AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Jeg har et barn født i fellesferien som har hatt sin første sommer i barnehagen. Ettersom at barnehagen var stengt i fellesferien regnet jeg med at de kom til å feire han og eventuelle andre barn når barnehagen åpnet igjen, men den gang ei. Er det ikke vanlig at barnehagene/skolene feirer dem som er født i jul/sommerferie på etterskudd? Han er bare to år så tok ikke noe skade av det denne gang, men ser for meg at det blir sårt når han blir eldre🥺 Anonymkode: b2da6...36b 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Jo de feires, som oftest før ferien. Iallfall i barnehagen. Der er det jo stor stas med krone og det hele. Litt oppover i skoleløpet er det jo gjerne kun en sang som er feiringen, men pleier gjerne å ta en felles sang for de som er født i sommerferien da. Du må ta det opp med bhg. Kjipt for ungen når han blir større! Anonymkode: d144e...e1b 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Julibarnet vårt ble feiret uka før fellesferien. I første klasse nå laget de også kort til henne en av de siste skoledagene før sommerferien, "slik at hun skulle vite at hun ikke ble glemt selv om hun har bursdag i ferien" som læreren hennes sa. Anonymkode: fb230...cf4 2 1
GammelKaktus Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Her pleier de å ta det før sommerferien, tidlig i juni eller før jul, helst innen andre uke i desember, funker fint det. Så kan man ta familien på dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 I min barnehage og mine barns barnehage blir barna alltid feiret etter bursdagen sin om det har vært bursdager i ferien. Hvorfor spør du ikke barnehagen? "Når har dere tenkt å feire bursdagen til NN? Er det noe vi skal ta med?" Anonymkode: 29b87...3c1 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har et barn født i fellesferien som har hatt sin første sommer i barnehagen. Ettersom at barnehagen var stengt i fellesferien regnet jeg med at de kom til å feire han og eventuelle andre barn når barnehagen åpnet igjen, men den gang ei. Er det ikke vanlig at barnehagene/skolene feirer dem som er født i jul/sommerferie på etterskudd? Han er bare to år så tok ikke noe skade av det denne gang, men ser for meg at det blir sårt når han blir eldre🥺 Anonymkode: b2da6...36b Skolene feirer vel ikke barna? Du inviterer selv til bursdagsfeiring enten rett før skoleslutt eller rett etter sommerferien. Kanskje flere som har bursdag i løpet av sommeren som kan gå sammen om bursdagsferiringen? Anonymkode: 8551a...c86 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Før ferie i barnehagen her også. Krone, sang og is. Anonymkode: 5cb89...3b9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 Vi avtaler med foreldrene om det skal feires før eller etter ferien. Hr opplevd et par ganger at foreldre til så små barn sier at vi bare skal droppe det, men ellers blir alle feiret når det er avtalt Anonymkode: d4b87...7a9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Skolene feirer vel ikke barna? Du inviterer selv til bursdagsfeiring enten rett før skoleslutt eller rett etter sommerferien. Kanskje flere som har bursdag i løpet av sommeren som kan gå sammen om bursdagsferiringen? Anonymkode: 8551a...c86 Jo skoler feirer også på sin måte Anonymkode: 48a74...c95 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 Jo, her ble alle som hadde bursdag i ferien feiret før sommeren. Det var nok bare en glipp, men ville nevnt det for de ansatte. Anonymkode: 6a398...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skolene feirer vel ikke barna? Du inviterer selv til bursdagsfeiring enten rett før skoleslutt eller rett etter sommerferien. Kanskje flere som har bursdag i løpet av sommeren som kan gå sammen om bursdagsferiringen? Anonymkode: 8551a...c86 Jeg er vant til at skolene feirer med sang i alle fall. Anonymkode: b29a1...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 Barnehageåret er vel ikke i gang igjen, selv om bhg er åpen? Her ventet de med å feire sommerbarna til barnehage- og skoleastart. Dvs midten av aug/ca 20. aug. Tidlig i august var det få barn til stede, ikke ukeplaner eller turer men mest frilek. Anonymkode: 3dbd2...9a2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 Du kan jo høre med bhg. Men jeg tipper de venter til alle barna er tilbake. Anonymkode: 3dbd2...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 Og folk lurer på hvorfor unger i dag forventer spesialbehandling. Get over it, barnet har vel hatt bursdagsfeiring hjemme? Anonymkode: e701e...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Skolene feirer vel ikke barna? Du inviterer selv til bursdagsfeiring enten rett før skoleslutt eller rett etter sommerferien. Kanskje flere som har bursdag i løpet av sommeren som kan gå sammen om bursdagsferiringen? Anonymkode: 8551a...c86 Det varierer kanskje, men er det ikke vanlig med sang? Her synger de bursdagssangen, og barnet har på krone. Ikke egen krone, som de fikk i barnehagen, men en felleskrone som går på rundgang. Så vidt jeg vet, feires alle, også de som har ferie i en ferie eller i en helg. Håper det i hvert fall. Anonymkode: 3dbd2...9a2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og folk lurer på hvorfor unger i dag forventer spesialbehandling. Get over it, barnet har vel hatt bursdagsfeiring hjemme? Anonymkode: e701e...1c3 Hva er spesialbehandling? Du skjønner vel at små barn blir lei seg hvis de ikke får markering av bursdagen. De er ikke dumme, de ser jo at andre barn feires. Jeg ville også ha tatt meg litt nær av det, hvis jeg som den eneste på jobb ikke ble husket på, selv om jeg bryr meg fint lite om bursdagen i seg selv. Og jeg er 40 år. Anonymkode: 3dbd2...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Skrevet 3. august 2023 Er selv født midt i fellesferien, kan telle på en hånd antall ganger alle i nærmeste omgangskrets har vært hjemme for å feire bursdagen på selveste bursdagsdagen. I år var vi bare 4 stykk, mine svigerforeldre, samboer og meg. Alle andre var på ferie 😂 Det er bare å lære seg å leve med det, og finne løsninger før eller etter ferien. Anonymkode: 58391...1c2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #18 Skrevet 3. august 2023 Hos oss ble de feiret før sommerferien. Så de fikk krone og hadde samling. Om foreldrene hadde sendt med noe har jeg ikke spurt om (er jo valgfritt). Anonymkode: 70bfb...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #19 Skrevet 3. august 2023 Jeg tror ikke småbarnsavdelingen vår feirer bursdagsbarna som har bursdag i ferien. De er såpass små enda at de ikke har helt konseptet «på forskudd eller etterskudd». På storbarns blir alle sommerbarna feiret før ferien. Anonymkode: c59ae...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå