AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Vi har vært litt uheldige med at familie på den ene siden ikke er interessert i kontakt og foreldre på den andre siden er døde. Det gir oss, og spesielt barna lite nettverk. Skulle gjerne hatt noen som fylte besteforeldre rollen i noen grad, som vi kan besøke, evnt feire høytider med etc. Trenger ikke avlastning, mer selskap. Har tenkt på å avertere etter dette, men er det i det hele tatt et poeng? Er det noen som ønsker en slik rolle? Bor på et lite sted i tillegg så utvalget er nok ikke stort. Hvor ville dere isåfall lagt ut annonse og hvordan vurdere eventuelle kandidater? Anonymkode: 2b65d...e56
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Jeg hadde gjerne respondert på en slik annonse hvertfall. Har ikke så mange rundt meg og savner å ha noen å gi litt tid til . Og det finns nok flere slike som meg, så jeg anbefaler å prøve . Å bo på et lite sted er jo en fordel, for da kjenner man de fleste og det er lettere å finne den/de perfekte. Anonymkode: 10fbd...e25 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Ene venninna mi gjorde dette, de fikk kontakt med ei enslig "gammel" dame i 70åra som barna kaller besta. De har et veldig godt forhold😊 Anonymkode: 780de...373
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Spør frivillighetssentralen der dere bor ☺️ jeg hadde «reservebesteforeldre» når jeg var liten. Jeg var hos dem når mamma (alenemamma) måtte jobbe utenom skoletid. Mener hun snakket med frivillighetssentralen den gang Anonymkode: dcbb6...924
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Vi hadde/har det til barna. Fungerte fint til de fikk biologiske barnebarn. Nå hører vi fra dem et par ganger i året. Anonymkode: 2d086...266
Mjalloh Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Ja, det tror jeg! ♥️ Er nok mange som ønsker seg barnebarn de aldri fikk/får, eller kanskje bor langt borte fra biologiske barnebarn. Skulle hatt mer av slikt, kanskje ikke så mange hadde vært ensomme i dette landet ♥️ Kjør på 😍
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har vært litt uheldige med at familie på den ene siden ikke er interessert i kontakt og foreldre på den andre siden er døde. Det gir oss, og spesielt barna lite nettverk. Skulle gjerne hatt noen som fylte besteforeldre rollen i noen grad, som vi kan besøke, evnt feire høytider med etc. Trenger ikke avlastning, mer selskap. Har tenkt på å avertere etter dette, men er det i det hele tatt et poeng? Er det noen som ønsker en slik rolle? Bor på et lite sted i tillegg så utvalget er nok ikke stort. Hvor ville dere isåfall lagt ut annonse og hvordan vurdere eventuelle kandidater? Anonymkode: 2b65d...e56 Stusser litt på bruken av "vi", "oss" og "barna trenger" her, uten å nevne hva dere kan gi til de som evt. ønsker en slik relasjon med dere. De er mennesker de også, sikkert med behov for en gjensidig relasjon. De fleste av oss med besteforeldre får jo ikke bare, vi gir enormt tilbake. Ikke bare i form av kjærlighet og selskap, men også praktisk hjelp, som mange naturlig trenger når de blir eldre. Mulig at jeg misforsto pga. måten du ordla deg på, men hadde tenkt nøye gjennom om dere selv er villig til å gi, og ikke bare ønsker å bruke andre for å fylle eget tomrom. Anonymkode: abfc5...3ab 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Stusser litt på bruken av "vi", "oss" og "barna trenger" her, uten å nevne hva dere kan gi til de som evt. ønsker en slik relasjon med dere. De er mennesker de også, sikkert med behov for en gjensidig relasjon. De fleste av oss med besteforeldre får jo ikke bare, vi gir enormt tilbake. Ikke bare i form av kjærlighet og selskap, men også praktisk hjelp, som mange naturlig trenger når de blir eldre. Mulig at jeg misforsto pga. måten du ordla deg på, men hadde tenkt nøye gjennom om dere selv er villig til å gi, og ikke bare ønsker å bruke andre for å fylle eget tomrom. Anonymkode: abfc5...3ab I en annonse ville jeg selvfølgelig nevnt hva vi kan gi tilbake. Men føler det uansett ligger implisitt i teksten. Vi trenger ikke hjelp eller avlastning, men selskap, dvs besøke/få besøk, være sammen i ferie og høytid, ha nære relasjoner. Det vil jeg tro gir begge parter noe. Kan gjerne hjelpe vedkommende med praktiske ting, men ønsker ikke at det å være med oss skal oppleves som en tjeneste i bytte mot praktiske oppgaver, vil jo helst ha en genuint nær relasjon, og ja, for barna sin del. Takk for gode innspill dere andre! Tenker kanskje de aktuelle ikke leter på feks finn.no, men at en avisannonse kan være bedre? Anonymkode: 2b65d...e56 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 Jeg er i «besteforeldrealder», men har ikke barnebarn. Når jeg ser slike annonser tenker jeg det er noen som annonserer etter gratis barnevakt. Anonymkode: 97336...60c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Stusser litt på bruken av "vi", "oss" og "barna trenger" her, uten å nevne hva dere kan gi til de som evt. ønsker en slik relasjon med dere. De er mennesker de også, sikkert med behov for en gjensidig relasjon. De fleste av oss med besteforeldre får jo ikke bare, vi gir enormt tilbake. Ikke bare i form av kjærlighet og selskap, men også praktisk hjelp, som mange naturlig trenger når de blir eldre. Jeg er mann. Jeg kunne tenkes å inngå en slik avtale når jeg blir eldre uten at det er noen eksplisitt eller uskreven avtale om at barnets foreldre til gjengjeld skal ta seg av meg når jeg blir gammel. Små barn er en glede og en berikelse. Å kunne ha en 4-åring på besøk når det passer inn i timeplanen min er bare koselig. Å få bli kjent med en liten person og bety noe for dem er verdifullt for meg. Anonymkode: 48d11...c80 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I en annonse ville jeg selvfølgelig nevnt hva vi kan gi tilbake. Men føler det uansett ligger implisitt i teksten. Vi trenger ikke hjelp eller avlastning, men selskap, dvs besøke/få besøk, være sammen i ferie og høytid, ha nære relasjoner. Det vil jeg tro gir begge parter noe. Kan gjerne hjelpe vedkommende med praktiske ting, men ønsker ikke at det å være med oss skal oppleves som en tjeneste i bytte mot praktiske oppgaver, vil jo helst ha en genuint nær relasjon, og ja, for barna sin del. Takk for gode innspill dere andre! Tenker kanskje de aktuelle ikke leter på feks finn.no, men at en avisannonse kan være bedre? Anonymkode: 2b65d...e56 Avisannonse eller annonse i ukebladet Hjemmet eller Familien? Lykke til. Anonymkode: c10d1...16d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 Heng opp en god gammeldags hyggelig lapp på et sted mange eldre samles. Hvis det er et aktivitetshus, en kafé eller noe? Anonymkode: 38bed...31f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 Prøv Homestart Anonymkode: 380fc...df8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 Vær forsiktig! Hadde en endel eldre venninne som gjerne ville være en slik kontakt. Plutselig endret hun mening og jeg måtte forklare barna hvorfor hun mista interessen for oss. Blod er ikke alltid tykkere enn vann, men likevel.... Sitter igjen med en følelse av at jeg vil være ekstra forsiktig med å ville slippe folk inn i barnas liv i en sånn rolle. Anonymkode: 6dc62...bf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå