Gå til innhold

Kan man opprettholde melkeproduksjonen om man ammer bare 1 gang i døgnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man opprettholde melkeproduksjonen om man ammer bare 1 gang i døgnet? Snakk om et barn på 14 mnd så ikke egentlig avhengig av melken men ammer i søvn på kvelden og sliter med å slutte. Lurer på om melka kommer til å forsvinne av seg selv snart siden jeg ammer å sjeldent?

Anonymkode: e2302...9be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja du kommer til å fortsette å ha melk så lenge du ammer en gang daglig. Men selvfølgelig ikke i så store mengder at du vil merke spreng lenger.

Anonymkode: 20479...a26

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet en gang i døgnet i cirka et halvt år, det ble i alle fall aldri noe problem for meg.

Anonymkode: f1360...f3d

Skrevet

Så lenge du ammer så vil det være morsmelk. Morsmelken forsvinner ikke bare sånn uten videre. Det er en myte som man typisk får servert av eldre generasjoner. Så lenge det tas melk ut av brystet så kommer det ny mengde melk igjen. 

Ammer 1-3 ganger om dagen og har gjort det i lang tid (barnet blir 3 år om ett par måneder). Ingen problem 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Ja, brystene tilpasser seg etter etterspørsel, så du vil kunne amme en gang i døgnet :) jeg ammet kun en gang om dagen og kun ett bryst annenhver dag i tre måneder da vi trappet ned på ammingen etter ett år

Anonymkode: 1dae1...279

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ingen problem. Jeg ammet kun en gang på kvelden i flere måneder. 

Anonymkode: 2df6c...d16

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle :)

Anonymkode: e2302...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...