AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Del Skrevet 2. august 2023 Er nesten ferdig med en Mariusgenser med raglanfelling (trodde jeg), og ser jeg har alt for mange masker… Trodde først jeg hadde gjort en kardinalfeil, men når jeg teller etter i mønsteret, så er det bare ikke nok rader (?) Jeg strikker str L (tredje siffer i parentes), og skal felle annenhver omgang 24 ganger. Men det blir bare 18? Finner ingen rettelser til oppskriften, heller. Er det noen av dere som kan hjelpe meg med å se hva jeg eventuelt har gjort feil? På forhånd takk:) Anonymkode: 4ba8f...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet 2. august 2023 #2 Del Skrevet 2. august 2023 Litt vanskelig uten hele oppskriften, men du skal ikke strikke diagram b+c+D? Rart å ha str L som en av de tre første i seks str. (Som er bare c+d) Du feller 8 m annenhver omg ikke sant? Hva står når diagrammet er ferdig, er det da strikke videre med bunnfargen? Raglan er ganske enkelt i fellingen, du tar åtte annenhver omgang til du når det tallet oppskriften sier. Hva står videre etter gjenta fellingene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Del Skrevet 2. august 2023 Strikke videre med bunnfarge eller mønsterfarge? Finner du ikke noen bilder av genseren? Anonymkode: 872ba...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Del Skrevet 3. august 2023 kissmequick skrev (9 timer siden): Litt vanskelig uten hele oppskriften, men du skal ikke strikke diagram b+c+D? Rart å ha str L som en av de tre første i seks str. (Som er bare c+d) Du feller 8 m annenhver omg ikke sant? Hva står når diagrammet er ferdig, er det da strikke videre med bunnfargen? Raglan er ganske enkelt i fellingen, du tar åtte annenhver omgang til du når det tallet oppskriften sier. Hva står videre etter gjenta fellingene? Jeg skal strikke videre i bunnfarge, og felle raglan 7 ganger til, etter at mønsteret er ferdig. B er strikket tidligere, og det står veldig spesifikt at det også gjelder str L… Men ser også at for de større størrelsene som skal strikke B, ikke vil rekke alle fellinger. Men ikke en gang str S vil rekke opp, jeg skjønner rett og slett ikke bæret. 8 m annenhver omgang ja, men mønsteret er ferdig etter 18 raglanfellinger, og jeg har da 4*8 m for mye igjen (jeg mente 22 fellinger i HI, blingset litt). Anonymkode: 4ba8f...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Strikke videre med bunnfarge eller mønsterfarge? Finner du ikke noen bilder av genseren? Anonymkode: 872ba...fce Skal strikke videre i bunnfarge. Har bilder av genseren. Oppskriften er i heftet form fra Sandnes garn, så kan ikke forstå at det skal være feil, heller. Jeg har sendt dem en e-post…. Anonymkode: 4ba8f...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet 3. august 2023 #6 Del Skrevet 3. august 2023 Jeg ville strikket videre i bunnfarge etter mønsteret og felt raglan til 168 masker (22 ganger til sammen) Så ville jeg gått videre i oppskriften. Enig i at det står litt rart, hvis du tar bilde av det som står etterpå forstår jeg kanskje bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #7 Del Skrevet 3. august 2023 kissmequick skrev (23 minutter siden): Jeg ville strikket videre i bunnfarge etter mønsteret og felt raglan til 168 masker (22 ganger til sammen) Så ville jeg gått videre i oppskriften. Enig i at det står litt rart, hvis du tar bilde av det som står etterpå forstår jeg kanskje bedre. Jeg tenker dette er beste (og eneste) løsning, får gjøre det og se hvordan det blir. Blir det sjiraffhals, får jeg rekke opp hele greia og strikke rundfelling! Hehe. Takk for hjelpen! Anonymkode: 4ba8f...c64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå