Gå til innhold

Feires ikke barna som er født i ferier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn født i fellesferien som har hatt sin første sommer i barnehagen. Ettersom at barnehagen var stengt i fellesferien regnet jeg med at de kom til å feire han og eventuelle andre barn når barnehagen åpnet igjen, men den gang ei. Er det ikke vanlig at barnehagene/skolene feirer dem som er født i jul/sommerferie på etterskudd? Han er bare to år så tok ikke noe skade av det denne gang, men ser for meg at det blir sårt når han blir eldre🥺

Anonymkode: b2da6...36b

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo de feires, som oftest før ferien. Iallfall i barnehagen. Der er det jo stor stas med krone og det hele. Litt oppover i skoleløpet er det jo gjerne kun en sang som er feiringen, men pleier gjerne å ta en felles sang for de som er født i sommerferien da. Du må ta det opp med bhg. Kjipt for ungen når han blir større! 

Anonymkode: d144e...e1b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Julibarnet vårt ble feiret uka før fellesferien. I første klasse nå laget de også kort til henne en av de siste skoledagene før sommerferien, "slik at hun skulle vite at hun ikke ble glemt selv om hun har bursdag i ferien" som læreren hennes sa.

Anonymkode: fb230...cf4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her pleier de å ta det før sommerferien, tidlig i juni eller før jul, helst innen andre uke i desember, funker fint det. Så kan man ta familien på dagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min barnehage og mine barns barnehage blir barna alltid feiret etter bursdagen sin om det har vært bursdager i ferien. 

Hvorfor spør du ikke barnehagen? "Når har dere tenkt å feire bursdagen til NN? Er det noe vi skal ta med?"

Anonymkode: 29b87...3c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har et barn født i fellesferien som har hatt sin første sommer i barnehagen. Ettersom at barnehagen var stengt i fellesferien regnet jeg med at de kom til å feire han og eventuelle andre barn når barnehagen åpnet igjen, men den gang ei. Er det ikke vanlig at barnehagene/skolene feirer dem som er født i jul/sommerferie på etterskudd? Han er bare to år så tok ikke noe skade av det denne gang, men ser for meg at det blir sårt når han blir eldre🥺

Anonymkode: b2da6...36b

Skolene feirer vel ikke barna? Du inviterer selv til bursdagsfeiring enten rett før skoleslutt eller rett etter sommerferien. Kanskje flere som har bursdag i løpet av sommeren som kan gå sammen om bursdagsferiringen?

Anonymkode: 8551a...c86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før ferie i barnehagen her også. Krone, sang og is. 

Anonymkode: 5cb89...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Vi avtaler med foreldrene om det skal feires før eller etter ferien. Hr opplevd et par ganger at foreldre til så små barn sier at vi bare skal droppe det, men ellers blir alle feiret når det er avtalt

Anonymkode: d4b87...7a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skolene feirer vel ikke barna? Du inviterer selv til bursdagsfeiring enten rett før skoleslutt eller rett etter sommerferien. Kanskje flere som har bursdag i løpet av sommeren som kan gå sammen om bursdagsferiringen?

Jo skoler feirer også på sin måte

Anonymkode: 48a74...c95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, her ble alle som hadde bursdag i ferien feiret før sommeren. 

Det var nok bare en glipp, men ville nevnt det for de ansatte. 

Anonymkode: 6a398...2cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er vant til at skolene feirer med sang i alle fall. 

Anonymkode: b29a1...5ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnehageåret er vel ikke i gang igjen, selv om bhg er åpen? Her ventet de med å feire sommerbarna til barnehage- og skoleastart. Dvs midten av aug/ca 20. aug.  Tidlig i august var det få barn til stede, ikke ukeplaner eller turer men mest frilek. 

Anonymkode: 3dbd2...9a2

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo høre med bhg. Men jeg tipper de venter til alle barna er tilbake. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og folk lurer på hvorfor unger i dag forventer spesialbehandling.

Get over it, barnet har vel hatt bursdagsfeiring hjemme?

Anonymkode: e701e...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det varierer kanskje, men er det ikke vanlig med sang? Her synger de bursdagssangen, og barnet har på krone. Ikke egen krone, som de fikk i barnehagen, men en felleskrone som går på rundgang. Så vidt jeg vet, feires alle, også de som har ferie i en ferie eller i en helg. Håper det i hvert fall. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og folk lurer på hvorfor unger i dag forventer spesialbehandling.

Get over it, barnet har vel hatt bursdagsfeiring hjemme?

Anonymkode: e701e...1c3

Hva er spesialbehandling? Du skjønner vel at små barn blir lei seg hvis de ikke får markering av bursdagen. De er ikke dumme, de ser jo at andre barn feires. Jeg ville også ha tatt meg litt nær av det, hvis jeg som den eneste på jobb ikke ble husket på, selv om jeg bryr meg fint lite om bursdagen i seg selv. Og jeg er 40 år. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er selv født midt i fellesferien, kan telle på en hånd antall ganger alle i nærmeste omgangskrets har vært hjemme for å feire bursdagen på selveste bursdagsdagen. 

I år var vi bare 4 stykk, mine svigerforeldre, samboer og meg. Alle andre var på ferie 😂

Det er bare å lære seg å leve med det, og finne løsninger før eller etter ferien. 

Anonymkode: 58391...1c2

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss ble de feiret før sommerferien. Så de fikk krone og hadde samling. Om foreldrene hadde sendt med noe har jeg ikke spurt om (er jo valgfritt).

Anonymkode: 70bfb...fc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke småbarnsavdelingen vår feirer bursdagsbarna som har bursdag i ferien. De er såpass små enda at de ikke har helt konseptet «på forskudd eller etterskudd». 
På storbarns blir alle sommerbarna  feiret før ferien. 

Anonymkode: c59ae...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...