HjelpMinLeilighet Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Hei Jeg har fått et problem med kjøkkenvifta etter ferien. Når jeg kom hjem fra ferie så hørtes det ut som som kjøkkenvifta var på eller som om det var trekk gjennom kjøkkenvifta. På komfyrtoppen lå det også noen dråper som jeg tørket vekk (fett?)... Det har ikke vært noen i leiligheten i ferien.... Jeg avmonterte filteret, og tittet opp. Det virker som om avtrekket er permanent på, og at det mangler et slags lokk på avtrekket (bilde 1). Jeg holdt en klut foran avtrekket og da stilnet lyden (og kluten ble holdt på plass av avtrekket) (bilde 2). Det er også en svart greie som ser ut som om den er brekt av? Hvis jeg skrur på vifta/avtrekket, så åpner hele mekanismen seg (se bilde 3). Jeg kan åpne og lukke hele mekanismen ved å skru vifta av og på. Det funker helt fint. Men virker som om det mangler en mekanisme for å stenge av det hullet som nå uansett er åpent. Noen som vet hva som har skjedd og hvordan det kan fikses? Er det så enkelt som å kjøpe en ny del og montere inn i avtrekket? Takk for hjelp!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå