AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Del Skrevet 2. august 2023 Har fått henvisning til sykehuset, og har første time hos lege der i morgen. Stod ikke så mye i brevet jeg fikk om jeg trenger å være forberedt på noe, har fylt ut det skjemaet med spørsmål men den er jo ikke detaljert. Husker du hvordan din første time var ? Jeg husker jo ca når jeg begynte å slite med vekten og hva jeg har prøvd igjennom årene men husker jo ikke datoer eller vekt i kg opp igjennom. Må man kunne fortelle om det ? Noen råd ? Så blir det vel trening og kostholds veiledning før operasjon vurderes. Anonymkode: 2b368...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Del Skrevet 2. august 2023 Har du forsøkt Wegovy først? Anonymkode: 3e056...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Del Skrevet 2. august 2023 Det må vel holde at du husker sånn ca. De trenger ikke informasjon om hvilken dato du bikket x kg eller hva du eksakt veide julaften i 98. Anonymkode: 1cf61...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Del Skrevet 2. august 2023 Har en bekjent som har gjort det. Hun fraråder det på det sterkeste. Hun er nettopp operert for tarmslyng for 5 gang. Anonymkode: 69052...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Del Skrevet 2. august 2023 Kjenner to som har gjort det, begge sliter enormt med mage/tarm-problematikk nå, men får ingen diagnoser. Det er hemmende for deres sosiale liv og på jobb (den ene er jeg kollega med nå), og de kan ikke spise når de er sultne bestandig, og må aldri vært lenger enn 20 sekunder unna et toalett. Jeg er i BMI-kategori fedme selv, og fikk henvisning for operasjon, men jeg har valgt det bort. Har gått ned 13 kg foreløpig nå, og har ikke tenkt å gi meg. Jeg ville tenkt meg om godt og vel MANGE ganger før jeg gjorde noe sånt. Det er så "endelig", på et vis. Når det er sagt kan jeg aldri tenke meg at de trenger tydelige datoer. Jeg vet ikke akkurat når jeg bikket tresifret feks, eller når jeg bikket 120 kg. Det holder med ca! Anonymkode: ea609...491 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Del Skrevet 2. august 2023 Tror det er mest for å sjekke om du er psykisk frisk. Og om du har hatt fedme fra du var barn liksom. Men er enig med hun over i at du bør tenke deg godt om. Og hvertfall prøve alt av slankemedisiner og psykologbehandling først. For jeg tror det er litt sånn at etter operasjonen er du på egenhånd med medisinske plager. Alt av fordøyelsesproblemer vil skrives tilbake til slankeoperasjonen, og aldri utredes eller behandles skikkelig. Og i tillegg ville jeg sett på statistikk ang varig vekttap. Er risikoen verdt det liksom? Dersom resultatet vektmessig med all sannsynlighet er midlertidig, mens bivirkningene etter operasjon er for life… Anonymkode: 2a0a2...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Del Skrevet 2. august 2023 Ikke gjør det! Les boken til Marit Kolby - hva og når skal vi spise. Den kommer til å redde deg! Anonymkode: edb2b...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå