AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Har fått svak, men tydelig at det er en strek der. Er 14 dpo vil jeg tro (varierende syklus), men første dag av siste mens var 5.7 Tenkte å kjøpe clearblue med ukeindiktator, for jeg klarer ikke heeelt å stole på de testene jeg har tatt, da strekene er svak… Hvor langt på vei var dere når dere kontaktet lege? Er 5 uker for tidlig? Har hatt en spontan abort tidligere i år, så jeg klarer ikke å slappe helt av med at dette går bra.. Anonymkode: 90378...0e7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har fått svak, men tydelig at det er en strek der. Er 14 dpo vil jeg tro (varierende syklus), men første dag av siste mens var 5.7 Tenkte å kjøpe clearblue med ukeindiktator, for jeg klarer ikke heeelt å stole på de testene jeg har tatt, da strekene er svak… Hvor langt på vei var dere når dere kontaktet lege? Er 5 uker for tidlig? Har hatt en spontan abort tidligere i år, så jeg klarer ikke å slappe helt av med at dette går bra.. Anonymkode: 90378...0e7 De får ikke gjort så mye i uke 5 annet enn å ta en blodprøve som egentlig ikke sier så mye. Ville ventet til uke 7-8 og tatt ultralyd om du vil se hjerte slå Anonymkode: f0a55...c29
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Enig med den over, lege er ofte ikke interessert i å ta deg inn før kanskje uke 9 - uke 12, med mindre det er noe mer akutt galt enn at du er usikker. Rett og slett fordi det ikke hjelper å vite om alt er bra i uke 4 eller 5, det kan like gjerne gå galt i uke 6-7. Om du har mer tegn på at ting kan gå galt (typ blødninger, som ikke alltid betyr at noe er galt) så ville jeg ventet og tatt UL privat. Jeg tok UL privat i uke 6+2 (utfra når eggløsning var, utfra mens skulle jeg vært mye lengre på vei, men visste det ikke stemte). Det var akkurat lenge nok til å såvidt kunne se liv. Vi så bankende hjerte, det hjalp litt, men vet det ofte går galt rundt uke 10 også, så jeg var nesten like stresset før neste ultralyd. Men likevel greit å slippe å gå altfor lenge å være usikker. Husker den tida som helt forferdelig, er nå i uke 20, krysser fingrene for deg at det sitter denne gangen! Anonymkode: 7fa0c...9b8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Jeg har hatt blødninger fra IKM til nå, og det var først denne uken (8+2) at jeg fikk komme inn på gyn, og tilogmed nå er de rause som godtok det. Anonymkode: 10969...a93
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Clearblue viser gravid 1-2, så da får jeg bare slappe av og håpe på det beste. Kommer sikkert til å bestille privat UL i uke 7 Ts Anonymkode: 90378...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå