.

Nesten alle forhold er overfladiske og handler veldig lite om kjærlighet eller gjensidig kjærlighet for den del. Hvordan starter de fleste forhold? det starter mest ved at kvinnen velger en mann ut ifra det synlige, altså utseende, hvordan han fremstår og hva omgangskretsen hennes mener om han. Dette skaper skaper "tiltrekning" så og si det starter overfladisk. 

Selv om kvinne var det nok jeg som valgte alle kjærestene mine før de alle var også "interesserte" uten noen tegn på forhånd. Jeg kunne liksom vise noen minutter med interesse for en mann og fikk interessen tilbake. Menn som visste interesse uten at jeg gjorde det først ble avvist. Det samme gjelder alle de jeg vet om som gikk i forhold.

Tror det TS mener er at hvis noen elsker deg i lik nivå som din mor. Altså hele deg og ikke kun det seksuelle. Vil det da gjøre deg villig til å gi samleie til en slik person. Så er det slik at en måte man faktisk kan bli forelsket i noen etter at man har lært at den personen har følelser for deg.

Man kan også få følelser for en person man har i nærheten over tid selv om man ikke hadde det til og begynne med. Jeg tror nok at svaret på det TS spør om er vell at det er opp til hver enkelt kvinne til å ta valget og hvor mye det betyr å være virkelig elsket.

Anonymkode: f939e...3ff

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke om det ikke var gjensidig/jeg ikke tente på han fra før.

Det har jo vært mange opp igjennom som har vært interessert uten at jeg var det, og jo mer glade det virket som de var i meg, jo mer turnoff var det gjerne. Blir mer press.

Pluss det hypotetiske spørsmålet får det litt til og høres ut som en fremmed, en gal stalker, som elsker ubetinget på lang avstand og uten å kjenne deg godt nok eller det er gjengjeldt.

Anonymkode: d94fe...ab7

• Liker 1
Skrevet

Opptil flere ganger, hvis hun var fin.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 23.08):

Tror det TS mener er at hvis noen elsker deg i lik nivå som din mor. Altså hele deg og ikke kun det seksuelle....

Anonymkode: f939e...3ff

Så...det normale i et forhold? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 22.47):

Du ville ligge med en ukjent så lenge han elsket deg ubetinget? Hvordan kan en fremmed elske deg? 

Det sto ingenting om at det skulle være en fremmed. Bare at man ikke nødvendigvis var tiltrukket til vedkommende i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet
Påkrevd skrev (1 minutt siden):

Det sto ingenting om at det skulle være en fremmed. Bare at man ikke nødvendigvis var tiltrukket til vedkommende i utgangspunktet.

Men det er ikke noen man allerede er kjæreste med.

Så det er noen uten kjæreste- kunnskaper om en, som likevel påstår at de ikke bare er blitt betatt, ikke bare blitt forelsket, men elsker en helt betingelsesløst.

Det blir som å si at du er erfaren og kjempegod i en jobb du aldri har hatt. Det kan godt være det en dag blir helt sant, men det er ikke sant på jobbintervjuet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg elsket han også, så hadde jeg det. Hvis jeg kun var tent på han, så ville jeg ikke gjort det. Da hadde jeg utnyttet han.

Anonymkode: 9d2e3...369

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er ikke noen man allerede er kjæreste med.

Så det er noen uten kjæreste- kunnskaper om en, som likevel påstår at de ikke bare er blitt betatt, ikke bare blitt forelsket, men elsker en helt betingelsesløst.

Det blir som å si at du er erfaren og kjempegod i en jobb du aldri har hatt. Det kan godt være det en dag blir helt sant, men det er ikke sant på jobbintervjuet.

Kjærlighet er ikke bare perfekt mann + perfekt kvinne = sammen. Man kan føle enorm kjærlighet til noen man ikke får, kjærlighet til foreldre, barn, venner, hvem som helst egentlig.

Betingelsesløs kjærlighet ser jeg på som noe mer enn en forelskelse basert på positive egenskaper, som forelskelser ofte er, men en kjærlighet som ikke lar seg stoppe av negative egenskaper. Man kan elske en bror til tross for at han er narkoman og stadig stjeler penger fra deg for å kjøpe dop. Man kan elske en venninne selv om man måtte ofre en drømmejobb for å prioritere henne. Man kan elske en far som man av ymse grunner kanskje ikke har kontakt med, og man kan forelske seg i en dame til tross for at hun sliter med spiseforstyrrelser, ADHD og alkoholproblemer.

Når man ikke klarer å slutte å føle kjærlighet for noen selv om de negative sidene kanskje til og med dominerer over de positive, det er betingelsesløs kjærlighet, mener jeg. Ikke at den jeg elsker kan be meg hoppe i et bål, så gjør jeg det. Da er man i beste fall dum. 

AnonymBruker
Skrevet

1. mener du en fremmed som elsker deg? Det kalles stalking. Kan ikke kalles kjærlighet, og høres farlig ut, vær forsiktig med sånt.

2. Mener du en som du er/har vært sammen med og av ulike årsaker ikke er tiltrukket av? Men vil det si du har kjærlighet for dem likevel? 

3. familiemedlem? Hvem er det som egentlig kan elske deg ubetinget uten at du føler det tilbake. Det krever mye sårbarhet, intimitet og ikke minst kjærlighet fra begge sider for å få til noe så stort som ubetinget kjærlighet. 

Så spørsmålet mitt er hvem søren er det du snakker om og hvilken rolle har de i livet ditt??

Anonymkode: 26001...4c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...