Gå til innhold

Noen med erfaringer med slankeopperasjon og wegovy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble operert i 2015 og gikk ned ca 30 kg på kort tid. Har sakte men sikkert spist meg opp igjen, og har nå gått på wegovy I 3 mnd ca. Er på 1 mg og skal trappe opp til 1.7 mg om ett par uker mest sannsynlig. Går ned sakte men sikkert, ca 2-3 kg i mnd. Noen med erfaring at det funker dårlig evnt ikke i det hele tatt? Spiser sunnere og mindre Sjokolade, potetgull osv, men blir fortsatt kjempe fysen og sulten, så må virkelig jobbe med meg selv. Håper på bedre effekt når jeg øker dose men ja, blir usikker på om det kommer til å funke. Ja jeg går ned, men det handler nok mest om at jeg er sta og ikke lar meg falle så fort for fristelsen, evnt spider noe anneet som bær eller frukt når jeg blir fysen. Spiser også selvfølgelig mindre av alt, men ja..

Anonymkode: f76b7...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje psykolog?

Du har en avhengighet som må behandles.

Vet hvordan det er, så dømmer ikke, men dette er ikke fysisk og kan heller ikke behandles som en fysisk sykdom.

Anonymkode: 8869c...4d3

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spent på svarene, jeg begynte med Wegovy for en uke siden (kun 0.25 nå), og merker absolutt ingenting, men håper det kommer med tiden når dosen etterhvert øker.

Anonymkode: d41f7...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke egentlig fint at ikke det funker 100% og du slipper helt å føle deg hverken sulten eller fysen? Da lærer du jo ingenting. Akkurat som med slankeoperasjonen. Det går av seg selv helt til det ikke gjør det lenger. Og du har ikke lært noenting, eller jobbet med deg selv i det hele tatt. Slik du gjør nå, får litt hjelp av tablettene, men også jobber mot sultfølelse og cravings og går sakte men sikkert ned i vekt, høres ut som et bra prosjekt. Bruk det som en krykke, men ikke full narkose liksom. Utnytt denne tiden ved å feks også gå til psykolog eller ernæringsfysiolog eller noe, for å jobbe med årsaker til overspising og livsstilsendring samtidig.

Anonymkode: 9b424...f79

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opererte for ca 8 år siden selv og begynte på Wegovy for et par mnd siden. Merket umiddelbart effekt, ulvehungeren forsvant og all cravings er borte. Fikk også lette bivirkninger i starten (småkvalm, litt hodepine etc) og også at effekten dabbet av dess nærmere tid for ny sprøyte. Nå er jeg halvveis på 1 mg, men merker ikke særlig til hverken virkning eller bivirkning, dvs… ulvehunger og cravings er fortsatt fraværende (mulig jeg bare er blitt vant med det), og spiser fortsatt lite, klarer derimot ikke å drikke så mye so jeg brde, så har blitt litt forstoppet, men løser det med linfrøolje i biola og har tømming ca hver 3. dag.
Hadde god vektnedgang i starten, ca 1 kg i uken, men tror det har stoppet litt opp nå… usikker pga er på ferie og uten tilgang til vekt. 

Anonymkode: cd657...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fantastisk tråd, den viser virkelig godt at for mange funker ikke slankeoperasjon i særlig grad, fordi de blir tjukke igjen etterpå. Og da har man tatt oprasjon med all risiko og drit det medfører ganske så forgjeves. Når dere til og med spiser dere opp igjen, vel da er det kun seg selv å skylde på, dere tok ikke grep den gangen muligheten var der. 

Anonymkode: 93dd6...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selv om slankeopererte går opp i vekt igjen, tenk på alle årene de har hatt en mye lavere vekt enn de ellers ville hatt! Det er verdi, det! Og tenk hvor mye de ville lagt på seg om de ikke hadde blitt operert i utgangspunktet.

Ikke snakk om ting du tydeligvis ikke har noe greie på.

Anonymkode: c779e...50b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Selv om slankeopererte går opp i vekt igjen, tenk på alle årene de har hatt en mye lavere vekt enn de ellers ville hatt! Det er verdi, det! Og tenk hvor mye de ville lagt på seg om de ikke hadde blitt operert i utgangspunktet.

Ikke snakk om ting du tydeligvis ikke har noe greie på.

Anonymkode: c779e...50b

Det er en ganske stor medisinsk risiko å ta for et sånt forbigående resultat. Ofte er det vel ikke så mange år før vekten kommer på igjen har jeg inntrykk av. Mange sliter jo med senskader og vitaminmangler resten av livet. 

Anonymkode: 9b424...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...