AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Hei. Lurer på om det er flere som har unger som tar med seg nettbrett/digital enhet på besøk til hverandre? Eller kanskje det er en veldig lokal greie her. Hvor gamle er eventuelt barna som gjør dette? De gjør det for å kunne spille samme spillet, men med hver sin bruker/ møtes i spillet. Jeg er sikkert gammeldags som ikke helt skjønner greia, men ser jo at de på sett og vis er sosiale mens de spiller iallefall. Her hjemme får de beskjed om at de må gjøre noe annet etter en viss tid, men virker ikke som det er normen i de andre husholdningene. Guttene er forresten 8 år/ begynner snart i 3.klasse. Anonymkode: fe038...e19
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Sånn er det her også. Begynner i 2. klasse. Anonymkode: 2dfb4...cb4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 De holder på slik her og. På høsten og vinteren mest, på vår og sommer mens det er lyse kvelder sender jeg de på banen så de kan spille fotball. Heldigvis en enkel gjeng og forholde seg til. De begynner i 3 trinn Anonymkode: bc5af...85b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Trist at barn har blitt sånn de siste åra. Leken og fantasien har jo forsvunnet helt. Sjokkerende at så og si alle foreldre rundt omkring godtar det. Anonymkode: 2898d...739
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 På vår skole er det definitivt ikke sånn. Men så bruker de heller nesten ikke iPad i skolehverdagen. Jeg synes det er en uting, særlig når de er så små. De trenger å bevege på seg! Anonymkode: a93ae...39b
Sunny32 Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Sånn er det her også, og jeg synes det er merkelig!!!Når gutten min på 8 år skal på besøk til kompis/være med kompis hjem får jeg ofte melding fra mor (dette gjelder flere) om at jeg gjerne kan sende med iPad så de kan spille. Dette er helt uaktuelt, med mindre det er overnattingsbesøk eller lignende, da kan det vurderes. Når gutten min får besøk her kan de gjerne få spille litt PlayStation sammen for eksempel, en fotballkamp eller noe, men ellers er det å finne på andre ting som gjelder. Og ikke sitte med hver sin iPad/tlf!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Sånn er det her også og i venners hjem også.Jeg pleier å sende de ut for å spille fotball eller de leker også gjemsel.Har en gutt på 10 som begynner i femte klasse.Synes det er en trist utvikling for gjennom lek lærer barnet så mye. Anonymkode: a91ac...e8e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 Her er det ikke slik. Her leker de og finne på ting. Nettbrettet legger jeg vekk når besøket kommer, noe gutten er vant med. Han har heller aldri spilt/møtt kompiser på spill hver for seg, og spilt sammen, da det ikke har vært noe spørsmål enda. Hadde syntes det var rart om nettbrett ble sendt med på besøk, det kan de vel sitte med når de er alene eller ikke har besøk? Her er det lek hvertfall som gjelder, og håper det kan være slik lengst mulig. Har og tenåringer i hus, så vet hvor mye skjermen tar over etterhvert. Anonymkode: 5f88b...17b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå