AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #61 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg har alltid med meg sekk, i den har jeg to nett fra normal og ett grønt ett jeg kjøpte på en butikk i Spania for mange år siden. Nå har jeg nettop vært på hytta der er det 1. 5 t å gå rundt vannet for å kaste søppel. I de to normal posene er det plass til ca 4 fulle restavfall poser (fra rull, grå på rema). Jeg gikk da rundt vannet med de i piss regn gjennom heste gjerder, myr og skog.. Så her får folk rett og slett skjerpe seg og bli løsning orientert! Nå er jeg tilbake til mitt vanlige liv i blokk og 2 min gå med søppel posen eller 10 min gå til kiwi med sekk på ryggen. Dette får dere til om dere prøver 👍 Anonymkode: 4a5e7...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. august 2023 #62 Del Skrevet 2. august 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 2. august 2023 #63 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan blir avfallet tyngre enn varene du kjøper? Anonymkode: 626d4...1bc Fordi man trykker avfallet sammen kanskje? Det gjør vi, så restavfallet blir tungt. Og jeg opplever ofte nok at handleposene ryker pga innholdet og klarer ikke se for meg noen tynne avfallsposer som vil holde like bra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 2. august 2023 #64 Del Skrevet 2. august 2023 Duff skrev (6 timer siden): Skulle ønske det snart ble gjort noe for å få bukt med all plasten varene pakkes inn i. Det er så fånyttes å fokusere på handleposer og samtidig la produsentene av dagligvarer ol slippe unna. Det er jo bare å gå innom en lekebutikk, så ser man et plasthelvete uten like. Eller i godterihylla. Hva med å begynne der? Jeg tviler på at foreldre hadde reagert på mindre innpakning på alt mulig drit av barneleker. Mindre å pakke sammen etter julaften, mindre å rydde opp etter barnebursdag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #65 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan dere som er fornøyde med poser på rull finne en link til oss andre, så vi kan begynne å bruke dem vi også? Jeg leter etter noen som ikke er gjennomsiktige, som er litt tykke og tåler skarpe kanter uten å revne. Anonymkode: d7549...3fa Duff skrev (1 time siden): Jeg kjøper på Rusta, de har lilla, grønne og rosa. Jeg stapper plasten og de holder godt. Også har de sorte, som ikke er gjennomsiktige. Anonymkode: 6cd9d...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 3. august 2023 #66 Del Skrevet 3. august 2023 Blåttvann skrev (2 timer siden): Det er jo bare å gå innom en lekebutikk, så ser man et plasthelvete uten like. Eller i godterihylla. Hva med å begynne der? Jeg tviler på at foreldre hadde reagert på mindre innpakning på alt mulig drit av barneleker. Mindre å pakke sammen etter julaften, mindre å rydde opp etter barnebursdag. Ikke så ofte jeg er innom lekebutikk lengre men du har rett, plast på plast. Totalt unødig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #67 Del Skrevet 3. august 2023 5 hours ago, Duff said: Ikke så ofte jeg er innom lekebutikk lengre men du har rett, plast på plast. Totalt unødig. Da vi begynte med kildesortering for noen år siden, trodde jeg det skulle ta evigheter å fylle den med plastavfall. Det var litt av en vekker, skremmende hvor fort den blir full. Matavfall har jeg nesten ikke, kunne sikkert brukt måneder på å fylle en sånn pose om den ikke måtte tømmes oftere for å unngå lukt. Hva bæreposer fra butikkene angår har jeg aldri forstått hvorfor så mange bare bruker posen en gang før de enten kaster den eller bruker til restavfall. En vanlig pose kan jo gjenbrukes mange ganger før den blir utslitt. Jeg bruker aldri en til restavfallet før det enten går hull i den eller hanken ryker, og det tar jo mange handleturer. Anonymkode: b458f...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #68 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): I går ble prisene på plastposer i dagligvarebutikkene satt opp. Jeg bruker de grønne handlenettene Kiwi selger når jeg husker det. Men vi bruker også plastposene til restsøppel, derfor er de kjekke å ha innimellom. Motargumentet er at man får kjøpt egnede poser på rull til en billig penge. Også dette plastposer og jeg fatter ikke poenget med å bytte fra en plastpose til en annen, totalt blir det like mye plastsøppel. Noe må restsøpla kastes i. Og hvis det er bedre med papirposer, burde vel disse vært billigere? Anonymkode: b540e...3a5 Du kan kjøpe mais poser Anonymkode: cc06a...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå