AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Hei! Jeg har tidligere hatt svangerskapsdiabetes, og har derfor blodsukker måler. Har etter svangerskapet målt blodsukker selv i en uke etter jul, sommerferie og stressende perioder med lite søvn. Har da målt før frokost og 1,5-2 timer etter middag. Må ned 6 kg for å være normalvektig ifølge bmi kalkulator. Siden jeg nå er ferdig med min ferie har jeg målt de siste 2 ukene, grunnen til at det ble 2 uker denne gangen er at målingene ble for høye. Ene gangen hadde jeg 20 etter helt vanlig middag ( fiskekaker, grønnsaker og poteter). Jeg hadde flere målinger over 10 og noen helt greie på under 7. Har bestilt meg legetime og gjort endringer i kosthold og fysisk aktivitet etter dette ble oppdaget. Er ganske sikker på at jeg har diabetes type 2 nå. Etter endringene mine ligger målingene mine på 6-9 noen få på 12, men aldri under 6. Til dere som har diabetes type 2 så lurer jeg på hvor høyt blodsukkeret vil være dersom man blir satt på medisiner? Hvor mye jobb syns du det er å jobbe med kosthold og fysisk aktivitet så man slipper medisiner? Er det for noen av dere sånn at dersom aktivitet og vekt er under kontroll så kan dere spise tilnærmet vanlig med litt kos på lørdagene? Anonymkode: 846bc...880
LiseTV Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Spiser nesten vanleg. Verdien om morgenen bør vere 6-10. Trening gjør stort utslag for meg.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Det er langtidssukkeret som avgjør om en får diagnosen. Tror grensen ligger på 6. Anonymkode: 16ef3...d7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå