Gå til innhold

Fartsovertredelse og bot - og HAN ble sur for at jeg viste irritasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen kom hjem etter en handletur. Bannet og sa at "jeg tror jeg ble knipset." 

Jeg reagerte med å bli irritert. Sa ikke noe stygt eller noe slikt, men sukket og sa det var så jævlig unødvendig. Vi har virkelig mer enn nok å stå i når det gjelder økonomi om dagen, men verkstedregning på én bil, en annen som må på service, unger som trenger klær og utstyr, etterslep av strømregninger som vi betaler ned på, pluss skattesmell. Ja, jeg blir irritert og lei meg. Jeg opplever at jeg skreller forbruket inn til beinet hva meg selv gjelder. Har vasset rundt i ødelagte tursko på ferien fordi vi ikke har råd til nye, kjøpte nettopp brukt bursdagsgave til barnet vårt for å spare penger. 

Han ble sur for at jeg ble irritert. For "det er jo sånt som skjer."

Jeg stod med ryggen til og satt inn oppvasken. Han spurte hvorfor jeg sukket sånn. Og jeg fikk bare så lyst til å smelle kjelen i vaskekummen og brøle "Nei, det er ikke sånt som bare skjer! Det har aldri skjedd meg! Hva faen er vitsen med at jeg skjærer inn og skjærer inn, når du ikke en gang kan holde deg til 60 km/t i 60-sonen?? Jeg ba deg kjøre den veien så vi kunne spare 3 kroner på literen. Og det koster oss enten 3000 eller 6000 kroner!! Jævla gjøk! "

Jeg sa det bare inni meg. For å si slikt høyt har jeg ikke samvittighet til. Jeg er ikke en kjeftete kone/kjæreste. Istedet gnåler jeg om det til ei venninne. Eller på internett. 

Faens dritt. Jævla tosk. Jeg gidder bare ikke det her! Gaaaah! 

Anonymkode: b531b...4b9

• Liker 4
  • Hjerte 5
Skrevet

Hadde vært helt innafor å ta den tiraden til ham. Vil heller at kona gjør det enn å ta det over kaffebordet med en venninne. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke sånt som skjer! Kjører man i nabolaget vet man også hvor det er kamera. 

Han burde lagt seg flat. Det finnes ikke surere penger enn fartsbot. 

Anonymkode: 78d4c...202

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Tomas77 skrev (1 minutt siden):

Hadde vært helt innafor å ta den tiraden til ham. Vil heller at kona gjør det enn å ta det over kaffebordet med en venninne. 

Nei. Absolutt ikke. Han har da allerede dårlig samvittighet og føler garantert på skam. Jeg trenger ikke legge stein til den byrden. 

Dette er jo sånt nære venninner bruker hverandre til. Ventilering. Blåse ut damp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han burde lagt seg flat. Det finnes ikke surere penger enn fartsbot. 

Og bøtene er verdens høyeste i lykkelandet Norge. 

Anonymkode: 4712c...bfb

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Absolutt ikke. Han har da allerede dårlig samvittighet og føler garantert på skam. Jeg trenger ikke legge stein til den byrden. 

Dette er jo sånt nære venninner bruker hverandre til. Ventilering. Blåse ut damp. 

Synes fortsatt det er langt mer ufint å løpe til vennine med det enn å faktisk være ærlig med hvor forbanna man er. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Tomas77 skrev (3 minutter siden):

Synes fortsatt det er langt mer ufint å løpe til vennine med det enn å faktisk være ærlig med hvor forbanna man er. 

Enig. Jeg hadde ikke likt det om partner hadde sladret til vennene sine

Anonymkode: 036e8...b5e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Du risikerer at de får et dårlig bilde av partneren enn nødvendig om du til stadighet bruker de til dette. Har faktisk sagt fra til flere at de må roe ned klagingen/negativ informasjon om partneren, fordi det skapet feil bilde av partneren om de har tenkt å bli i forholdet.

Det er også bare irriterende å høre på om det ikke blir svært godt balansert med morsomme/fine saker om partneren/familien. 

Anonymkode: 14798...f33

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han tabbet seg ut. 

Jeg tabber meg også ut, men det er typisk at jeg har glemt å snurre opp knytetråder på en shorts når jeg vasker klær, og pang! ...der røyk tørketrommelen. . 

Så dumt å høre at dere sliter med regninger osv. 

Anonymkode: 51da8...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Ellers teit av han å bli sur på deg. Han kan være sur på seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert selv, man får da for faen holde seg til fartsgrensen. Det er ikke slikt som bare skjer. Han må skjerpe seg. 

Anonymkode: 66cfe...056

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, dette er slik du må kommunisere til mannen din. Akkurat det du tenkte for deg selv. Det er dere to som har problemet som er hans feil. Ventiler til han, ikke til alle andre. Hvordan skal det bli bedre når han ikke vet hvor sint og lei deg du blir?

Anonymkode: a4bfc...771

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dette er slik du må kommunisere til mannen din. Akkurat det du tenkte for deg selv. Det er dere to som har problemet som er hans feil. Ventiler til han, ikke til alle andre. Hvordan skal det bli bedre når han ikke vet hvor sint og lei deg du blir?

Han vet jo det. Han kjenner henne sikkert godt nok til å vite akkurat hva det sukket innebærer. ...uten at han får tiraden. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det verdt å lage dårlig stemning over noen tusenlapper? Kjipt, men herregud.

Anonymkode: 92b24...a23

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han vet jo det. Han kjenner henne sikkert godt nok til å vite akkurat hva det sukket innebærer. ...uten at han får tiraden. 

Er du helt sikker på det? Han mener jo at fartbot "er sånn som skjer". Da har jeg ikke helt tiltro til at han forstår hvor sint ts faktisk blir. Han virker ikke å ha helt god selvinnsikt. Spesielt ikke når økonomien dessverre er så dårlig at ts går rundt med ødelagte sko på ferie.

Min mann hadde lagt seg helt flat og foreslått å selge noen av sine ting om det hadde skjedd i vårt hus.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Du kunne godt faktisk sagt akkurat det der!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vent til ungene har lagt seg. Si du ønsker å ta en prat. Snakk rolig og si at du ble forbanna og synes det var utenksomt av han å kjøre så fort når han vet det er kamera. Fortell at du vet at du og driter deg ut. Si alt du da i tråden her og si at dere må finne løsninger på økonomiknuten og begge må skjerpe seg. Hvis du klarer å holde deg rolig så kommer han sikkert til å innrømme at det var dumt og utenksomt. Kanskje vanker det også en unnskyldning.

Anonymkode: 279e7...031

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du helt sikker på det? Han mener jo at fartbot "er sånn som skjer". Da har jeg ikke helt tiltro til at han forstår hvor sint ts faktisk blir. Han virker ikke å ha helt god selvinnsikt. Spesielt ikke når økonomien dessverre er så dårlig at ts går rundt med ødelagte sko på ferie.

Min mann hadde lagt seg helt flat og foreslått å selge noen av sine ting om det hadde skjedd i vårt hus.

Jeg tør nesten garantere at det faktisk er HELT motsatt. Dere tenker på dette med en kvinnes tankegang, ikke en manns. 

Han følte på så mye skam og flauhet over denne tabben at veggene hans kom opp, og han reagerte med stolthet fordi stoltheten hans som en provider ble truet av hans tabbe. Det er ikke riktig, men det er dessverre et veldig naturlig instinkt fram til man aktivt går inn for å jobbe med det som et par, sammen. Han prøvde å få det til å høres ut som om det er noe som bare skjer som en løgn til seg selv, mer enn noe annet, vil jeg tro. Fordi han følte at han hadde feilet i sin rolle i familien. 

Anonymkode: c071d...5d5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det verdt å lage dårlig stemning over noen tusenlapper? Kjipt, men herregud.

Anonymkode: 92b24...a23

Hadde faktisk ikke bare laget dårlig stemning, hadde blitt forbanna og viekelig latt han få høre det 🤮

Anonymkode: a4539...1a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Du risikerer at de får et dårlig bilde av partneren enn nødvendig om du til stadighet bruker de til dette. Har faktisk sagt fra til flere at de må roe ned klagingen/negativ informasjon om partneren, fordi det skapet feil bilde av partneren om de har tenkt å bli i forholdet.

Det er også bare irriterende å høre på om det ikke blir svært godt balansert med morsomme/fine saker om partneren/familien. 

Nei, nei, nei. Min venninne vet utmerket både hvem og hvordan min mann er. Hun er glad i han. Hun kjenner han på godt og vondt. Hun har tross alt kjent han i 19 år. Og dette er en viktig del av vår relasjon. Å kunne blåse ut og snakke rundt slike ting. Det hender vi må realitetsorientere hverandre og si fra at den ene har vært ei urimelig f***e mot mannen sin også. 

Mannen min setter nok mer pris på at jeg gjør meg ferdig med knurringen før vi eventuelt tar en diskusjon oss imellom også. Han er veldig klar over at vi snakker, og det har han ikke noe problem med. Han vet også at det handler om blåse ut, og ikke om å være stygg med han. Å gå inn i en konflikt med partneren når man er uregulert og emosjonelt aktivert er jo ofte oppskrift på katastrofe. 

Jeg bruker venninnen, og så sover jeg på saken minst en natt. Da har som regel temperamentet roet seg og det går an å snakke uten å bli teit og irrasjonell. 

Jeg har ikke snakket med venninnen min ennå, så jeg er fortsatt muggen og syns han er en dust. Han har klokelig holdt seg i verkstedet etpar timer. 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...