Gå til innhold

Virker som om det er status for kvinner å ha minst en homofil mannlig venn. Har du en slik venn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke det, hva med dere?

Anonymkode: 83893...c33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er status med både homofile venner og mørkhudete venner. Det er vel for å fronte at man er kul og liberal? Vanlig blant unge jenter og damer i allefall.

Flott det, men blir jo teit når de velger venner basert på legning og etnisitet.

Anonymkode: 8cc75...8fc

AnonymBruker
Skrevet

Den statusen dør nok snart ut. Det skal godt gjøres å ikke ha en homofil venn i disse dager.

Anonymkode: ff881...0ba

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det har absolutt ingenting med status å gjøre . Hvem har venner for status? . Jeg har flere homofile venner , vært i bryllup til to av dem. Det er simpelthen for at de er rause , fine , gode mennesker som beriker livet mitt ❤️

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en homofil venn, men det er ingen som tror at han er det når de ser ham. Og jeg er venner med ham fordi han er kul og grei, ikke for å vise ham fram.

Anonymkode: e05e9...8fe

• Nyttig 3
Skrevet

Homofili er det jo i hver en krok omtrent, så det hadde jeg ikke tenkt over uansett. Er både lesber og homoer i slekta, og de jeg måtte følge på sosiale medier spiller legning noen rolle. Det er hva de opplever og gjør i hverdagen, som er intressant å følge med på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri fått med meg at det skal være noe status i å ha homofile venner.

Jeg har hatt homofile og lesbiske venner i mange år. Dessverre bor vi nå på helt forskjellige steder.

Har helt tilfeldig blitt kjent med to par nylig, et homofilt og et lesbisk par. Jeg er 100 % heterofil kvinne som aldri heller har tent på lesbiske.

Jeg har naturlig nok flest heterofile venner. Men nå er jeg bygd slik at jeg ikke spør hvilket kjønn noen tenner på når vi blir kjent, og da hender det jo at det også blir heterofile venner.

En over spør om det å ha homofile eller mørkhudede venner er for å  "fronte at man er kul og liberal". Den tenker jeg har misforstått totalt noe helt vesentlig, på samme måte som ts og flere også har det.

Møt personer, slutt å tenke status!

Anonymkode: 7b7e1...368

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en homofil venn. At det handler om status er fordommer. Klart det finnes noen kvinner som flyr rundt og sier de vil ha en homovenn som de synes er søt og alt det der, men det vet alle med hodet i behold at er fornærmende. HI derimot, er både spekulativt og virker nesten bittert. Sært å spekulere i hvorfor kvinner tilfeldigvis også har skeive venner. Det er jo nettopp fordi man ikke bryr seg om legning, men liker personen. Når det finnes såpass mange homofile, er det ikke veldig rart at man også har en eller flere homofile venner.

Anonymkode: cfd61...975

AnonymBruker
Skrevet

Ikke som jeg vet🧐Men uansett skjønner jeg ikke hva det har å bety🤷‍♀️

Anonymkode: 52903...140

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke som jeg vet🧐Men uansett skjønner jeg ikke hva det har å bety🤷‍♀️

Anonymkode: 52903...140

Betyr bare noe for surpomper.

Anonymkode: cfd61...975

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du har ikke skeive venner ? 

Hvorfor ikke? Velger du bort vennskap pga legning, eller skremmer du vekk folk med holdninger? 

Jeg har et bredt nettverk med mange venner, og noen av de er homofile, og noen av de er ikke det. 

Anonymkode: 03d35...24d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har venner av alle legninger og alle kjønn. Jeg skjønner ikke hva det har med status å gjøre, men det har i alle fall med å framstå som åpen og trygg selv - at andre tør å være seg selv sammen med en. Slik får man de tryggeste og mest pålitelige forholdene til andre mennesker; ved at ingen må skjule deler av seg selv, eller gjøre seg til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri fått meg venn pga etnisitet eller legning. Jeg har fått meg venn pga personlighet og kjemi. Om noen har en annen legning eller etnisitet er fullstendig likegyldig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel knapt noen som ikke kjenner en som er homofil eller mørkhudet? Så hvordan kan det være status? Ja, jeg har selvsagt homofile venner og familiemedlemmer. Som nesten alle andre.

Anonymkode: 87885...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke noen homofile venner, og jeg har heller aldri oppfattet at det er status - eller noen sinne kommet på tanken å tenke på om vennene mine er "status" eller ei.. 

Det er ikke derfor jeg er venner med folk. 

Anonymkode: 97f04...46c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper ikke at det er vanlig. Det ser heldigvis ikke sånn ut utifra svarene her. Homofile (vil anta de aller fleste av oss) vil ikke at folk skal være venner pga. legningen. Hvorfor skulle det være en greie?

Anonymkode: e4c56...4b7

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at det var status? Har homofile venner som heterofile.

Men det er ikke noe å opphøye bare fordi de er homo. De er som alle andre. Noen er flotte og trofaste venner. Noen viser deg å være totale rasshøl som svikter og ødelegger deg. Sånn som alle andre. 

Anonymkode: 9009a...073

• Liker 1
Skrevet

Den eneste gangen jeg har fremhevet at jeg har en relativt stor homofil omgangskrets, var da en kollega satt og lirte av seg homofobisk dritt i lunsjen. Hun skjønte ikke hva jeg tok sånn på vei for, da følte jeg for å understreke at hun satt der og snakket om noen av de viktigste menneskene i livet mitt.

Ellers tenker jeg jo ikke spesielt mye på legningen deres; homo, hetero, bifil, trans, cis...menneske, heter det. Alle med sine personligheter og rariteter.

Skrevet

Er det status for middelaldrende menn å ha lesbiske venninner?😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så det du mener er at homofile ikke er mennesker som andre, men mer er et tilbehør?

Hva regner du som ekte venner? Må de være hvit middelklasse? Noen spesifikt bosted? Er det en spesifikk klesstil de må ha? 

Anonymkode: 16865...630

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...