Gå til innhold

Må tisse veldig ofte innimellom ved "slanking"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått ned tosifret antall kilo siden i vår. Hatt pause og gått opp litt nå i ferien, men driver "detox" igjen nå og håper å kunne hanke meg inn igjen.

Har merket i denne prosessen at jeg noen dager må tisse ekstremt ofte. Jeg kan gå på do, så kan jeg gå på vaskerommet og henge opp en vask og sette på en ny en feks, og så kjenner jeg at jeg like gjerne kan tisse en gang til før jeg går og setter meg i sofaen.

Det fine er jo at etter sånne dager har jeg ofte gått litt ned i vekt.

Er det kroppen som slipper vann fordi kostholdet er bedre/kaloriinntaket er lavere de dagene jeg har det sånn?

Anonymkode: 15064...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tosifret? Altså alt fra 10kg til 99kg? Litt mer spesifikk hadde vært lurt. Og dersom det er ekstremslanking og stort vekttap ville jeg absolutt tatt en tur til fastlegen med disse urin-spørsmålene.

Anonymkode: 8eb84...785

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tosifret? Altså alt fra 10kg til 99kg? Litt mer spesifikk hadde vært lurt. Og dersom det er ekstremslanking og stort vekttap ville jeg absolutt tatt en tur til fastlegen med disse urin-spørsmålene.

Har gått ned knappe 15 kg på 5 mnd, synes ikke det er ekstremt på noe vis. Fra 120 til 106 kg. Det går i bølger med denne hyppige vannlatingen, har ikke vondt noe sted og blodsukker er normalt, alt av blodprøver også. Ikke at akkurat det er undersøkt, men hadde en sjekk pga noe annet.

Jeg vet jo at det sies at man kan ha vannvekt, at kroppen holder på vann og slipper vann osv. Bare lurer på om andre har vært borti tilsvarende med ekstremt varierende dobesøk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har gått ned knappe 15 kg på 5 mnd, synes ikke det er ekstremt på noe vis. Fra 120 til 106 kg. Det går i bølger med denne hyppige vannlatingen, har ikke vondt noe sted og blodsukker er normalt, alt av blodprøver også. Ikke at akkurat det er undersøkt, men hadde en sjekk pga noe annet.

Jeg vet jo at det sies at man kan ha vannvekt, at kroppen holder på vann og slipper vann osv. Bare lurer på om andre har vært borti tilsvarende med ekstremt varierende dobesøk.

Nei det var ikke ekstremt i det hele tatt. Da vil jeg tro det ikke er noe å bekymre seg for. Selv drikker jeg mye mer når jeg er i kaloriunderskudd. Både vann, te og lettbrus. Sikkert for å døyve litt sultfølelse. Så da går jeg oftere på do, men tenkte det skyldes økt væskeinntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser du mindre salt og karbohydrater? For dette binder vann i kroppen, og om du spiser mindre av det vil jeg an at man kan miste noe vannvekt via vannlating.

Anonymkode: a5dc1...aed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiser du mindre salt og karbohydrater? For dette binder vann i kroppen, og om du spiser mindre av det vil jeg an at man kan miste noe vannvekt via vannlating.

PS. gratulerer med minus 15 kg! :papirfly:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er detox lavkarbo? Pluss mindre behandlet mat? Fravær av karbohydrater og salt gjør at du mistet vann, der av den plutselig vekt nedgangen i sånn tilfeller. 

Anonymkode: 5bebf...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegsierdetsomdeter
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har gått ned tosifret antall kilo siden i vår. Hatt pause og gått opp litt nå i ferien, men driver "detox" igjen nå og håper å kunne hanke meg inn igjen.

Har merket i denne prosessen at jeg noen dager må tisse ekstremt ofte. Jeg kan gå på do, så kan jeg gå på vaskerommet og henge opp en vask og sette på en ny en feks, og så kjenner jeg at jeg like gjerne kan tisse en gang til før jeg går og setter meg i sofaen.

Det fine er jo at etter sånne dager har jeg ofte gått litt ned i vekt.

Er det kroppen som slipper vann fordi kostholdet er bedre/kaloriinntaket er lavere de dagene jeg har det sånn?

Får du i det salt? Og hvordan diett? , er det diett hvor du spiser vanlig, men med et lite underskudd, eller typisk dame diett med Shaker, og ekskludering av mat grupper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er detox lavkarbo? Pluss mindre behandlet mat? Fravær av karbohydrater og salt gjør at du mistet vann, der av den plutselig vekt nedgangen i sånn tilfeller. 

Anonymkode: 5bebf...417

"Detox" er fra sukker, snop og det å ha spist absolutt hva jeg ville i ferien... ;)

Ikke lavkarbo nei, og tenker ikke på saltinnhold og karbohydrater, men spiser "bedre" og passer på kaloriene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jegsierdetsomdeter skrev (11 minutter siden):

Får du i det salt? Og hvordan diett? , er det diett hvor du spiser vanlig, men med et lite underskudd, eller typisk dame diett med Shaker, og ekskludering av mat grupper? 

Går ikke på diett, nei. Velger mer proteiner når jeg husker/klarer, og passer på kaloriene. Spiste absolutt hva jeg ville i ferien, mye snop og ikke like "riktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegsierdetsomdeter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går ikke på diett, nei. Velger mer proteiner når jeg husker/klarer, og passer på kaloriene. Spiste absolutt hva jeg ville i ferien, mye snop og ikke like "riktig".

Bra, bra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt normalt. En del av fettet du forbrenner skilles ut via urinen, resten via lungene. I tillegg er det vanlig å drikke litt mer når man slanker seg, og det vil føre til ekstra behov for dobesøk.

Anonymkode: 59012...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er helt normalt og skjer med meg også når jeg går ned i vekt. Jeg kan rett og slett vite i forkant om jeg går ned basert på hvor mye jeg tisser enkelte dager. Jeg har lest at fettceller fylles med vann når man forbrenner fett, og at man derfor noen ganger ikke går ned i vekt på en stund. Men så slipper plutselig vannet og man ser vektnedgangen. Om dette stemmer, vil jeg tro at det er derfor man må tisse mye disse dagene.

IMG_5757.png

Anonymkode: a56b5...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er helt normalt og skjer med meg også når jeg går ned i vekt. Jeg kan rett og slett vite i forkant om jeg går ned basert på hvor mye jeg tisser enkelte dager. Jeg har lest at fettceller fylles med vann når man forbrenner fett, og at man derfor noen ganger ikke går ned i vekt på en stund. Men så slipper plutselig vannet og man ser vektnedgangen. Om dette stemmer, vil jeg tro at det er derfor man må tisse mye disse dagene.

IMG_5757.png

Anonymkode: a56b5...ef5

Ja, det har jeg også lagt merke til, at etter en sånn dag eller to, så har vekta gått ned. Men jeg tenkte at det kan jo like gjerne være væsketap ;) Men når man ser mønsteret, og vekta forblir der og ikke går opp igjen når man får opp væskenivået, så er det jo egentlig logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...