AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Min far er veldig grei å hjelper oss å skifte bordkledning på huset vårt, dvs det er han som gjør hele jobben selv så og si. Det er "kun" en vegg men de som har bygget huset har gjort en elendig jobb med kledningen før, så det ble en del ekstra arbeid for pappa pga det. Han hjelper oss mer enn gjerne og sier han syns det er kjekt å hjelpe osv. Han er av typen som ikke vil ha noe betaling etc for jobben, men dette er ikke gjort på 1,2,3 lissom. Tror det vil ta 6 dager totalt og da har han jobbet fra morgen til kveld så og si. Han er snekker av yrke og har gjort dette før, så derfor tilbydde han seg å gjøre det for oss. Men han skal selvsagt få noe for denne jobben, selvom han sier han ikke vil ha noe. Det er ikke snakk om noe annet fra min side. Så da er spm: hva ville dere gitt, hvis penger: hvor mye tenker dere er fint? Jeg tenkte litt på et gavekort, men da Dr spm hvor mye bør det være på? Setter pris på hjelp her😍😀 Anonymkode: 9bee3...925
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Mine foreldre ville fått god middag hver dag, også hadde vi hjulpet dem med noe de trengte senere. Kanskje noe spiselig og drikkelig som gave. Anonymkode: eff8c...5f7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Ville ikke betalt i penger, hadde heller invitert på ham med ut for å spise en god middag. Anonymkode: 0edca...e72
Phoenix Heart Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Han har jo tilbudt seg å hjelpe, hadde vært noe annet om dere spurte. Hadde bare sagt tusen takk for hjelpen og gitt ham en blomst.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Jeg ville ha laget en gavekurv med ting du vet han setter pris på, f.eks. god mat og drikke. Eller et opphold på hotell (1-2 netter) så han får kost seg litt etter jobbingen. Anonymkode: 37e34...8b8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Ville aldri tilbudt mine foreldre penger (så fremt de ikke har dårlig økonomi). Tar heller ikke imot penger for å hjelpe andre. Inviter på middag, og ikke glem at det en gang vil være din tur til å hjelpe. Betaler du, må han betale skatt, eller dere begge kan bli straffet for svart arbeid (siden han også er snekker av yrke). Anonymkode: 9c384...906 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Spander et hotellopphold med god mat. Hadde du skulle ha betalt for jobben hadde du fort kommet opp i 30.000 kroner + mva og materialer. Anonymkode: f4baa...d9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå