AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Sønnen på 16 sliter med en del kviser. Han sier ikke så mye om det, men nekter ikke for å bruke hudpleieprodukter så sant det ikke er for mye styr. Det er ikke ønskelig å starte på div sterke medisiner enda, ønsker å se om det går an å roe det ned først. Men så er det så sykt mye å velge i. Er det noe som faktisk virker mot akne? Og noen som har noen konkrete tips til produkter som ikke er for styrete for en gutt? Anonymkode: 2cf11...cc4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Gå til legen og få resept på Epiduo, før det danner seg arr og blir kjipere enn det må være. Svært lite vanlig hudpleieprodukter som kontrollerer hormonell akne (som det er sannsynlig at gutt 16 har.) Anonymkode: 95995...aa8 1
Roci Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Jeg støtter egentlig AB over her, men dere kan forsøke en enkel hudpleierutine med rens, eksfoliering med BHA og niacinamide. Han bør rense huden hver morgen og kveld med en skånsom rens som ikke tørker ut huden, f.eks. CeraVe Foaming Cleanser Et par ganger i uken kan han bruke et serum med BHA (salicylsyre). BHA løser opp talg i porene, er antibakteriell og betennelsesdempende. Både The Ordinary og The Inkey List har gode og rimelige BHA-serum. Påføres på kveldstid (ikke 2 påfølgende kvelder) og får virke over natten. Om morgenen kan han bruke en krem med niacinamide, f.eks. Elixir Cosmeceuticals Niactil 4% eller Elementrè Nourishing Cream 6% Niacinamide & Hyaluronic Acid. Niacinamide bidrar til å balansere talgproduksjonen og er også antiinflammatorisk. Som med alle aktive ingredienser, er det viktig at dere tester at han tåler produktene. Påfør en liten mengde produkt på innsiden av håndleddet og vent i minst 24 timer, helst 48. Dersom det ikke er noen rødhet eller irritasjon, kan han begynne å bruke produktene. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Tusen takk! Da får vi begynne hos legen. Takk for konkrete produkttips, Roci. Skal sjekke ut disse. Anonymkode: 2cf11...cc4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Har en tenåring som er likedan, og er fint lite interessert i masse produkter. Snakket med hudpleier (sykepleier) og hun anbefalte Obagi sine pads. De bruker han faktisk👍🏼 og de har gjort underverker med huden hans🙌🏼 Anonymkode: 5a547...300 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 Her har vi gått for Dr. Greve sin serie. Rens med salisyre og gel med niacinamide. Solkrem fra cosrx. Mest fordi den er rimelig og tilgjengelig. Anonymkode: 386e2...dda
Aoo19 Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 Dra til legen å få tabletter kanskje tetralysal, ellers må han bli sendt videre til hudlege. Men dermalogica hudpleie produkter skal være bra.
AprilLudgate Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 Om han har faktisk akne er det poengløst med hudpleie. Da må han enten smøre på, eller innta noe over resept.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 Prøv å kutte melkeprodukter en god stund. Anonymkode: a2603...550 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #10 Skrevet 5. august 2023 Jeg hadde store problemer med akne da jeg var i tenårene. Måtte til lege og få medisiner. Rens og peeling med fruktsyrer hjalp. Dette kan kjøpes fra hudpleie klinikker og koster en del. Husk å drikke vann, kutt ut usunn mat, skift på senga ofte, kutt ut melk. Anonymkode: 5b580...27c 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #11 Skrevet 5. august 2023 Om han har dyp akne bør dere oppsøke lege. Selv hadde jeg dette i ungdomstiden og angrer nå som voksen på at jeg ikke fikk legehjelp tidligere. Jeg har dype arr langs kjeven. Anonymkode: 6bc12...103
KaffekoppQueen Skrevet 5. august 2023 #12 Skrevet 5. august 2023 Kommer ann på acnen. Begynn hos lege og ta det deretter. Mye bra og billig hudpleie - som ikke krever masse styr for en ung gutt 😉 men greit å ha hørt hva legen sier først.
jans Skrevet 6. august 2023 #14 Skrevet 6. august 2023 Er helt enig i at man bør besøke legen først, eventuelt en hudspesialist - er et hormonell akne så kan det beroliges med en rekke produkter, men en behandling bør alltid gis av lege ved slike tilstander. Når det gjelder produkter så er det vanskelig å bare anbefale noe, noe grunnleggende informasjon som hudtype og om guttungen er allergisk mot noe er greit å vite. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #15 Skrevet 10. august 2023 Anbefaler å gå til legen. Min sønn var også 16 da han fikk kviser og tok en kur med isotretinoin. Han er kvitt alt av kviser og ingen arr fordi vi tok tak i det tidlig. Prøvde antibiotika og epiduo først men det var ikke en varig løsning. Anonymkode: c053d...080
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #16 Skrevet 11. august 2023 Dermalogica produkter er rene, luktfri og passer fint til menn da pakningene er «maskuline» salisylsyre som løser opp døde hudceller og acne vil gjøre huden fin igjen. De har rens som kan brukes i dusjen, og selger pakker med alt du trenger til å behandle acne. Men innvendig bør også huden behandles fra, så ta omega3, sink og vitaminer. Skift hodeputetrekket minst en gang ukentlig. Rens hver kveld. Kutt ut/kutt ned på melke og eggprodukter. Og selvfølgelig unngå røyking… Anonymkode: 8cb6d...b8a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 Epiduo på resept. Bruker den selv da jeg lett får kviser på haken selv om jeg er voksen. Det er null stress, bare smøre på hver kveld etter vask med vann og klut. Og det virker faktisk. Anonymkode: 16145...483
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 20.05): Sønnen på 16 sliter med en del kviser. Han sier ikke så mye om det, men nekter ikke for å bruke hudpleieprodukter så sant det ikke er for mye styr. Det er ikke ønskelig å starte på div sterke medisiner enda, ønsker å se om det går an å roe det ned først. Men så er det så sykt mye å velge i. Er det noe som faktisk virker mot akne? Og noen som har noen konkrete tips til produkter som ikke er for styrete for en gutt? Anonymkode: 2cf11...cc4 Helt normalt for en i tenårene å få utbrudd, ikke gå til noe hudlege her. Jeg ville kjørt på med CeraVe rens og fuktighetskrem fra apoteket, det er gode produkter for en billig penge. Peoblemhuden går over etterhvert, og det sies at du får mye finere hud som voksen hvis du sliter med huden som ung 😆 (sikkert en myte). Anonymkode: 380e9...b5e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Epiduo på resept. Bruker den selv da jeg lett får kviser på haken selv om jeg er voksen. Det er null stress, bare smøre på hver kveld etter vask med vann og klut. Og det virker faktisk. Anonymkode: 16145...483 Nei, nei - nei. En tenåring midt i de verste hormonene trenger ikke Epiduo og sterke produkter fra hudlege. Her er det bare å kjøre på med CeraVe (enkelt og greit) både rens og fukt, huden til gutten kommer til å stabilisere seg i takt med hormonene. Anonymkode: 380e9...b5e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 8.34): Dermalogica produkter er rene, luktfri og passer fint til menn da pakningene er «maskuline» salisylsyre som løser opp døde hudceller og acne vil gjøre huden fin igjen. De har rens som kan brukes i dusjen, og selger pakker med alt du trenger til å behandle acne. Men innvendig bør også huden behandles fra, så ta omega3, sink og vitaminer. Skift hodeputetrekket minst en gang ukentlig. Rens hver kveld. Kutt ut/kutt ned på melke og eggprodukter. Og selvfølgelig unngå røyking… Anonymkode: 8cb6d...b8a Det anbefales ikke å starte med aktive ingredienser så tidlig, - ihvertfall ikke aktive syrer (herregud) det kan forverre huden. Her må det bare kjøres på med basic produkter og huden stabiliserer seg med hormonene. Anonymkode: 380e9...b5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå