Gå til innhold

Noen her med nakkeprolaps, som ikke blir bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk påvist prolaps i 2021, bildene viste at det ikke var skader på nervene. Men jeg sliter fremdeles med nakken, og jeg har stråling og nummenhet helt ned i hånden, samt en slags verk i skulderen på samme side. Jeg har sagt til legen et par ganger at jeg fremdeles har problemer, men jeg føler hn bare snakker det bort. Jeg har slitt med nakken og alle vondter og plager som følger med i flere år nå, og er litt oppgitt..

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre..

Anonymkode: 93590...d6e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter denne, håper at noen har noen tips eller forslag🙏😊

AnonymBruker
Skrevet

"Gikk" med prolaps i lang tid og har senskader i dag. Ekstreme nervesmerter 24/7 og jeg er operert. Legen på RH sa at jeg kom for sent til at operasjonen ville bli vellykket, men lovet meg at jeg ville bli en god del bedre, noe jeg ble. Du må få en ny sjekk hos en nevrolog, be legen din henvise deg så fort som mulig. 
Hadde jeg blitt tatt seriøst tidligere så ville jeg hatt et mye bedre liv enn det jeg har i dag. 
Lykke til. Velger å svare anonym.  

Anonymkode: c1817...857

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

"Gikk" med prolaps i lang tid og har senskader i dag. Ekstreme nervesmerter 24/7 og jeg er operert. Legen på RH sa at jeg kom for sent til at operasjonen ville bli vellykket, men lovet meg at jeg ville bli en god del bedre, noe jeg ble. Du må få en ny sjekk hos en nevrolog, be legen din henvise deg så fort som mulig. 
Hadde jeg blitt tatt seriøst tidligere så ville jeg hatt et mye bedre liv enn det jeg har i dag. 
Lykke til. Velger å svare anonym.  

Så du sliter med nervesmerter etter operasjonen? Hvordan arter det seg? Hvordan ble du bedre etter operasjonen?

Mine smerter er i nakke, og "opp i hodet". Jeg kan i perioder ikke snu på hodet uten at det lyner og er ubeskrivelig vondt. Samt "noe" i skulderen, i tillegg til dovenhet, prikking i hele armen ned til hånden, og smerter i hånden - såpass at jeg ikke kan bruke den noe særlig. Har nesten ikke finmotorikk, og jeg kan nesten ikke gjøre noe med den før det verker slik at jeg bare må sitte helt i ro og la armen og hånden ligge på en pute el..

AnonymBruker
Skrevet

Du må få tatt nye bilder igjen, for om det ikke var nervepåvirkning da, så er det jo det nå. Ofte går prolaps i nakken over av seg selv, men det motsatte kan også skje. Jeg sleit i ett år, men klarte og jobbe. Plutselig ble smertene brått verre og konstante ned i armen, samt kraftsvikt.

Tok ny mr og den viste at prolapset var blitt større og med påvirkning av nerver. Ble ganske kjapt operert.

Anonymkode: 16741...437

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må få tatt nye bilder igjen, for om det ikke var nervepåvirkning da, så er det jo det nå. Ofte går prolaps i nakken over av seg selv, men det motsatte kan også skje. Jeg sleit i ett år, men klarte og jobbe. Plutselig ble smertene brått verre og konstante ned i armen, samt kraftsvikt.

Tok ny mr og den viste at prolapset var blitt større og med påvirkning av nerver. Ble ganske kjapt operert.

Anonymkode: 16741...437

Ok, så jeg bør egentlig si til legen at jeg vil at hun henviser meg til en ny mr. Takker for svar!🙏

Jeg vil jo ikke bli helt ødelagt, og vil jo ha minst mulig plager med dette. Det er slitsomt å gå slik å årevis..

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos fysioterapeut?

Anonymkode: 5298f...472

AnonymBruker
Skrevet

Kjerringa sleit lenge med det der og brukte en formue på kiropraktor uten at det hjalp. Så leste hun et sted om prolaps, D-vitamin og kalsium og guffa innpå tilskudd. Da gikk det over etter ei uke og jeg har ikke hørt mer klaging etterpå. Nå er det to år siden.

Anonymkode: 8faae...454

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så du sliter med nervesmerter etter operasjonen? Hvordan arter det seg? Hvordan ble du bedre etter operasjonen?

Mine smerter er i nakke, og "opp i hodet". Jeg kan i perioder ikke snu på hodet uten at det lyner og er ubeskrivelig vondt. Samt "noe" i skulderen, i tillegg til dovenhet, prikking i hele armen ned til hånden, og smerter i hånden - såpass at jeg ikke kan bruke den noe særlig. Har nesten ikke finmotorikk, og jeg kan nesten ikke gjøre noe med den før det verker slik at jeg bare må sitte helt i ro og la armen og hånden ligge på en pute el..

Nei, nervesmertene fikk jeg før jeg ble operert. Fra venstre skulder og ned på "baksiden" av armen, lillefinger og ringfinger er uten følelse. De blir iskalde og vonde. Tåler ikke noe kaldt på de fingrene. Før operasjonen så våknet jeg med syke hodesmerter, så jeg kastet opp hver morgen mens datteren min satt på kjøkkenet og spiste frokost. Den plagen forsvant etter operasjonen. Jeg sliter fremdeles med prikking og dovenhet samt mye smerter i nakke og hodet.  Armen kan kun brukes hvis jeg støtter albuen mot hofta. Hadde drøye 2 år med smerter og oppkast hver morgen og er glad det er borte. Ble bedre, men ikke bra og det kom av at jeg ble operert for sent. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ok, så jeg bør egentlig si til legen at jeg vil at hun henviser meg til en ny mr. Takker for svar!🙏

Jeg vil jo ikke bli helt ødelagt, og vil jo ha minst mulig plager med dette. Det er slitsomt å gå slik å årevis..

Du bør absolutt ha med deg en liste til legen av alle symptomene du har. Be om å få utredning av nevrolog. Da trengs det først nye MR-bilder. 

I mellomtida høres det ut som om du kan ha nytte av å dra til en akupunktør for å lindre smertene dine ❤️ 

Anonymkode: 54f36...473

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...