Gå til innhold

samboren min skal hjelpe kompis sin å male huset pga kompis hans har høydeskrekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

samboren min skal hjelpe kompis sin å male huset deres,  kompis.hans kan ikke gjøre det sjø pga han er høydeskrekk, jeg mener at han kan leie inn folk å male for han, hvis det skjer noe med min sambor , for eksempel det er mulig å falle ned fra statv   osv,,,, då vår familie blir helt ødelagt. vi har tre små barn,  sikkerhet vårs betyr så mye for ungene.   men han vil ikke høre på meg. Jeg synes det er veldig dumt....

Vi har kranglet om dette for to dager,  han jævla kompis hans vil spare noe penger,  så samboeren min må ta risko,.....

Jeg har veldig dårlig følelser ang hus måling i morgen

Anonymkode: 1931b...e03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar han en reell risiko her, eller er det katastrofetanker? Sparer kompisen penger på å kutte ned på sikkerheten?

Anonymkode: b7b0f...1b7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du overtebker, helt vanlig å hjelpe hverandre 

Anonymkode: 7a000...788

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

samboren min skal hjelpe kompis sin å male huset deres,  kompis.hans kan ikke gjøre det sjø pga han er høydeskrekk, jeg mener at han kan leie inn folk å male for han, hvis det skjer noe med min sambor , for eksempel det er mulig å falle ned fra statv   osv,,,, då vår familie blir helt ødelagt. vi har tre små barn,  sikkerhet vårs betyr så mye for ungene.   men han vil ikke høre på meg. Jeg synes det er veldig dumt....

Vi har kranglet om dette for to dager,  han jævla kompis hans vil spare noe penger,  så samboeren min må ta risko,.....

Jeg har veldig dårlig følelser ang hus måling i morgen

Dette er helt normale vennetjenesten, slapp av litt og la samboeren din hjelpe kompisen. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Han er en god venn og du tenker bare på deg selv.

Anonymkode: c016b...620

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære vene. Må da være lov å hjelpe uten at samboer skal gå av skaftet av den grunn. Da hjelper sikkert kompisen tilbake med noe annet. 

Anonymkode: 1abea...aec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å hjelpe hverandre på den måten, så når du krangler på det, da fremstår du som kontrollerende og urimelig.

Det du godt kunne snakket saklig om, det er hvilket utstyr de har, hvordan de har tenkt å sikre den/de som maler høyest oppe på huset. En nabo her, som har et høyt hus, leide en lift, så byttet de på hvem som stod i den og malte - helt trygt.

Anonymkode: f1ad7...05b

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det et « vanlig» hus, med stige eller stillas? Da går nok dette veldig greit! Jeg har malt huset vårt selv i sommer, mesteparten alene med gardintrapp og teleskopstang, og hadde med ei til på det som krevde stige. Dette gjør folk hele tiden. Det er absolutt helt normalt at venner hjelper hverandre med sånt. 

Anonymkode: e941c...717

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det et « vanlig» hus, med stige eller stillas? Da går nok dette veldig greit! Jeg har malt huset vårt selv i sommer, mesteparten alene med gardintrapp og teleskopstang, og hadde med ei til på det som krevde stige. Dette gjør folk hele tiden. Det er absolutt helt normalt at venner hjelper hverandre med sånt. 

Anonymkode: e941c...717

Dette gjør folk hele tiden og folk skader seg også relativt ofte på å bruke stige/gardintrapp. Det er en grunn til at dette er totalforbudt på byggeplasser.

Stillas koster lite og er enkelt å sette opp, og gjør det mye lettere å få jobben gjort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

greit Å hjelpe hverandre,  men med klart opp på stige er jo farlig.  Vi leid inn folk å malet huset vår.

har sett mange pasienter som datt ned på bakken,og livet deres ble helt ødelagt, en ung mann satt på rullstol pga falt på stranden.... 

vi er foreldre for 3 barn, vi har ikke tid å bli syk....

AnonymBruker
Skrevet

En av fordelene med å være singel er tydeligvis  at sånne ting kan en avgjøre alene som et voksent menneske.

Anonymkode: a69d1...655

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i Norge får folk lov til å hjelpe hverandre.
Du får be de være forsiktige om du er så redd for at det skal skje noe

Anonymkode: 11a46...7a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

greit Å hjelpe hverandre,  men med klart opp på stige er jo farlig.  Vi leid inn folk å malet huset vår.

har sett mange pasienter som datt ned på bakken,og livet deres ble helt ødelagt, en ung mann satt på rullstol pga falt på stranden.... 

vi er foreldre for 3 barn, vi har ikke tid å bli syk....

Det kommer jo veldig an på hvordan huset er, om det ligger i en skråning og hvor høye veggene er. Enkelte vegger på vårt hus er helt uproblematisk å stå i stige og male, på de andre ville det vært helt uansvarlig å gjøre det.

Anonymkode: add72...1a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er helt normalt å hjelpe hverandre på den måten, så når du krangler på det, da fremstår du som kontrollerende og urimelig.

Det du godt kunne snakket saklig om, det er hvilket utstyr de har, hvordan de har tenkt å sikre den/de som maler høyest oppe på huset. En nabo her, som har et høyt hus, leide en lift, så byttet de på hvem som stod i den og malte - helt trygt.

Anonymkode: f1ad7...05b

jeg var veldig sint på han, synes han satt vår famile helt bakerst,  han er jo sann person, kompis hans klart å reise til Vetenan med fly ,  så høyeskrekke my ass.😤😤😤

AnonymBruker
Skrevet

Kan kompisen med høydeskrekk leie lift? I så fall står samboeren din helt trygt oppi den. 

Anonymkode: 41f15...d77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg var veldig sint på han, synes han satt vår famile helt bakerst,  han er jo sann person, kompis hans klart å reise til Vetenan med fly ,  så høyeskrekke my ass.😤😤😤

Det finnes mange som har høydeskrekk, men som fint takler å fly. Det er heller ikke sånn at alle som er redde for å fly, er redde pga høyden, en god del opplever fly som klaustrofobisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan kompisen med høydeskrekk leie lift? I så fall står samboeren din helt trygt oppi den. 

Anonymkode: 41f15...d77

kompis hans har veldig litt penger til overs hver måneder,  med dyrt hobby og kona fra vetnan og barn, han har ikke mulighet å leie inn noen ting,  hvorfor spurte han samboeren min å gjør det? for å spare penger....

Skrevet

La han nå hjelpe så kan dere få hjelp tilbake når dere skal male hus eller fikse noe. Helt normalt å hjelpe hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

kompis hans har veldig litt penger til overs hver måneder,  med dyrt hobby og kona fra vetnan og barn, han har ikke mulighet å leie inn noen ting,  hvorfor spurte han samboeren min å gjør det? for å spare penger....

Jada, men da hjelper han sikkert dere med et annet prosjekt en annen gang. 

AnonymBruker
Skrevet

men takk for svar alle sammen,  vi hjelper hverandre selfølgelig, men kan aldri sette noen i farlig situasjonen det mente jeg.  

han kunne jo spare litt først, og leier inn folk gjøre det.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...