AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Skulle du ønske at du hadde fått flere barn? Anonymkode: bbc6a...4c1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Med dagens situasjon så så holder det fint med en. Et bonusbarn skal jeg kunne håndtere men ikke noe mer enn det. Anonymkode: 5529a...2dc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med dagens situasjon så så holder det fint med en. Et bonusbarn skal jeg kunne håndtere men ikke noe mer enn det. Anonymkode: 5529a...2dc Hvor gammelt er barnet ditt? Anonymkode: bbc6a...4c1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Datteren min var enebarn i 9år, og tanken var vel hele veien at det skulle være slik. Men bikket 30, og innså at jeg ikke var ferdig med barn og ønsket om et barn til ble sterkere og sterkere. Fikk nr to og siste barnet når jeg var 33år. Anonymkode: 33b2d...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Nei jeg angrer ikke. Barnet er voksen nå. Anonymkode: 4ac31...124
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Datteren min var enebarn i 9år, og tanken var vel hele veien at det skulle være slik. Men bikket 30, og innså at jeg ikke var ferdig med barn og ønsket om et barn til ble sterkere og sterkere. Fikk nr to og siste barnet når jeg var 33år. Anonymkode: 33b2d...bb9 Nøyaktig det samme her 😊 Anonymkode: d51fd...21c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Nei, jeg er glad for at det kun er det ene barnet. Han er nå. Anonymkode: 886cc...35e
Hannah80 Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 Har en på ti år. Har aldri ønsket meg mer enn ett barn:)
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Jeg vil ikke si jeg angrer, men jeg har forsont meg med at det ikke ble flere. Da barnet mitt var liten, tenkte jeg hele tiden at jeg nok skulle ha en eller to til. Men etter samlivsbrudd og en strevsom tid med å være alene om hus og økonomi og alt, så gikk liksom tiden. Med ny partner, som også hadde egne store barn, orket jeg ikke tanken på å begynne på nytt, da var allerede mitt barn oppi tenårene. Hen har halvsøsken hos faren sin, så er jo ikke enebarn - men jeg har kun hen biologisk. Nå er det helt fint. Anonymkode: af83f...0e8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 Nei aldri angret. Hun er 26 år nå. Anonymkode: 0c2d5...616
Tomas77 Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 For et litt annet perspektiv fra et enebarn. Jeg hadde gjerne sett at foreldrene mine fikk en til. Å skulle håndtere foreldre når de har bikket 80 med alt det medfører hadde vært uendelig mye enklere om jeg hadde en person å dele lasset med. At jeg er enearving veier ikke opp for det. Jeg savnet aldri søsken som barn siden jeg fikk venner lett, men nå hadde det vært flott å ha noen andre som også bidro. 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Skrevet 2. august 2023 Tomas77 skrev (1 minutt siden): For et litt annet perspektiv fra et enebarn. Jeg hadde gjerne sett at foreldrene mine fikk en til. Å skulle håndtere foreldre når de har bikket 80 med alt det medfører hadde vært uendelig mye enklere om jeg hadde en person å dele lasset med. At jeg er enearving veier ikke opp for det. Jeg savnet aldri søsken som barn siden jeg fikk venner lett, men nå hadde det vært flott å ha noen andre som også bidro. Vel å ha søsken betyr ikke at man får noen å dele med Anonymkode: 40e98...f2f 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #13 Skrevet 2. august 2023 Jeg er selv vokst opp som enebarn i praksis, men har et 14 år eldre halvsøsken som bodde på en annen kant av landet hele oppveksten. Vi hadde ikke så mye kontakt da kontakten med vår felles foreldre var nokså liten da hen ble voksen. Har aldri hatt klare tanker om at jeg ønsket meg en stor familie med mange barn, men at jeg ønsket meg barn. Fikk barn forholdsvis sent, etter passert 40 år. Vi kunne nok fått en til om vi hadde prøvd, men samboer var veldig lunken, så jeg orket ikke å mase. Han har en fra før. Så nå er jeg der at det biologisk neppe kan bli flere, men er veldig fornøyd med at jeg fikk barn. Tenker ikke veldig mye på at jeg skulle hatt fler, er takknemlig for den jeg har :-) Anonymkode: 827e4...720
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #14 Skrevet 2. august 2023 Tomas77 skrev (2 minutter siden): For et litt annet perspektiv fra et enebarn. Jeg hadde gjerne sett at foreldrene mine fikk en til. Å skulle håndtere foreldre når de har bikket 80 med alt det medfører hadde vært uendelig mye enklere om jeg hadde en person å dele lasset med. At jeg er enearving veier ikke opp for det. Jeg savnet aldri søsken som barn siden jeg fikk venner lett, men nå hadde det vært flott å ha noen andre som også bidro. Kan heldigvis «outsource” det som er kjedelig. Handling av mat, vasking av hus,klær osv. viktigste er å være emosjonelt og fysisk til stede. Og det er ingen garanti for at noen hadde delt det selv med søsken😉 Anonymkode: b433f...0e8 1
makkapakka Skrevet 2. august 2023 #15 Skrevet 2. august 2023 Ja! Ville egentlig ha en til men sånn ble det ikke
Tomas77 Skrevet 2. august 2023 #16 Skrevet 2. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Vel å ha søsken betyr ikke at man får noen å dele med Anonymkode: 40e98...f2f Det kommer jo an på relasjonen man har med dem. Jeg savner heller ikke sosial omgang med et søsken men en som kan ta sin del av praktisk hjelp. Spesielt under pandemien med reduserte/ ikke eksisterende service tilbud var det ønskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #17 Skrevet 2. august 2023 Ja enebarnet mitt har store sosiale tilpasningsproblemer. Anonymkode: 26018...3ce 1
Tomas77 Skrevet 2. august 2023 #18 Skrevet 2. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Kan heldigvis «outsource” det som er kjedelig. Handling av mat, vasking av hus,klær osv. viktigste er å være emosjonelt og fysisk til stede. Og det er ingen garanti for at noen hadde delt det selv med søsken😉 Anonymkode: b433f...0e8 Kan ikke outsource det når de blir mistroiske på sine gamle dager.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #19 Skrevet 2. august 2023 Tomas77 skrev (6 minutter siden): For et litt annet perspektiv fra et enebarn. Jeg hadde gjerne sett at foreldrene mine fikk en til. Å skulle håndtere foreldre når de har bikket 80 med alt det medfører hadde vært uendelig mye enklere om jeg hadde en person å dele lasset med. At jeg er enearving veier ikke opp for det. Jeg savnet aldri søsken som barn siden jeg fikk venner lett, men nå hadde det vært flott å ha noen andre som også bidro. Søsken garanterer ikke at flere/andre vil hjelpe til ved aldrende foreldre. Her har enebarnet ‘heldigvis’ kun en foreldre som kan bli gammel. Men har tenkt tanken. Har i det minste ordnet med hva som skjer med kroppen når jeg dør. Det slipper barnet å gjøre noe med. Anonymkode: 886cc...35e 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja enebarnet mitt har store sosiale tilpasningsproblemer. Anonymkode: 26018...3ce Da har du ikke gjort jobben din som forelder. Anonymkode: efe51...348 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå