AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Hvor syke må man være for å få sykmelding av psykiske årsaker? Noen her inne som har fått det uten at de hadde en diagnose? Anonymkode: 50a42...735
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor syke må man være for å få sykmelding av psykiske årsaker? Noen her inne som har fått det uten at de hadde en diagnose? Anonymkode: 50a42...735 Man får ikke sykemelding basert på en diagnose i seg selv, men på manglende arbeidsførhet. Anonymkode: 5e556...268 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Jeg har fått det. Heldigvis er de fleste leger nå oppdaterte på psykisk helse. Ble henvist til VPP, men fikk bare en time der det ble konstatert at jeg ikke var så syk at de kunne forsvare å gi meg et tilbud😅 men det hadde ikke konsekvenser for sykemelding da. Bare at de trengte den kapasiteten til de som slet med litt verre ting. Anonymkode: 2d089...abc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Du trenger ingen diagnose for å få sykemelding. Sykemelding baserer seg på om du er arbeidsfør eller ei- og i hvilken grad. Anonymkode: 461fc...6fd
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Jeg har jobbet med psykisk sykdom, jeg har vært sykemeldt av det - forskjellen har vært arbeidsevnen min. En diagnose gir ikke rett på noen sykemelding. Anonymkode: eef76...684
Topsi Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor syke må man være for å få sykmelding av psykiske årsaker? Noen her inne som har fått det uten at de hadde en diagnose? Anonymkode: 50a42...735 Jeg er sykemeldt nå, hadde en PF diagnose tidligere som er slettet på sykehuset men ikke hos fastlegen, så da jeg fikk en angstreaksjon, jeg har generalisert angst, så ble jeg sykemeldt med PF for detber det som står i papirene. Det er litt irriterende, og jeg må snakke ned legen om det. Det vil stå en diagnose ja. Du får ikke sykemelding uten diagnose. Men det kan godt være f eks "akutt psykisk krise" som ikke er en direkte diagnose men en sykemeldingsdiagnose. Jeg vil absolutt anbefale, hvis det er psykisk og det ikke er direkte mobbing på arbeidsplassen, å ha en gradert sykemelding, ved psykisk uhelse er det ikke bra å bære 100% borte fra jobben
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Jeg har det, på tvang fra fastlege, familie og sjef. Anonymkode: 7f393...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå