Gå til innhold

Prøvere: Alkohol i dpo-tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi prøver på baby, men jeg har lavt egglager og sannsynligheten for graviditet er lav. Ble likevel gravid i første prøveperiode, men mistet i uke 12. Nå er det 5 måneder siden jeg mistet og jeg har ikke blitt gravid igjen, selv om vi har hatt masse sex rundt eggløsning. Jeg har levd som om jeg er gravid og kun drukket alkohol/spist rødt kjøtt/etc. når det er helt sikkert jeg ikke er gravid, men tankene om prøving har tatt litt overhånd, så jeg må prøve å fokusere på livet jeg har nå.

Føler likevel det blir feil å drikke alkohol i tiden etter eggløsing frem til mensen, men nå er jeg så lei av å gå glipp av sosiale ting når jeg ikke blir gravid uansett.

Drakk dere i prøvetiden?

Anonymkode: 8430c...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I starten av prøvetiden drakk jeg ikke mellom eggløsning og mensen. Så gikk månedene. De siste prøveperiodene levde jeg helt som normalt og var med på det som skjedde. Var i et 60-årslag og drakk flere glads vin uka etter at egget hadde blitt befrukta + at jeg var ute med noen venner og drakk øl både to og tre dager før jeg fikk positiv test. Hadde gitt opp litt og var sikker på at mensen var rett rundt hjørnet. 

Anonymkode: 3235c...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg levde som normalt frem til positiv test. Man tester ganske ofte uansett. Vi måtte ha hjelp med IVF pga lavt egglager til slutt. 

Anonymkode: c42bc...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var invitert i bursdag utenbys samme helg som eggløsning, så vi tok en langhelg og jeg drakk alkohol to av dagene. Jeg ble gravid og svangerskapet gikk helt fint ☺️

Anonymkode: d4484...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, alle❤️  Er litt begrenset hvor lenge man skal sette ting på vent når det kanskje ikke går. Fint å høre at det gikk til slutt for dere som var prøvere lenge.

Ts

Anonymkode: 8430c...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...