Gå til innhold

Ghosting og etikette når man ikke er så interessert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig dårlig på dating. Det er mange som inviterer meg på date, men jeg kjenner meg bare ikke interessert/engasjert. Jeg sier ofte ja til dater fordi jeg har blitt oppfordret til å gi folk en sjangse.

Det ender opp med at jeg har en hel rekke okeie menn som jeg holder på gress når de tar kontakt, og det ender som regel med at jeg ghoster dem utilsiktet fordi jeg rett og slett glemmer av dem og kommer på det en måned  eller kanskje halvår senere.

Jeg klarer ikke å engasjere meg og holder konstant øynene åpne for andre muligheter i stedet for å satse på en. Jeg prøver å gi folk en sjangse men klarer bare ikke å engasjere meg.

Så jeg ghoster uten å mene det. Jeg glemmer rett og slett å svare. De tar jo hintet, men jeg får dårlig samvittighet over at det ble sånn. Er det noen som har tips til hvordan jeg burde håndtere det i stedet? 

Anonymkode: 1e5f9...1b1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er veldig dårlig på dating. Det er mange som inviterer meg på date, men jeg kjenner meg bare ikke interessert/engasjert. Jeg sier ofte ja til dater fordi jeg har blitt oppfordret til å gi folk en sjangse.

Det ender opp med at jeg har en hel rekke okeie menn som jeg holder på gress når de tar kontakt, og det ender som regel med at jeg ghoster dem utilsiktet fordi jeg rett og slett glemmer av dem og kommer på det en måned  eller kanskje halvår senere.

Jeg klarer ikke å engasjere meg og holder konstant øynene åpne for andre muligheter i stedet for å satse på en. Jeg prøver å gi folk en sjangse men klarer bare ikke å engasjere meg.

Så jeg ghoster uten å mene det. Jeg glemmer rett og slett å svare. De tar jo hintet, men jeg får dårlig samvittighet over at det ble sånn. Er det noen som har tips til hvordan jeg burde håndtere det i stedet? 

Håper ikke du konverserer så mye via teksting. Du bør jobbe kraftig med rettskrivning 

Anonymkode: bd47a...2df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor bruker du tid på noe som ikke engasjerer? Kan vel slå fast at du ikke tar så mye hensyn i hvert fall. Er du sånn i andre sosiale sammenhenger også?

Logg deg av, avvis høflig eller takk ja til invitasjonene. Det er slik voksne mennesker oppfører seg, enten det er på nett eller i virkeligheten. 

Anonymkode: a6274...d93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør litt det samme, for mange menn tar kontakt på en gang (ikke tinder) så svarer jeg kanskje og brått spør 5 stk på en dag og jeg har egentlig ikke lyst. Har ikke dårlig samvittighet fordi det tross alt ikke er jeg som initierer kontakt og ikke jeg som viser interesse. Til gjengjeld merker jeg når menn svarer halvveis interessert tar jeg hintet uten å bli fornærmet selv.

Bare å unngå så godt man kan egentlig å være mer avvisende, for det er så deilig og gøy å svare når man faktisk VIL møte noen. Hvis man føler «meh» så er det ikke vits 

Anonymkode: 2753d...182

Skrevet

Ghosting er en uting. Det er uhøflig og frekt, særlig etter at man har vært på date. 

Har du for mange baller i lufta samtidig så bør du jekke antallet litt. 

Har du en dårlig følelse, eventuelt manglende følelse, etter daten, så sier du det rett ut at det ikke føltes rett for deg og så avslutter du det. For å si det slik, hvis du har vært på en date som er så bra at du aldri i havet legger han i fra deg og "glemmer" han, da har du truffet en riktig mann. Alt annet avslutter du fortløpende.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres ut som flere utfordringer, men å redusere antall, og ikke si ja til nye kontakter bør kanskje være noe å jobbe med? Det blir automatisk lettere å fokusere, med færre. 

Anonymkode: fcf86...b6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg Pleier si at jeg ikke er klar for mer. Da har de ikke noen grunn til å bli sure. Det som er dumt er at da tror de jeg skal bli klar og venter, men som regel går det jo over og de dater en annen. Jeg ha også sagt etter en date at dette var hyggelig, la oss tenke på om vi vil på en ny date. Noen blir sure av å ikke få ja med en gang men dette oppleves som den beste måten å avvise. De fleste sier ok og så snakkes. Og så sier jeg etterpå at det var hyggelig men er ikke klar for ny date. 

Avvisning er tøft men de fleste takler det greit. Sånn er det jo for alle. Alle blir avvist i blant. 

Når en mann ikke vil date meg, så har han sagt at det ble feil kjemi eller at jeg er hyggelig men at han ikke kjente sommerfugler i magen feks

Anonymkode: 94195...a62

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg Pleier si at jeg ikke er klar for mer. Da har de ikke noen grunn til å bli sure. Det som er dumt er at da tror de jeg skal bli klar og venter, men som regel går det jo over og de dater en annen. Jeg ha også sagt etter en date at dette var hyggelig, la oss tenke på om vi vil på en ny date. Noen blir sure av å ikke få ja med en gang men dette oppleves som den beste måten å avvise. De fleste sier ok og så snakkes. Og så sier jeg etterpå at det var hyggelig men er ikke klar for ny date. 

Avvisning er tøft men de fleste takler det greit. Sånn er det jo for alle. Alle blir avvist i blant. 

Når en mann ikke vil date meg, så har han sagt at det ble feil kjemi eller at jeg er hyggelig men at han ikke kjente sommerfugler i magen feks

Men hvis du sier at du ikke er klar for mer, da gir du jo inntrykk av at du kan bli det.

Kan virke som om du er for kjapp med å gå på date? Altså at du dater for mange? Hvis du er mer selektiv til hvem du dater, er vel sjansen større for at du møter en du er virkelig interessert i, ikke bare si ja til alle som spør, for da vil du jo uansett møte mange som ikke passer for deg.

Skrevet
ti10 skrev (Akkurat nå):

Men hvis du sier at du ikke er klar for mer, da gir du jo inntrykk av at du kan bli det.

Kan virke som om du er for kjapp med å gå på date? Altså at du dater for mange? Hvis du er mer selektiv til hvem du dater, er vel sjansen større for at du møter en du er virkelig interessert i, ikke bare si ja til alle som spør, for da vil du jo uansett møte mange som ikke passer for deg.

Så nå at du ikke er TS, men det jeg skrev kan kanskje gjelde begge to uansett ;)

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: IKke si ja til så mange dater. 

Deretter så må man bare være klar. Man skulle kanskje ønske folk tok bedre hint, men noen ganger må man bare si det rett ut altså. 

Når det er sagt så har jeg nok ikke direkte ghostet, men "faset ut" en del menn jeg også. Når man har vært klar nok og de fremdeles maser (later gjerne som de bare vil være venner), så svarer jeg kortere og kortere og til slutt ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 54d8d...356

Skrevet

Eneste ghosting er greit,etter min mening er hvis fyren er en creepy type som du forstår du ikke kan avvise på normal måte. Normale, høflige menn med folkeskikk bør du gi en real og grei beskjed om hva du tenker. Så utrolig kjipt hvis han håper, tenker, lurer på om det blir nok en date. Skal jeg kontakte henne? Hun svarer ikke, hva vil hun, egentlig? Men måten han forstår at det ikke blir en ny date,er dagevis med usikkerhet rundt hvor dere har hverandre 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med holder på gress? De tar kontakt etter daten og du lar være å svare? I så fall må det jo være like greit å bare svare med en gang at du ikke føler den rette kjemien og ønske lykke til videre. Da har du avsluttet på en grei måte uten å ghoste. 

Den dagen du treffer "den rette" kommer du helt sikkert til å ønske å holde kontakten. 

Anonymkode: 1359f...5c1

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (5 minutter siden):

Nei altså... Har du vært på speeddating noen gang? 😆Hadde du sagt det samme da? Altså, snakk med 20st i et rom. 5 min på hver. Kansje du dater for mange? 

Dating skal være lettbeint. Det skal være gøyalt. Men når folk legge masse følelser inn i en date og går på en date i mnd.. Da vil det ta minst et år før man finner en match. Man prøver å finne en person som vil ha deg for resten av livet, ser du hvor koko den ideen er? 

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Korte meldingsutvekslinger kan jo ofte renne litt ut i sanden, det må være OK. Synes ikke man skal trenge å skrive en personlig avvisning til folk man har skrevet "hei", "hvordan går det?" og "bra" til.

Hvis man har skrevet mye og lenge, eller man har møttes i virkeligheten, bør man si i fra på en ordentlig måte at man ikke er interessert dersom det er tilfellet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Først og fremst: IKke si ja til så mange dater. 

Deretter så må man bare være klar. Man skulle kanskje ønske folk tok bedre hint, men noen ganger må man bare si det rett ut altså. 

Når det er sagt så har jeg nok ikke direkte ghostet, men "faset ut" en del menn jeg også. Når man har vært klar nok og de fremdeles maser (later gjerne som de bare vil være venner), så svarer jeg kortere og kortere og til slutt ikke i det hele tatt.

For et merkelig råd. Man MÅ snakke med massevis av folk om man skal finne en match. Dra på speeddate. Velg den ene av 20stk som man virkelig fikk tone med. Ikke rart folk finner hverandre når de går på universitetet eller college. Der blir man venner med en haug med folk, der finner man en match. Get it?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei altså... Har du vært på speeddating noen gang? 😆Hadde du sagt det samme da? Altså, snakk med 20st i et rom. 5 min på hver. Kansje du dater for mange? 

Dating skal være lettbeint. Det skal være gøyalt. Men når folk legge masse følelser inn i en date og går på en date i mnd.. Da vil det ta minst et år før man finner en match. Man prøver å finne en person som vil ha deg for resten av livet, ser du hvor koko den ideen er? 

Nei, jeg har ikke det. Så er jeg litt usikker på hva du mener med det jeg har uthevet.

Men ser du ellers hva du skriver? Virker det som at det funker for TS å gå på masse dater? 

Nei, det gjør ikke det.

Det jeg mener, er at hvis hun går på kun date med de hun allerede har fått en positiv oppfatning av, er sjansen større for at hun møter noen hun vil bli enda bedre kjent med. Hvis hun går på date med hvem som helst, vil det jo være sånn at mange av dem uansett er uaktuelle og bortkastet, og da vil jo dette problemet hennes med å "kvitte seg" med uønskede dater i etterkant bare fortsette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev det fordi jeg opplever når jeg dater at de som sliter emosjonellt med avvisning, er de som ikke kommer seg ut på dates. De går for en date i blant, noen bare en i halvåret! Og så går de rett i kjelleren når det ikke fungerer, eller de blir avvist. 

Men de forventer at den neste de treffer blir fulltreffer, og så går de rett i kjelleren en gang til nårdet ikke går. 

Sånn kan man ikke ha det. Da er ikke dating hyggelig, heller ikke for den andre parten. Det må være lettbeint og med godt humør, og man kan ikke legge alt håp i at Nå er det match. Jeg har tilogmed opplevd at en mann googlet meg og research et meg, for å plotte ut hva samtale emnene burde være, bare for å manipulere meg til å tro at vi var en god match. Det er feil for begge.

Det beste er for ts, å feks dra på ti første dates med to forskjellige folk. Og så velger hen seg ut en eller noen få, hun ønsker å dra på date to med. Og så velger hun ut en person som hun dater til slutt det er fordi vi er ikke 20 år og befinner oss på en skole der vi blir kjent med massevis av nye mennesker på et år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det beste er for ts, å feks dra på ti første dates med to forskjellige folk

Med ti forskjellige folk, skulle det være. Ikke to. 🤣👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

For et merkelig råd. Man MÅ snakke med massevis av folk om man skal finne en match. Dra på speeddate. Velg den ene av 20stk som man virkelig fikk tone med. Ikke rart folk finner hverandre når de går på universitetet eller college. Der blir man venner med en haug med folk, der finner man en match. Get it?? 

Nå handler ikke livet kun om en desparat jakt etter sin match. Man skal jo leve litt også, gjøre ting som gjør en glad.

Jeg synes det er et enda merkeligere råd at du anbefaler TS å gjøre enda mer av det hun ikke liker. 

TS går på dater hun ikke liker med menn hun ikke liker og så føler hun på dårlig samvittighet lenge etterpå, den blir jo en konstant del av livet hennes når hun fortsetter med dette.

Jeg har nesten aldri gått på en date med en jeg ikke var engasjert/interessert i i utgangspunktet, mye av samme grunner som TS (det blir kjedelige dater, og jeg liker ikke avvisning og det evige maset etterpå). Og jeg har hatt en rekke kjærester i livet og har funnet min match.

Man MÅ ingenting.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå på en date -> interessert -> gå på en til date.

Gå på en date -> ikke interessert i noe videre -> si ifra at det var hyggelig, men at du ikke er interessert. 

Anonymkode: e0e83...3d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...