AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Jeg (dame) har en toåring på 14/15 kilo som jeg sliter litt med å bære fordi jeg får så vondt i nakken. Hvor lenge klarte du å bære i bæremeis? Anonymkode: d226a...2f7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Jeg (dame) har en toåring på 14/15 kilo som jeg sliter litt med å bære fordi jeg får så vondt i nakken. Hvor lenge klarte du å bære i bæremeis? Anonymkode: ef798...2eb
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 I meis til barnet var tre år, hun var vel ca 15 kg. Men i bæresele var jeg henne til 20 kg/6 år. Det var helt genialt å ha med bæreselen på lengre turer, hun fikk sitte på ryggen noen kilometer og hvile seg når hun var sliten eller opplevde motivasjonsbrist. Slik bevarte vi turgleden. Bæreselen fordeler vekta annerledes, man får kroppen til barnet helt inntil ryggen. Men man får ikke med ting, vi løste det ved at mannen bar alt av oppakning og jeg bar barnet. Mannen min kunne ikke bruke bæreselen, den vart feil i forhold til hans rygg. Anonymkode: 3d590...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Hva slags meis har du? Anonymkode: d9bc6...d42
Gåsemor Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): I meis til barnet var tre år, hun var vel ca 15 kg. Men i bæresele var jeg henne til 20 kg/6 år. Det var helt genialt å ha med bæreselen på lengre turer, hun fikk sitte på ryggen noen kilometer og hvile seg når hun var sliten eller opplevde motivasjonsbrist. Slik bevarte vi turgleden. Bæreselen fordeler vekta annerledes, man får kroppen til barnet helt inntil ryggen. Men man får ikke med ting, vi løste det ved at mannen bar alt av oppakning og jeg bar barnet. Mannen min kunne ikke bruke bæreselen, den vart feil i forhold til hans rygg. Anonymkode: 3d590...1e5 Hvilken bæresele hadde du?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Har bært til ca 20 kg med bæresele. Lettere for ryggen når barnet kommer tettere. Men sikkert individuelt. Anonymkode: 0c476...be1 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Vi hadde en ergobaby embrace som er egnet for barn opptil ett år (11 kg). Jeg brukte den lite når barnet nærmet seg ett år, nettopp fordi det ble veldig tungt 😜 gikk over til trille/sportsvogn, så hadde vi en bæremeis som mannen hadde på ryggen hvis vi skulle på skogtur lenge etter at vi ryddet bort bæreselen jeg har for øvrig også en toåring på nesten 13 kg som jeg kan bære på hofta til og fra barnehagen (3 minutter), men er lenge siden jeg bar han lange strekninger Anonymkode: 0eeda...b9a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi hadde en ergobaby embrace som er egnet for barn opptil ett år (11 kg). Jeg brukte den lite når barnet nærmet seg ett år, nettopp fordi det ble veldig tungt 😜 gikk over til trille/sportsvogn, så hadde vi en bæremeis som mannen hadde på ryggen hvis vi skulle på skogtur lenge etter at vi ryddet bort bæreselen jeg har for øvrig også en toåring på nesten 13 kg som jeg kan bære på hofta til og fra barnehagen (3 minutter), men er lenge siden jeg bar han lange strekninger Anonymkode: 0eeda...b9a Embrace er ikke ment til å brukes til maksvekt. Det er en sikkerhetsmargin, ikke reelt hvor lenge man kan bruke den. I bæresele riktig for vekt og alder kan man være til skolestart om man ønsker uten store problemer. En 20kgs unge i bæresele er lettere enn en 15kgs i unge i bæremeis. Anonymkode: b1abd...6ac 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Gåsemor skrev (1 time siden): Hvilken bæresele hadde du? En ergobaby, ikke av de som man kan ha barnet fremovervendt i men en som kan brukes begge veier og på hofta (uten at jeg forstår hvorfor noen skulle ønske det). Jeg brukte bare til bæring på rygg, og til det var den fantastisk. Anonymkode: 3d590...1e5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 Brukte heller bæresele, Tula Toddler synes jeg er fin til så store, veldig god padding på skuldre samt god støtte til barn. Nærmere kroppen er mye lettere, samt at den ikke veier noe særlig i seg selv. Anonymkode: 4be56...673
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Embrace er ikke ment til å brukes til maksvekt. Det er en sikkerhetsmargin, ikke reelt hvor lenge man kan bruke den. I bæresele riktig for vekt og alder kan man være til skolestart om man ønsker uten store problemer. En 20kgs unge i bæresele er lettere enn en 15kgs i unge i bæremeis. Anonymkode: b1abd...6ac Signerer denne. Brukte bæresele til ungen var 6 år, en ergobaby. 20 kg er maksvekt, og det var null problem å bære Anonymkode: 11ee4...214
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Skrevet 2. august 2023 Har en liten på 14-15 kg, har gått i 3 timer men da med noen pauser. Anonymkode: eec97...f59
snurk Skrevet 2. august 2023 #13 Skrevet 2. august 2023 Som de andre også skriver, så ville jeg anbefalt bæresele fremfor bæremeis. Veldig mye lettere å bære med. Jeg har Tula Toddler og bærer min snart 3-åring (17 kg) i den hver dag til og fra barnehagen, samt regelmessig på fjelltur. Til tider bærer jeg til og med 6-åringen på 20 kg uten problemer 🤭
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #14 Skrevet 2. august 2023 Min er like tung som din og det går helt fint, selv om jeg er ganske lav og slank. Det hadde dog ikke gått hvis jeg ikke trente en del styrke i armer, (skuldre) for før ble jeg ødelagt i nakke og skuldre av langt mindre vekt (bæring over litt tid/avstand). Anonymkode: bc906...94d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #15 Skrevet 2. august 2023 Meis klarte jeg ikke når ungen bikket 13 kg. Men bæresele klarer jeg enda og ungen er 5 år (men vil gå mest sjøl). Anonymkode: 71405...105 1
neon_sun Skrevet 2. august 2023 #16 Skrevet 2. august 2023 Jeg gikk med en på 15 kg på fjelltur i 4.5 timer, det gjør jeg aldri igjen 😂🙈
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #17 Skrevet 2. august 2023 For et par år siden gikk vi en flerdagerstur i fjellet der jeg bar bæremeis med barnet som da var rundt 17 kg (svært stor for alderen). Hadde drikkeflasker, mat, litt klær, bleieskift, fulle bleier m.m. i tillegg, så det hele veide rundt 22-23 kg, kanskje litt mer + selve bæremeisen. Det gikk greit, men merket at bæresystemet på meisen ikke var godt nok for den vekten (selv om det var innenfor de oppgitte grensene). Mannen bar sekken med alt annet, og den var veldig mye tyngre. Bæresystemet på sekken var kraftigere og veldig mye bedre, og sånn sett var den bedre å bære enn bæremeisen. Har også båret det samme barnet i bæresele da det veide 18 kg. Det var litt over maksgrensen til bæreselen, og Tenker det er viktig at du finner bæresystemer som fungerer for deg og din kropp. Prøv i butikk og ta med barnet slik at du får riktig vekt. Når det blir tungt, bør vekten ligge tett inntil din egen kropp. Derfor er bæresele ofte bedre. La vekten bæres av hoftebeltet. Gode, brede skulderstropper med mye padding er også gull. Anonymkode: 13b23...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #18 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg (dame) har en toåring på 14/15 kilo som jeg sliter litt med å bære fordi jeg får så vondt i nakken. Hvor lenge klarte du å bære i bæremeis? Anonymkode: d226a...2f7 Synes bæremeis er grusomt. Om ungen veier 10 eller 20kg spiller ingen rolle. Bæresele derimot kan du bruke lenge. Yngste er 17kg nå og bærer hen både til og fra bhg hver dag. Anonymkode: d0763...41d
Mamajune11 Skrevet 2. august 2023 #19 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Meis klarte jeg ikke når ungen bikket 13 kg. Men bæresele klarer jeg enda og ungen er 5 år (men vil gå mest sjøl). Anonymkode: 71405...105 Bæresele er mye bedre. Bærer 3-åringen enda på lange fjellturer.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Skrevet 2. august 2023 Bæremeis har jeg aldri klart, har ikke rygg og hofter til det. Bæremeisen skal hvile nesten all vekt på hoftene og veldig lite på skuldre og nakken. Er du sikkert på du har strammet den som du skal? Ellers kan ergo sele være et godt alternativ Anonymkode: 66e51...c53 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå