Gå til innhold

Politisk reklame på p4 er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mens jeg kjørte bil i dag, og hadde på p4 så hørte jeg en politisk reklame for FrP. Husker ikke helt hvordan reklamen var, men husker at damen i reklamen sa stem Fremskrittspartiet for mer frihet.

Da lurer jeg på er politiske reklamer lovlig i Norge?

Endret av Sommer2464
Skrev feil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det snakk om deltakerne på NC eller andre som kommer dit for og lage bråk. Er det lagene burde dem dra rett hjem. Men verre om det kommer folk fra område. Dessverre en skremmende trend

• Liker 1
Skrevet
Miaiai skrev (4 minutter siden):

Er det snakk om deltakerne på NC eller andre som kommer dit for og lage bråk. Er det lagene burde dem dra rett hjem. Men verre om det kommer folk fra område. Dessverre en skremmende trend

Hva i all verden mener du med dette? Og hva har det med politisk reklame å gjøre?

• Liker 1
Skrevet
Sommer2464 skrev (9 minutter siden):

Hva i all verden mener du med dette? Og hva har det med politisk reklame å gjøre?

Har nok skrevet i feil tråd

Skrevet

Da synes jeg selv småpartier som konservativt(gamle pdk) og nkp burde få slippe til.

• Liker 1
Gjest GP950mAh
Skrevet (endret)
anon01 skrev (På 2.8.2023 den 12.30):

Det sendes politisk reklame på blant annet sosiale medier rundt valgtider, så det er nok lov ja. 

Ifølge forbrukertilsynet er det lov med poltisk reklame på radio, men ikke TV.

https://www.forbrukertilsynet.no/reklame-fra-politiske-parti-2

Politisk reklame er lov i alle medier og på nett, men ikke på tv.

Ytringsfrihetskommisjonen foreslo å fjerne forbudet mot politisk reklame som er gammeldags og utdatert.

Endret av GP950mAh
Skrevet
9 minutter siden, GP950mAh said:

Politisk reklame er lov i alle medier og på nett.

Ytringsfrihetskommisjonen foreslo å fjerne forbudet mot politisk reklame som er gammeldags og utdatert.

Henviser til linken jeg la ved. Noe mer enn det vet jeg ikke.

Skrevet
Sommer2464 skrev (15 timer siden):

Da synes jeg selv småpartier som konservativt(gamle pdk) og nkp burde få slippe til.

Vil tro alle som betaler for reklame-spoten kan slippe til… det er jo stort sett økonomi det står på 

• Nyttig 2
Skrevet
anon01 skrev (På 2.8.2023 den 12.30):

Det sendes politisk reklame på blant annet sosiale medier rundt valgtider, så det er nok lov ja. 

Ifølge forbrukertilsynet er det lov med poltisk reklame på radio, men ikke TV.

https://www.forbrukertilsynet.no/reklame-fra-politiske-parti-2

Jeg blir spammet med Ap-reklame overalt på nettet. De har satset hardt på å hjernevaske folk igjen med valgflesk. Ikke at det gjør det noe mer sannsynlig at jeg stemmer Ap noensinne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...