AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Har hatt vondt i hodet i noen dager nå, som forverrer seg når jeg bøyer meg frem. Kjenner liksom at det blir et slags press ''bak'' ansiktet, i nakken og i tennene og kjeven når jeg bøyer meg. Får også noen ganger en slags rar ''surkling'' i nesa, litt sånn som når man har vært tett i nesa og det gir seg, sånn at trykket frigjøres. Men har ingen andre symptomer på bihulebetennelse eller forkjølelse. annet enn hodepine og litt slapphet, så har jeg ikke noe særlig tett nese, feber, mer snørrproduksjon, osv. Har hatt noe lignende et par ganger før, bla i fjor sommer, og da spurte jeg legen om det, som sa det kunne være bihulebetennelse som kommer av irritert nese pga allergi. Bruker allergimedisin, og har generelt lite problemer med nett nese og snørr så lenge jeg bruker den fast. Han mente også at det kan være at det samler seg slim i bihulene, så de tettes uten av det merkes så mye i nesa. Er det noen som har noen erfaringer med noe lignende? og hva kan hjelpe i så fall? Anonymkode: e5a39...c15
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Jeg har kronisk bihulebetennelse og kjenner igjen symptomene. Hjelper det med nesespray? Anonymkode: a6014...457
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har kronisk bihulebetennelse og kjenner igjen symptomene. Hjelper det med nesespray? Anonymkode: a6014...457 Har ikke prøvd med nesespray enda, siden jeg liksom ikke føler meg tett i nesa. bare "i hodet" liksom. Kan det hjelpe på smertene? Tror jeg fikk resept i fjor, på piller som skal være slimhinneavsvellende, som jeg aldri testet ut. Funker kanskje nesesprayen litt på samme måte? Du som har bihulebetennelse ofte, hender det at du har det uten tett nese, og mye snørr og sånn? Anonymkode: e5a39...c15
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Jeg har kronisk bihulebetennelse, og det er bare unntaksvis at jeg ikke har det som du beskriver. Jeg går på nasonex en gang om dagen, og det hjelper mot tett nese når jeg skal sove (har hatt problem med tett nese kveld/natt stort sett hele livet, men ikke på dagtid). Når jeg har dager med ulidelig vondt i hodet, gjerne i forbindelse med at jeg har fått forkjølelse, har paracet en god effekt for meg. Men man kan jo ikke spise paracet hver dag, så jeg må bare holde ut til vanlig med at det er vondt å bøye seg frem. Anonymkode: 4d33f...565
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har kronisk bihulebetennelse og kjenner igjen symptomene. Hjelper det med nesespray? Anonymkode: a6014...457 Ikke meg du spør, men for meg hjelper ikke vanlig nesespray. Jeg har lest at det lønner seg å drikke ekstra mye vann, for det gjør gugga i nesa mer flytende, og derfor større sjanse for at det renner ut til slutt. Hos meg ender det av og til i ekstremt råtten smak i munnen og antibiotikakur, men tror ikke det er vanlig at det går så langt hos de fleste. Anonymkode: 4d33f...565
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Har du prøvd slimløsende brusetabletter, reseptfritt på apoteket? Feks Bronkyl eller Bisolvan? Anonymkode: 80885...86b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Har du prøvd slimløsende brusetabletter, reseptfritt på apoteket? Feks Bronkyl eller Bisolvan? Anonymkode: 80885...86b er ikke det for å fjerne slim i halsen, og ikke i bihulene? Anonymkode: e5a39...c15
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Ved bihulebetennelse burde man bruke neseskyll da hele poenger er å få ut "gørret" (bakteriene) som ligger i bihulene. Vanlig nesespray gjør kun at slimhinnene ikke blir så hovne, mens feks saltvannskyll fra apotek er svært effektivt på å faktisk få ut gørret. Ellers er Paracet/ibux lurt ved smerter. Går som oftest over etter en ukes tid, men varer det lengre og man får feber burde man gå til legen å få en antibiotika kur. Anonymkode: 99af4...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå