AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Da hvis du selv ikke kan ta det på kreditt i ditt eget navn. Mange som har anmerkninger. Anonymkode: c0b1f...589
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Nei. Håper ingen sier ja til noe slikt. Anonymkode: 53054...a11 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Hæ? Enten tar du et lån i ditt navn og med ditt person nr. Eller så har en annen tatt lån i sitt navn med sitt person nr. Potensielt kan man stå som medlånetaker. Men du kan altså ikke ta opp lån i et annet navn, uten at det er en straffbar handling. Anonymkode: be050...a2a 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Betalingsanmerkninger er fordi du ikke gjør opp for deg. Da er det ikke meningen du skal få låne nye penger før du har betalt tilbake det du allerede har lånt. At noen tar lån på seg for en annen som er en dårlig betaler ville vært det glade vanvidd. Håper ingen er så dumme. Anonymkode: e31fa...0b6 2
Million Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Nei, det har jeg aldri gjort. Ikke tenkt tanken en gang. Det du spør om virker rett og slett som toppen av dumskap. Det er ikke bare fryktelig dumt å låne mer penger, i tillegg er det i en annens navn som det kan gå ut over, det er heller ikke lov. Når man identifiserer seg med bank-id under søknadsprosessen på lån og kredittkort, lover man samtidig at man er den personen som bank-id'en tilhører. Det er man jo da ikke, i slike tilfeller som du spør om. Og det er altså ikke tillatt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Det vet jeg ikke helt hvordan jeg skulle fått til engang, i hvert fall ikke uten å være direkte ekkel, slu og sleip og lure bestemor til å oppgi sin bankid, for eks. Det kunne jeg sikkert fått til, særlig fordi jeg alltid har vært "datakaren" i familien (dataingeniør). Men herregud, hvor lavt kan man faktisk synke, og særlig ovenfor egen familie? Nei, fysj. Anonymkode: 482c4...036
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Nei, jeg har ikke anmerkninger. Men jeg hadde heller aldri tatt opp lån for å låne bort penger til noen med anmerkning! AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vet jeg ikke helt hvordan jeg skulle fått til engang, i hvert fall ikke uten å være direkte ekkel, slu og sleip og lure bestemor til å oppgi sin bankid, for eks. Det kunne jeg sikkert fått til, særlig fordi jeg alltid har vært "datakaren" i familien (dataingeniør). Men herregud, hvor lavt kan man faktisk synke, og særlig ovenfor egen familie? Nei, fysj. Anonymkode: 482c4...036 Hæ? Leste du egentlig hva du kommenterer på? Tyveri er noe heeeeelt annet enn lån med samtykke... Anonymkode: e01a5...806 1
Eloise12345 Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 (endret) Nei, aldri. Har ikke planer om det. Endret 2. august 2023 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, jeg har ikke anmerkninger. Men jeg hadde heller aldri tatt opp lån for å låne bort penger til noen med anmerkning! Hæ? Leste du egentlig hva du kommenterer på? Tyveri er noe heeeeelt annet enn lån med samtykke... Anonymkode: e01a5...806 Ts her, self med samtykke. Om jeg kan være medlåner i eksempel navn for eks. Anonymkode: c0b1f...589
Million Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her, self med samtykke. Om jeg kan være medlåner i eksempel navn for eks. Anonymkode: c0b1f...589 "Medlåner i navn"? Man blir jo ikke medlåner bare i navnet, hvis det var det du mente? Du blir medlåner i ansvar for hele gjelden og dens tilbakebetaling om du gir fra deg bank-id-en din til en annen så denne kan låne. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her, self med samtykke. Om jeg kan være medlåner i eksempel navn for eks. Anonymkode: c0b1f...589 Å være medlånetaker innebærer at man tar opp sammen. Altså i begges navn og person nr. Man søker og tar opp lån sammen. Med et annet menneske - medlånetaker. Kausjonist - du stiller med sikkerhet i for eksempel bolig eller annet formuesgode for en viss sum i andres lån. For eksempel leilighet til barn som mangler nok egenkapital. Banken har da en tilleggs sikring i pant i fordeldres hus/hytte/formuesgode for gitt sum. Samtykke har ingenting med saken og gjøre da det vil være kriminelt og bruke andres identitet for å ta opp lån. Det er også brudd på avtalen med banken om bankid. Hvis du ser for deg at vi ikke har bankid eller muligheter til å søke lån på nett - ville det ikke vært litt underlig og gått i banken med noen andres legitimasjon for å søke om et lån i dens navn? Når det er sagt så klarer jeg ikke få helt tak i hva du spørr om her egentlig Anonymkode: be050...a2a 3
NiceOrNothing Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Da hvis du selv ikke kan ta det på kreditt i ditt eget navn. Mange som har anmerkninger. Anonymkode: c0b1f...589 Aldri i livet . Hadde aldri gjort noe så dumt . Hverken mot meg selv eller andre . 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her, self med samtykke. Om jeg kan være medlåner i eksempel navn for eks. Anonymkode: c0b1f...589 Du er da ansvarlig for lånet. Man låner ikke penger tin noen som ikke betaler. Som betalingsanmerkninger er. Anonymkode: 53054...a11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 Mannen min har gjort det, til en kompis. Kompisen har betalingsanmerkninger som gjør at han ikke får lån. Men han trengte ny bil. De to har skrevet en skriftlig avtale seg imellom i flere eksemplarer. Anonymkode: 475ed...642
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, jeg har ikke anmerkninger. Men jeg hadde heller aldri tatt opp lån for å låne bort penger til noen med anmerkning! Hæ? Leste du egentlig hva du kommenterer på? Tyveri er noe heeeeelt annet enn lån med samtykke... Anonymkode: e01a5...806 Vet noen her om man kan få hjelp til et lite lån via fagforbundet? Er det slik at man blir svartmale og ikke fortjener kreditt fordi man ei gang var "ung og dum". Jeg trenger å komme litt ovenpå igjen, vanskelig å henge 7-8 000 etter hver bidige mnd. Kunne gjerne fått gode svar og ikke hvor dum jeg er som har klart å få betalingsanmerkning. Anonymkode: c0b1f...589
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen min har gjort det, til en kompis. Kompisen har betalingsanmerkninger som gjør at han ikke får lån. Men han trengte ny bil. De to har skrevet en skriftlig avtale seg imellom i flere eksemplarer. Anonymkode: 475ed...642 Det jeg mener. Så lenge det blir betalt, snakk om en avbetaling på 250 hver mnd, så burde det gå fint? Egentlig min søster som kom på dette, så jeg slipper å må låne av mine foreldre hele tiden. Vi gikk forferdelig i tap av et hus i skilsmissen, så igrunnen vært tøft for meg. Anonymkode: c0b1f...589
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min har gjort det, til en kompis. Kompisen har betalingsanmerkninger som gjør at han ikke får lån. Men han trengte ny bil. De to har skrevet en skriftlig avtale seg imellom i flere eksemplarer. Anonymkode: 475ed...642 Dette er utrolig dumt. La oss si lånet ikke blir betalt, han går etter kompisen med avtalen som tvangsgrunnlag - greit nok. Kompisen har ingen penger å ta av og avtalen blir sådan "ubrukelig". Banken derimot, de vil være på din mann for å få pengene. Og da hjelper det fint lite å ha avtalt noe seg i mellom eller skrike at man er blitt svindelt. Banken har tvanggrunnlag mot din mann og driter langt i denne kompisen. Anonymkode: be050...a2a 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #18 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet noen her om man kan få hjelp til et lite lån via fagforbundet? Er det slik at man blir svartmale og ikke fortjener kreditt fordi man ei gang var "ung og dum". Jeg trenger å komme litt ovenpå igjen, vanskelig å henge 7-8 000 etter hver bidige mnd. Kunne gjerne fått gode svar og ikke hvor dum jeg er som har klart å få betalingsanmerkning. Anonymkode: c0b1f...589 Er bare å betale, så forsvinner jo anmerkninger. Du må få deg en jobb til hvis du henger såpass etter hver mnd. Eller så bruker du alt for mye. Anonymkode: 53054...a11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #19 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg mener. Så lenge det blir betalt, snakk om en avbetaling på 250 hver mnd, så burde det gå fint? Egentlig min søster som kom på dette, så jeg slipper å må låne av mine foreldre hele tiden. Vi gikk forferdelig i tap av et hus i skilsmissen, så igrunnen vært tøft for meg. Anonymkode: c0b1f...589 Hvor skal du hente disse 250 fra når du ligger 7-8 000 i minus hver pidige mnd? 🤷♀️ Hvis du allerede er på kjøre med betalingsanmerkninger så har du vell trolig både inkasso og namsmannen på nakken. De tar ikke hensy til annen gjeld som ikke har bedre prioritet enn gjelden som måtte være begjært tvangsinndrevet. Anonymkode: be050...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #20 Skrevet 3. august 2023 Til ts - svaret på "jeg har for mye gjeld, hva gjør jeg" har aldri og kommer aldri til og være - ta opp mere gjeld. Øk inntekten, forhandle med kreditor, levere dokumentasjon på utgifter/inntekten til namsfogden hvis saker der. Anonymkode: be050...a2a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå