AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #41 Del Skrevet 2. august 2023 Duff skrev (1 minutt siden): Skulle ønske det snart ble gjort noe for å få bukt med all plasten varene pakkes inn i. Det er så fånyttes å fokusere på handleposer og samtidig la produsentene av dagligvarer ol slippe unna. Eh ja, helt klart der man burde startet. Men det er vel ikke nok penger å hente i det kanskje. Anonymkode: c458e...093 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #42 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvordan blir avfallet tyngre enn varene du kjøper? Anonymkode: 626d4...1bc Er det en spøk? 🥲 Anonymkode: c7e48...eb0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. august 2023 #43 Del Skrevet 2. august 2023 Pawn Hearts skrev (4 timer siden): Posene på rull er mye, mye tynnere, så det er langt mindre plast som går i søpla. De er så tynne at man må bruke flere lag med dem for at ting ikke skal falle eller renne ut. Jeg bruker alltid minst to av dem utenpå hverandre, ellers blir det gjerne lekkasje og søl og forbanna dritt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. august 2023 #44 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Druid skrev (1 time siden): Det værste er jo at de har begynt med det… jeg mener det er Rema som nå har så dårlige poser at de ikke kan brukes til søppel lenger… Remas handleposer av plast? De fremstår som noen av de mer solide for min del. Endret 2. august 2023 av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. august 2023 #45 Del Skrevet 2. august 2023 Duff skrev (11 minutter siden): Skulle ønske det snart ble gjort noe for å få bukt med all plasten varene pakkes inn i. Det er så fånyttes å fokusere på handleposer og samtidig la produsentene av dagligvarer ol slippe unna. Jeg synes det brukes for lite plast. For eksempel til jordbær, som nå ligger i åpne beger der drittsekker går og plukker og peller på bærene, flytter de mellom ulike steder, osv. De skulle vært lukket og forseglet så frekke drittsekker ikke kunne holde på som de gjør i dag. Mer plast, takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 2. august 2023 #46 Del Skrevet 2. august 2023 jabx skrev (10 minutter siden): Remas handleposer av plast? De fremstår som noen av de mer solide for min del. Interessant. Jeg har hatt to ganger at posene har spjæret på grunn av en eller annen plastemballasje og tenkt det var fordi jeg syntes de var tynnere enn de jeg ellers bruker. Men jeg har ikke sammenlignet med hva andre butikker bruker, og kansje det er flere typer i bruk avhengig av kundesegment for butikken 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. august 2023 #47 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Eh ja, helt klart der man burde startet. Men det er vel ikke nok penger å hente i det kanskje. Anonymkode: c458e...093 De kommer med allslags unnskyldninger feks som at det er enklere å pakke gulrøtter for transport når de er i plastbeger samtidig som gulrøtter som ikke er rette nok forkastes fordi de ikke passer i beger, skulle tro vinnings gikk opp i spinninga da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #48 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fatter ikke problemet. Kjøpte 3 handlenett på meny for 4-5 år siden, som jeg bruker til og handle, og til og ta med pant og vasker etter behov. Kjøper ruller med billige avfallsposer, bruker bare 1. ser jo i tråder her at dette er et kjempe problem for mange, men skjønner ikke hvorfor. Anonymkode: 626d4...1bc Så du planlegger 100% av handlingene dine, eller bærer rundt på handlenett 100%av tiden? Anonymkode: 5361c...bb6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #49 Del Skrevet 2. august 2023 Rosa Dartle skrev (2 timer siden): Har aldri noen sinne opplevd at de har røket. Kjøper de vanlige på rull på Rema, koster ikke så mye. Hva har du liksom i restavfallet hvis de blir så tunge? 😄 Sorterer du resten? Det er stort sett bare kaffeposer, potetgullposer, tømming av robotstøvsuger og sånt som går i rest hos oss, blir ikke særlig tungt. Jeg har opplevd det flere ganger. Derfor jeg liker å bruke ordentlige butikkposer eller må bruke flere poser. Jeg har mange etasjer opp for å gå i søpla, så fyller den godt opp. Anonymkode: 5361c...bb6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #50 Del Skrevet 2. august 2023 Kan dere som er fornøyde med poser på rull finne en link til oss andre, så vi kan begynne å bruke dem vi også? Jeg leter etter noen som ikke er gjennomsiktige, som er litt tykke og tåler skarpe kanter uten å revne. Anonymkode: d7549...3fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #51 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men for å snu på spørsmålet. Hvis målet er å redusere bruken av plast til plastposer. (Altså redusere hvor mye plast som brukes, både til å bære varer hjem fra butikken, og til å kaste søppel i.) Hva er ditt beste forslag? I min verden er det en bra ting at flere tvinges over til å bruke tynnere søppelposer istedenfor disse plastposene som er laget for å bære relativt tunge varer fra butikken i. Og at folk generelt sett går over til å bære ting hjem fra butikken i noe gjenbrukbart. (sekk, veske, gjenbruksposer.) Jeg synes utviklingen i mange år har gått mer og mer i retning av at alt skal pakkes i plast, og at alt mulig skal være engangs. Vi har blitt så ekstremt bortskjemte, at vi har glemt at det faktisk går an å bære ting hjem, vaske dem, og bruke dem en gang til. (Bestikk, kopper, poser, flasker...) Alt skal være engangs. For det er så lettvint. Vi skal ikke gjøre noe selv lenger. Kjøttet skal være kuttet opp. Salaten skal være ferdig blandet. Alt skal være i porsjonsbeger. Hva med å faktisk bruke tiden det tar å lage ting selv? Anonymkode: e9089...435 Jeg tenker at det i utgangspunktet ER miljøvennlig å bruke butikkposer som søppelposer, det er jo gjenbruk! Gjenbrukbare poser er som regel ikke mer miljøvennlig, det har folkeopplysningen vist oss. Jeg tenker heller vi kunne kvittet oss med alt det plaster frukt og grønt er pakket inni. MÅ agurken ha plast rundt seg? Anonymkode: 5361c...bb6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #52 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner ikke hva dere kaster i restavfall som gjør at dere trenger 2-3 poser for at posen ikke skal revne? Jeg har brukt de på rull i mange år, også da jeg bodde i borettslag i høy etasje uten heis og et stykke til avfallscontainer. Har aldri opplevd at posen har revnet. Om jeg ikke husker feil så undersøkte de i det programmet bare miljøpåvirkningen for å produsere gjenbruksposer. Ingenting om miljøpåvirkningen av masse plastposer som ikke blir brutt ned. Jeg bruker dog ikke poser i papir, da jeg mener det og er unødvendig for miljøet. Bruker handlenett i tøy og fruktnett, eller ikke noe. Ser ikke poenget med at epler, appelsiner og bananer må pakkes i fruktpose for å handles. Anonymkode: 91467...4aa Det er nok med én skikkelig kjip revneepisode der du ligger på alle fire i oppgangen på blokka og plukker opp bleier og brukte bind før du ikke gidder det igjen🤢 Anonymkode: 5361c...bb6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #53 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men derfor må man jo bruke 2-3 poser utenpå hverandre. Veldig styrete! De er ikke tilstrekkelige til avfallsposer heller. Anonymkode: 5a241...e19 Nei, man behøver ikke bruke 2-3 poser utenpå hverandre hvis man bare lar være å fylle de til de sprenges. Anonymkode: 2a34b...4a2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #54 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man syr jo handlenett selv. Av gamle gardiner eller annet stoff man har. Anonymkode: fe6ae...65f Ja! Det beste er å sy av stoffer som ellers ville blitt kastet. Det blir jo ikke bedre enn det. Anonymkode: 2a34b...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #55 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du planlegger 100% av handlingene dine, eller bærer rundt på handlenett 100%av tiden? Anonymkode: 5361c...bb6 Selv bruker jeg den ene som veske hele tiden med de andre handlenettene oppi. Er såppas god plass at man får plass til mange andre matvarer oppi for det og de andre handlenettene ligger klare. Disse blomstrete synes jeg er lekre, og passer godt på sommerstid. De andre bruker jeg når jeg virkelig vil vise hva jeg står for. Finnes i blå og gule også, og kan varieres etter hva som passer til farger på klær. Alltid løsninger Anonymkode: c458e...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #56 Del Skrevet 2. august 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Så du planlegger 100% av handlingene dine, eller bærer rundt på handlenett 100%av tiden? Anonymkode: 5361c...bb6 Det gjør jeg, i hvert fall, har alltid et par stk i veska. Anonymkode: b458f...057 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #57 Del Skrevet 2. august 2023 Kommer vel an på hvorfan poser man kjøper for avfall? Resirkulert, nedbrytbart, tynne - mye bedre enn de tykke posene du får på butikken. Og posene i dagligvarebutikken må jo være av en viss tykkelse om de ikke skal ryke. Krever litt mindre for søppemposene. Anonymkode: 32547...bc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. august 2023 #58 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan dere som er fornøyde med poser på rull finne en link til oss andre, så vi kan begynne å bruke dem vi også? Jeg leter etter noen som ikke er gjennomsiktige, som er litt tykke og tåler skarpe kanter uten å revne. Anonymkode: d7549...3fa Jeg kjøper på Rusta, de har lilla, grønne og rosa. Jeg stapper plasten og de holder godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. august 2023 #59 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg samler tomflasker i coop gjenbruksposene, da har jeg alltid med meg slike poser når jeg skal handle stort. Ellers har jeg nylon nett (feks fra tema) i veska og ellers har jeg hjemme sydde nett som jeg bruker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #60 Del Skrevet 2. august 2023 Nå er handlenettene hovedoppslag på vg 😅 https://e24.no/privatoekonomi/i/rlKlB0/frels-oss-fra-handlenettene Anonymkode: b458f...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå