Gå til innhold

Sure oppstøt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slilter veldig med angst for tiden. Har samtidig begynt å bli plaget av sureoppstøt. Kjenner det helt opp i nesen/hodet. Har det en sammenheng med angsten? Noen som har erfaringer?

Hvorfor får jeg det? Hva hjelper?

Anonymkode: 8310d...ab2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke drikk eller spis for mye før du legger deg ned. Prøv Link (tyggis), kjøpes på apoteket.

Anonymkode: 5c479...926

AnonymBruker
Skrevet

Psykiske plager kan definitivt gå utover det fysiske, men du skriver altfor lite til at vi kan trekke den konklusjonen her.

Se heller litt på spisemønsteret ditt først, drikker du eller spiser mye surt eller med mye syre (slikt som: Juice, sitrusfrukter, brus), spiser du mye krydder/sterk mat?

Les deg opp på hva du kan gjøre mot halsbrann og sure oppstøt. Unngå mat noen timer før du skal legge deg, drikk heller vann enn andre drikkevarer. 

Bruker du medisiner som har dette som bivirkning?

Eksen min sleit veldig med sure oppstøt, han fikk påvist syreskade på spiserøret etter gjentatte turer på legevakten. Han fikk Novaluzid tyggetabletter som lindrende der og da. 

Anonymkode: 082ac...681

AnonymBruker
Skrevet

Kvalme og  har noe med seremonien og dopamin å gjøre. 

Når jeg fåe ned i en depresjon får jeg brann i mage og hals, og sire oppstått. Det hjelper desverre ikke noe i mot. 

Er det pga psyken så hjelper ikke medisin.

Anonymkode: 9a8f9...b24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvalme og  har noe med seremonien og dopamin å gjøre. 

Når jeg fåe ned i en depresjon får jeg brann i mage og hals, og sire oppstått. Det hjelper desverre ikke noe i mot. 

Er det pga psyken så hjelper ikke medisin.

Seretonin 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...