AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Fødte vaginalt for første gang for 9 mnd siden. Har fått fremfall (ikke diagnostisert av lege, men jeg ser jo at det er det det må være). I tillegg føler jeg at hele området bak til rumpehullet har endrer seg. Akkurat som at rumpehullet og området tett inntil stikker mer ut av kroppen på et vis. Merker at det er helt annerledes enn tidligere når jeg vasker meg.. noen med lignende erfaringer som vil dele? Anonymkode: 5d550...248
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Hemoroider/marisker? Det er dessverre mange som opplever betydelige endringer i underlivet etter å ha gått gravid og født. Noe av det kan gå tilbake med tid og trening, men mange må bare lære seg å leve med at det er forandret. Hvis du har mulighet til å dra til fysioterapeut som kan bekkenbunn så kan du få veiledning og forventningsstyring der. Anbefaler også den svenske bloggen www.bakingbabies.se, det er en GULLGRUVE av informasjon om underlivet og bekkenbunnen etter fødsel. Anonymkode: e202b...9e2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Fikk mange endringer selv. Knipeøvelser er bare piss og bortkastet tid om musklene er avrevet. Jeg fikk henvisning til rekonstruksjon og er svært fornøyd med resultatet. Anonymkode: dcda3...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fikk mange endringer selv. Knipeøvelser er bare piss og bortkastet tid om musklene er avrevet. Jeg fikk henvisning til rekonstruksjon og er svært fornøyd med resultatet. Anonymkode: dcda3...8ef Så bra at du er fornøyd! Ikke alle muskelskader er mulig å reparere, dessverre. Så man må ha litt flaks i uflaksen også. Anonymkode: e202b...9e2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så bra at du er fornøyd! Ikke alle muskelskader er mulig å reparere, dessverre. Så man må ha litt flaks i uflaksen også. Anonymkode: e202b...9e2 Det er helt sant. Men da hjelper ikke knipeøvelser heller. Er så lei av at enkelte her inne skal mase om kniping når så mange kvinner har null effekt av det. 😊 Anonymkode: dcda3...8ef
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er helt sant. Men da hjelper ikke knipeøvelser heller. Er så lei av at enkelte her inne skal mase om kniping når så mange kvinner har null effekt av det. 😊 Anonymkode: dcda3...8ef Absolutt, man får altfor dårlig informasjon om bekkenbunnen og skader som kan oppstå. Og det rammer ganske mange. Anonymkode: e202b...9e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå