AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Hei, jeg er i en vanskelig situasjon nå, jeg har leid en leilighet som jeg sa opp i mai. Etter jeg sa opp ble det drama med huseierne, hvor de mente at det var store skader i leiligheten og de mente at dette ville bli mer enn hva depositumet var på, de mente at jeg måtte betale mye mer enn hva depositumet var. Depositumet var på 14200 kr og jeg ble kjempet stresset for jeg har ingen god inntekt. Jeg mottar AAp stønad så jeg ble kjempe stresset. Så jeg fikk min pappa, en kompis av pappa til å se på leiligheten. Og de ble helt sjokkerte, det er ingen store skader enn vanlig slitasje ettersom jeg bodde der i 3 år. De ga seg ikke, så jeg ga dem bare depositumet. Jeg skal inrømme at jeg kanskje ikke var så flink til å holde det ryddig, jeg slet mye med depresjon på den tiden jeg leide der og hadde ingen motivasjon. Så ja, det så ikke bra ut i leiligheten en periode. Samt, det var ekstremt mye maur og insekter der som jeg ikke fikk vekk som gjore at motivasjonen min sank ned. Dør håndtaket på utgansgsdøren var løs, men det er ikke noe jeg har gjort med vilje, og jeg ante jo ikke hvordan jeg skulle fikse opp idet. Jeg kunne vært flinkere til å gi beskjed når jeg oppdaget feil i leiligheten, men dumme meg gjore aldri det. Så pappa hjalp meg med å vaske hele leiligheten vi brukte vell 2 dager, leverte nøkkelen og dro. jeg skulle jo betale oppsigelsetiden men pappa nektet meg det siden jeg ga dem depositumet, og jeg har vært så stresset og ødelagt psykisk pga den situasjonen. Så jeg gjore som han sa, bare blokkerte dem. Og nå har jeg blitt klaget inn, og blitt en sak. De har tatt bilder av leiligheten hvordan det så ut på det værste da jeg bodde der og lagt inn i klagen, tatt masse bilder som viser at det faktisk var skader der. Noe som skremmer meg for det er ikke noe jeg så eller faren min så når vi vasket der. De krever over 60.000 kr av meg. De klager på meg for ting som har vært fra tidligere leieboer også som bodde der før meg. For når jeg flyttet inn der, hadde ikke hun som bodde der vasket orgentlig. Det lå døde biller på gulve, og dyr i kjøleskapet. Det samme kjøleskapet jeg har brukt når jeg bodde der. Men siden jeg ikke tok noen bilder av dette da jeg flyttet inn ser det nå ille ut for meg.... jeg er kjempe redd og redd hva som skal skje.. mvh en 20 år gammel jente. Anonymkode: e3601...c14
Gjest theTitanic Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Om du har hatt det så uhygenisk at det har flyttet inn maur og innsekter så er jo det et stort problem. Hus tar skade av at det bor skadedyr der. At du ikke sa fra hvilke insekter som var dine og hvilke som var fra forrige leietager blir ditt problem desverre. Men dette handler om mer enn du sier. Et ødelagt dørhåndtak er ikke alt. Jeg vet at hvitevarer feks , og endel annet, kan bli så dårlig vedlikeholdt at det aldri kommer tilbake til den tilstand det hadde. Du beskriver for lite i innlegget. Hva slags skader er det snakk om? Og kan det komme av dårlig vedlikehold?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå