Alice89777 Skrevet 2. august 2023 #1 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) I mitt tilfellet gjelder det at samboer har to barn fra før, og jeg ingen, og han tjener betydelig mer enn meg. Han betaler 1000 kroner mer enn meg i måneden. Endret 2. august 2023 av Alice89777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Del Skrevet 2. august 2023 Så de to ungene er temmelig småspiste da om de bare koster 1000 i kost? Anonymkode: 16e3f...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Del Skrevet 2. august 2023 Tenker det er helt fair at han betaler for egne barn. Anonymkode: dfabf...acb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice89777 Skrevet 2. august 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Så de to ungene er temmelig småspiste da om de bare koster 1000 i kost? Anonymkode: 16e3f...1a7 Småspiste er de ei Nå dekker samboer mye annet for barna sine som klær, det de trenger på skolen osv. Men ser på forskjellige saker her inne at mat er det mange som ser på som en 50/50 utgift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Del Skrevet 2. august 2023 Han har forsørgeransvar for barna. Dette deler han i noe grad med barnas mor, ikke med deg. Det betyr at selvsagt skal han bekoste klær og skolesaker til ungene sine, etter hva han har avtalt med deres mor. Ofte avtales dette i samværsavtalen. Han burde likedan dekke andre åpenbare utgifter til barna. Så som mat. Hvis dere har større bolig pga dem, så burde han betale mer enn deg. Økt forbruk av strøm/varmtvann hvis man er veldig spesifikk. Du må også velge hva din holdning er. Hva er så merkbart økt kostnad pga barna at det burde skjevdeles i deres husholdning, hva er så lite at det ikke er verdt å skille på. Det har også betydning at han har vesentlig høyere lønn enn deg. Det tilsier at han i enda mindre grad burde dytte sine kostnader over på deg. Hvis dere skal dele likt på kostnader som omhandler hans barn, så bør det være på ditt initiativ, ikke hans. Du kan da bruke penger på dem til hyggelige ting som du vil. Fordi jeg synes du skal gjøre en innsats for å vise omsorg overfor barna, når du har valgt å bo med dem. En genser, kino, snacks, opplevelser osv. Anonymkode: 16e3f...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice89777 Skrevet 2. august 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har forsørgeransvar for barna. Dette deler han i noe grad med barnas mor, ikke med deg. Det betyr at selvsagt skal han bekoste klær og skolesaker til ungene sine, etter hva han har avtalt med deres mor. Ofte avtales dette i samværsavtalen. Han burde likedan dekke andre åpenbare utgifter til barna. Så som mat. Hvis dere har større bolig pga dem, så burde han betale mer enn deg. Økt forbruk av strøm/varmtvann hvis man er veldig spesifikk. Du må også velge hva din holdning er. Hva er så merkbart økt kostnad pga barna at det burde skjevdeles i deres husholdning, hva er så lite at det ikke er verdt å skille på. Det har også betydning at han har vesentlig høyere lønn enn deg. Det tilsier at han i enda mindre grad burde dytte sine kostnader over på deg. Hvis dere skal dele likt på kostnader som omhandler hans barn, så bør det være på ditt initiativ, ikke hans. Du kan da bruke penger på dem til hyggelige ting som du vil. Fordi jeg synes du skal gjøre en innsats for å vise omsorg overfor barna, når du har valgt å bo med dem. En genser, kino, snacks, opplevelser osv. Anonymkode: 16e3f...1a7 Tusen takk for utfyllende svar Strøm og hus deler vi helt likt, og andre felles utgifter. Og bruker selvsagt penger på barna når jeg har mulighet Er også med å dele kostnader for fly og hotell 50/50 når vi skal på ferie, så ungene kan få mer spennende opplevelser, enn hvis far måtte dekke alt selv for han og barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå